What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Aero City Invasion! CONFIRMED!

Ik ben even een week met vakantie jongens en ben a.s. weekend pas weer terug. De week daarop wordt de volgende batch bezorgd en een week daarna weer de volgende. Wat er bijzit is voor ons ook weer een verrassing, maar we proberen iedereen een cab te leveren die in toppie staat is. Hier en daar kan je wel iets hebben, maar daar is ook een beetje de prijs na en ik kan je cker vertellen dat Nozomi members als eerste aan bod komen, daarna gaan we pas verder uitzoeken en op AO enzovoorts zetten. Ik zou dus wel zeggen dat je nu je slag moet slaan om de mooiste cabs eruit te vissen. Zoals gezegd ik ben een week weg, dus de meeste correspondentie zal via Pascal gaan, al zal ik toch wel elke dag het forum checken.

btw we hebben een tekort aan sleuteltjes en aan JAMMA converter harnassen, maar hopen die aan het eind van de rit te krijgen, zoniet zijn dat kleine dingen die men zelf moet regelen, maar vooralsnog hebben we ze compleet afgeleverd ;)

Bij deze alle lof en respect voor Psykick en Beatmaster-P. Vandaag heerlijk even Shocktroopers staan spelen op de Aero van Messias.
Prachtig beeld en wat is die kast schoon van binnen! Was met mijn New Astro wel anders :roll:
Mijn eigen MVS games aan hem uitgeleend, omdat mijn Astrootje geen beeld meer geeft sinds kort! Als ik hem niet meer aan de praat krijg dan weet ik iig dat de Aero een mooie vervanger is.

Sparky/Messias

Zou leuk zijn als jullie evt wat foto's kunnen plaatsen van de staande Aero die we bij messias hebben afgeleverd, want dat is toevallig de meest rechterkast op de bovenste foto in de eerste post van deze topic.
(met de bruine vlek aan de zijkant vd monitor)

Zo kun je zien dat bijna alle cabs in topstaat zijn nadat we simpel een doekje eroverheen hebben gehaald. (Die paar andere moeten we toch houden voor onderdelen). :D

almighty":njj9ei26 said:
Aero ziet er zeker nog keurig uit :) , jammer van die onderbak...

onderbak? bedoel je de ophoging voor upright.. das natuurlijk kwestie v smaak.
is trouwens wel origineel v Sega. naden en alles is exact hetzelfde.

Matthijs heeft ook zn cab opgehaald, hij zal ook wat pics plaatsen.

onderbak? bedoel je de ophoging voor upright..
Voor mij hetzelfde, en idd ieder z'n smaak 😉

Het mooie van een Aero is dat hij zo lekker klein en compact is en dat effect is nu weg.

Ik ben echt superblij met de kast en de service van Hasan en Pascal, echt twee topgozers! Iedereen die wat ruimte en een paar centen extra heeft kan ik zeker aanraden eens bij ze langs te komen want ook de kasten die er nog staan zijn zeker de moeite waard voor het kleine bedrag waarvoor ze ze verkopen.

Pics!

IMG_0873.jpg

IMG_0874.jpg

IMG_0875.jpg

IMG_0876.jpg

IMG_0877.jpg

IMG_0878.jpg

IMG_0880.jpg

Het enige wat jammer is (al wil ik niet zeuren voor deze prijs!) van de kast is deze nare deuk achterop:

IMG_0879.jpg

Zit gelukkig aan de achterkant en heb er dus geen last van maar ik wil denk ik nog wel proberen of ik hem eruit kan krijgen. Iemand ervaring met uitdeuken?

Nu nog een set wielen en een marquee holder en ik ben helemaal blij! :D

Nogmaals bedankt, jongens!

Mooie cab man!

Leuk F3 systeem erin en gaan. Heb je nog meer F3 toppers?

Als je gaat uitdeuken "moet" je eigenlijk ook de cab overspuiten anders zul je natuurlijk altijd zien waar je eea gerestaureerd hebt aan de cab.
En gezien de rest vd kast is overspuiten mss wat overkill.

Ben nu zelf een cab aan het schuren, uitdeuken en later overspuiten.
Trek voor zo'n klus veel, heel veel, tijd uit.

Eerst het te behandelen oppervlak schuren. Zo voel je wat er door de deuk verkeerd zit en maak je het oppervlak klaar voor de (polyesther) plamuur.

Uitdeuken kan op een aantal manieren: soms springt een klein deukje met de luchtstroom van een hete föhn al weer terug.

Jouw deuk is dat stadium zo te zien ontgroeid en die zal met behulp van een (hard) houten klos en een hamer terug getikt moeten worden. Professionele uitdeukstukken zijn handiger dan hardhoud maar een klosje hardhout is in de aanschaf (heel veel) goedkoper.

Dan plamuren: laagje voor laagje (1 a 2 mm per keer) breng je dat aan, niet haasten want zoals gezegd, neem er de tijd voor, veel tijd.
Schuren en herhalen net zolang dat alles weer egaal is.
Primen en overspuiten.

Als mijn refurb klusje af is (begin zomer) post ik wel ff wat.

ElPancho said:
....
Jouw deuk is dat stadium zo te zien ontgroeid en die zal met behulp van een (hard) houten klos en een hamer terug getikt moeten worden.
Dat zeg je nu wel, maar ik zou eerst eens met een goede foto naar een autoschadeherstelbedrijf gaan, kijken wat zij er van zeggen. Ik heb daar al wel eens hele goede uitdeukresultaten gezien, met niet of nauwelijks schade aan de lak.

Op zich heb je helemaal gelijk Erik.

Maar ....... where is the fun in that?

*kijkt tevreden naar een hoek van zijn huiskamer dat er uitziet als een autoherstelbedrijf*

Back