Sega Saturn Symphony

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Dec 26, 2006 09:44

Ken wrote:Final Fight Revenge is bovendien prijzig.

Princess Crown is 35 euro.

Sonic Jam is gewoon de compilatie en Sonic 3D heb ik altijd wel grappig gevonden, maar niets revolutionairs.

Maar Princess Crown speelt wel lekker?

Sonic Jam is idd een compilatie maar daar krijg ik nooit genoeg van ;) Jammer dat er geen fatsoenlijke Sonic games zijn op de Saturn
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 26, 2006 10:50

Sonic Jam vind ik top omdat het perfecte MD ports zijn (imo beter dan op de Cube enzo). En de Saturn controller is natuurlijk ook precies MD. In het keuzemenu kies je ook de heuse cartridges. En als je S&K kiest dan kun je ook real time een andere cart er op 'locken' met alle features van dien. De complete manuals en boxes staan er ook op, compleet ingescand.. zowel US als JP versies geloof ik? Sonic 1 heeft bovendien optioneel de spin dash toegevoegd en dat maakt de game heel tof imo.

Sonic 3D vond ik zelf bagger. Is eigenlijk ook een port, van de MD. Muziek is wel leuk, gameplay is totaal anti-snelheid. Ik vond Sonic R trouwens nog wel een leuke titel, maar hierover zijn de meningen heel erg verdeeld.

Princess crown voor 35 euro klinkt vrij uniek. Op veilingsites en online stores gaat ie niet voor lager dan 60, de non-satkore (soort platinum) versie. Of hij is de laatste maand enorm gedaald..
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Dec 26, 2006 11:04

Wie van jullie deed vroeger de gamediscs van de saturn ook in zijn pc op zoek naar pics. Veel games van Sega zelf hebben desktop pics erop staan :)
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Tue Dec 26, 2006 12:23

Baki wrote:Wie van jullie deed vroeger de gamediscs van de saturn ook in zijn pc op zoek naar pics. Veel games van Sega zelf hebben desktop pics erop staan :)

oh yes: symphony of the night :D
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Dec 26, 2006 12:53

R-Type wrote:Princess crown voor 35 euro klinkt vrij uniek...

Ik ben ook uniek. 8)
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 26, 2006 13:19

Baki wrote:Wie van jullie deed vroeger de gamediscs van de saturn ook in zijn pc op zoek naar pics. Veel games van Sega zelf hebben desktop pics erop staan :)

Ik.

Dead or alive had pics, en Radiant had geloof ik ook mooie hi res pics die ook als wallpaper voldeden. Heel veel games hadden dat wel. Die van Dracula X is inderdaad ook heel vet, die heb ik nog een tijdje als wallpaper gehad.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jan 03, 2007 14:49

Zo eindelijk mijn witte Saturn binnen van Mano ;) Meteen even de nodige games gespeeld, namelijk:

Radiant Silvergun. RS is een toffe shooter, maar vooralsnog niet zo goed als Ikaruga :D Enfin, goede collectable. Even wat meer spelen want ik begreep nog niet zoveel van het wapen systeem.

Nekketsu Oyako is idd een hele toffe scroller R-Type... Die heb ik net een uurtje zitten spelen. Wat een 2D monster is de Saturn ook zeg. Toffe animaties en graphics. Deze ga ik de komende dagen zeker nog vaker spelen.

Dynamite Deka kende ik al (o.a. van de Sega Ages editie) maar heeft voor mij niet hetzelfde gevoel als de 2D scrollers, maarja dat wisten we al. Speelt toch wel redelijk lekker als je even niks te doen hebt.

Panzer Dragoon; zo dat was even schrikken! De graphics zijn echt enorm verouderd natuurlijk... Gameplay wise speelt het nog wel prima. De vraag is of ik deze game nog veel ga spelen. Ik moet het toch meer hebben van de 2D games.

