What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

2 X manual + diversen Hydro Thunder

Haha mijn reply was puur gebaseerd op m'n persoonlijke gruwel van de game. Het staat bij mij in lijn met games als "california Speed" "Cruisin USA" "Need for Speed" etc. games in een tijdperk waarin ontwikkelaars 3D games moesten maken om met de tijd mee te gaan maar totaal inspiratieloos waren. De boardmeeting voor het bedenken van HT duurde 3 minuten:
"racers zijn populair en wij moeten ook aan de bak!"
"Laten we iets met origineels verzinnen........... BOTEN i.p.v. auto's!!"
"Done!"
 
Jinxz":1fgytwo7 said:
Haha mijn reply was puur gebaseerd op m'n persoonlijke gruwel van de game. Het staat bij mij in lijn met games als "california Speed" "Cruisin USA" "Need for Speed" etc. games in een tijdperk waarin ontwikkelaars 3D games moesten maken om met de tijd mee te gaan maar totaal inspiratieloos waren. De boardmeeting voor het bedenken van HT duurde 3 minuten:
"racers zijn populair en wij moeten ook aan de bak!"
"Laten we iets met origineels verzinnen........... BOTEN i.p.v. auto's!!"
"Done!"
100% mee eens
 
100% mee oneens! Waarom? Omdat ik vind dat arcade games vaak meer zijn dan graphics alleen. Op basis van de graphics mag je een game, op basis van persoonlijke voorkeur, niet afkeuren. Ik vind zelf ook het eerdere 3D werk lelijk en als de gameplay zo zo is gaat het helemaal mis, maar als je ondanks de beperkingen toch een unieke beleving kunt creëren en iets kunt bieden, vooral voor die tijd, doe je het toch zeker goed. De game heeft alles wat een goede arcadegame moet hebben, graphics niet meegenomen. Het is over the top, heeft een unieke besturing met combinaties waarbij je kunt jumpen en turbo geven om op onbereikbare plekken te komen. Het heeft humor, een Griekse politieboot die je van de baan kunt beuken bijvoorbeeld. Zit vol met shortcuts, easter eggs. Heeft een gruwelijk geluid met een over the top US anouncer. Sense of speed en enorme tight controls voor een racegame met een boat. Goeie feedback en een cunning boost systeem, waar je heel erg tactisch met je boosts moet omgaan. Bovendien vind ik dat ze met de 3DFX in die tijd toch heel knap werk hebben afgeleverd. Ik kan echt een heel arsenaal aan Namco en Sega games opnoemen die het een heel stuk slechter hebben gedaan.

Je moet het in hetzelfde licht als de classics zien, daar waren de graphics soms ook wanstaltig en was je character opgebouwd uit twee blokjes, maar als de gameplay gewoon goed was was het een goede game.

Ik ben ook zeker geen fan van de meeste troep uit de begintijd van 3D, maar om het te vergelijken met E.T. is gebaseerd op 0% onderbouwing en 100% persoonlijke hateration :mrgreen:
 
poeh.
toch heel wat reacties op een stel waardeloze manuals die niemand interesseert. :happy-jumpeveryone:
 
Back
Top