Ridge racer was uiteraard mijn allereerste PSX aankoop. Fantastische game, ik heb nooit de devil car kunnen verslaan. Het was ook leuk om al die easter eggs te vinden, zoals met 100kmph door de muur achter de startbaan rijden; dan kreeg je een mirror mode geloof ik. En als je verkeerd ging dan zei die pipo iets van 'you're crazy..!' En natuurlijk Rotterdam Nation.. gewoon NL oldskool hardcore tussen die soundtrack
Daytona heb ik stiekem altijd beter gevonden trouwens. Laat ik het zo zeggen; in de Arcade is Daytona veeel beter, maar op de console is RR beter (daytona was een slechte port). RR had maar 1 baan en dat irriteerde me altijd wel. Revolution was een schijtspel, dat spel had ook maar 1 course en die course was imo saaier dan het origineel, vandaar dat ie dus waardeloos was.
Rage Racer vond ik heel erg leuk, beetje grimmige maar wel heel vette graphics. Hij stond altijd broederlijk naast mijn V-Rally 1 in 1997; de 1 puur arcade, en de andere sim achtig. Rave Racer in de arcade was ook goed en Type 4 was naar mijn mening overigens heel leuk, maar in de tijd van GT1 (de beste in de serie) boeiden de nep auto's en race tegen de klok (CPU verschijnt op bepaald moment) me even niet meer. RR5 heb ik echt nooit gespeeld.. geen idee waarom niet.. oh ja, ik kocht geen PS2 bij launch.
Over RR6 zit ik te twijfelen om hem te kopen of niet, ik wacht denk ik op de aanbiedingen.
De Daytona series is mijn nr1 arcade racer, no question.
De RR serie zal vanaf nu altijd hiermee geassocieerd worden denk ik..