Nu nog het pakket van Ken afwachten met daarin alle toffe titels van Virtua Fighter 2 tot Guardian Heroes en leuke accesoires waaronder de Virtua Stick en we're all set to go!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Jan 03, 2007 15:46

Was vandaag heel even in Nakano en heb daar Soukyugurentai en Waku Waku 7 opgepikt.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jan 03, 2007 16:21

Soukyugurentai schijnt er heel bruut uit te zien las ik ;)

Meteen even naar het postkantoor gelopen Ken :twisted:
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Jan 03, 2007 16:50

Souky is idd een heel vette game! een must buy!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Thu Jan 04, 2007 10:14

Nekketsu heb je dan snel geregeld gameholic ;P

RS vind ik trouwens wel veel beter dan Ikaruga. Nooit ben ik zo verslaafd geweest aan een shooter als aan RS. Je hebt ook 2 totaal verschillende game modes, Saturn en Arcade, waarvan je bij Arcade met L knop credits moet bijpompen... talk about a perfect ST-V Titan port! En Saturn mode heeft veel extra bazen, gebieden, spraak en nog eens lange anime scenes. Zulke console extra's mist Ikaruga.

Chain systeem is ook heel origineel, om snel te levellen moet je 1 kleur blijven knallen... en dus heel veel vijanden dodgen en laten varen. In het begin (stage 3) haal ik vaak een 30 chain. Dan zijn je wapens meteen al zo goed als level 8 (33 is maximum).. Je weapon stats Saven is heel lame (dat kan alleen in saturn mode?). Gelukkig heeft Treasure er voor gezorgd, dat als je dit doet (het spel beginnen met een powered up savegame), je geen highscores kan noteren etc. Ook als je levelselect doet krijg je geen eindfilmpje. Ze hebben overal aan gedacht. Je moet Ohtrigen eens zien, een boss van Level 6 in Saturn Mode.. dan zie je nog eens wat Saturn grafische power.

Ik was snel uitgekeken op Souky, beetje grauwe en levenloze stijl heeft die game. Het is wel goed dat die game limited continues heeft. Je walst er niet zo direct doorheen.

De beste saturn shmups voor mij zijn:

Dodonpachi
Batsugun
Radiant Silvergun
Thunderforce V
Battle Garegga

En van de cute em up's, Cotton 2. Normaliter haat ik cute em ups.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Thu Jan 04, 2007 13:42

Wat is pcies het verschil tussen cotton 2 en boomerang?
ImageImage
R-Type

Post by R-Type » Thu Jan 04, 2007 14:01

Boomerang zuigt en Cotton 2 niet ;)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Jan 04, 2007 14:21

Gameholic wrote:Meteen even naar het postkantoor gelopen Ken :twisted:
Soukyugurentai is een soort Radiant Silvergun, ik had em al op STV.
Ga morgen naar postkantoor hopelijk.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Thu Jan 04, 2007 14:53

R-Type wrote:Boomerang zuigt en Cotton 2 niet ;)

ja, maar boomerang is tog cotton 2 met extras of zoiets?
ImageImage
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Jan 04, 2007 16:01

R-Type wrote:Nekketsu heb je dan snel geregeld gameholic ;P

RS vind ik trouwens wel veel beter dan Ikaruga. Nooit ben ik zo verslaafd geweest aan een shooter als aan RS. Je hebt ook 2 totaal verschillende game modes, Saturn en Arcade, waarvan je bij Arcade met L knop credits moet bijpompen... talk about a perfect ST-V Titan port! En Saturn mode heeft veel extra bazen, gebieden, spraak en nog eens lange anime scenes. Zulke console extra's mist Ikaruga.

Chain systeem is ook heel origineel, om snel te levellen moet je 1 kleur blijven knallen... en dus heel veel vijanden dodgen en laten varen. In het begin (stage 3) haal ik vaak een 30 chain. Dan zijn je wapens meteen al zo goed als level 8 (33 is maximum).. Je weapon stats Saven is heel lame (dat kan alleen in saturn mode?). Gelukkig heeft Treasure er voor gezorgd, dat als je dit doet (het spel beginnen met een powered up savegame), je geen highscores kan noteren etc. Ook als je levelselect doet krijg je geen eindfilmpje. Ze hebben overal aan gedacht. Je moet Ohtrigen eens zien, een boss van Level 6 in Saturn Mode.. dan zie je nog eens wat Saturn grafische power.

Ik was snel uitgekeken op Souky, beetje grauwe en levenloze stijl heeft die game. Het is wel goed dat die game limited continues heeft. Je walst er niet zo direct doorheen.

De beste saturn shmups voor mij zijn:

Dodonpachi
Batsugun
Radiant Silvergun
Thunderforce V
Battle Garegga

En van de cute em up's, Cotton 2. Normaliter haat ik cute em ups.

Thanks voor de nuttige info. Dat maakt RS al heel wat duidelijker voor mij! Er zijn zoveel opties etc..

Nekketsu heb ik geregeld via Ebay ;) Was zo gepiept! Ik vind het een hele prettige scroller.
R-Type

Post by R-Type » Thu Jan 04, 2007 17:53

PS, probeer ook alle Dogs te vinden in RS. Dit doe je door X in te houden (lock on) over de achtergrond. De eerste vind je meteen in het begin van het spel (stage 3) in de wolken, rechtsonderin. In Arcade tutorial level zit er 1 in het vierkantje die je levels meteen 33 maakt (maar na de tutorial weer op 0 staat ;P). Vaak zitten ze wel in obvious plekken, tussen kruisvormige muren in enzo. Ook een vette easter egg imo. Check vooral guides, de game is best wel diep. Zelf vond ik hem met de jaren beter worden..

DreamerNL wrote:
R-Type wrote:Boomerang zuigt en Cotton 2 niet ;)

ja, maar boomerang is tog cotton 2 met extras of zoiets?

Het is moeilijk uit te leggen. Cotton Boomerang lijkt heel veel op Cotton 2, maar ook weer niet. De muziek is hetzelfde, en de graphics zijn dat ook. Maar bij Boomerang zijn de levels anders en is de spelopzet fucked up. Je hebt in Boomerang een team van 3 personages, die heks met die bezem en nog 2 anderen. Als die heks 1x word geraakt, komt character 2, en als die word geraakt komt character 3.. daarna ben je game over. De lifebar van Cotton 2 is dus pleite, maar volgens mij ook de special moves (a,f + fire, f,d + fire etc). Het coole aan Cotton 2 was dat je gruwelijk kon chainen, en zo je lifebar weer kon vullen..

Boomerang kwam later uit maar heeft geen RAM support (Cotton 2 wel) en Boomerang is ook iets van 2x zo duur..
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Jan 05, 2007 07:00

Er is een Retrocore aflevering waar Cotton 2 en Boomerang naast elkaar worden gelegd en de verschillen met beeld worden getoond, zoek die even op zou ik zeggen.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Jan 05, 2007 12:38

Ken wrote:Er is een Retrocore aflevering waar Cotton 2 en Boomerang naast elkaar worden gelegd en de verschillen met beeld worden getoond, zoek die even op zou ik zeggen.

hebt ge een link?
ImageImage
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Jan 05, 2007 13:44

Check overzicht op Segagagadomain.com
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Jan 05, 2007 14:40

Ken wrote:Check overzicht op Segagagadomain.com

goeie site, gebruik em al langer, ik wist niet dat hij ook zoiets had.
ImageImage
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Jan 05, 2007 19:03

Soukyugurentai is een soort Radiant Silvergun, ik had em al op STV. Ga morgen naar postkantoor hopelijk.

In 2 player heeft de STV Souky veel minder slowdown dan de saturn versie vanwege de dubbele ram van het STV mobo ;)
R-Type

Post by R-Type » Fri Jan 05, 2007 20:52

Is met RSG ook zo, dikke slowdown in 2p mode.

Maar Soukyugurentai heeft niets met RSG.. behalve misschien dat ze beide full screen verts zijn.. ;)
Post Reply