15K en 31K heeft niets te maken met dat het één beter is dan het ander.
Tot een paar jaar geleden was +90% van alle Arcade (jamma) games bedoeld om op 15K te spelen. Sinds met name de opkomst van LCD schermen zijn eigenlijk alle nieuwe Arcade games 31K. Dat komt uiteraard omdat een LCD scherm van huis uit met 31K (VGA) om kan gaan en niet met 15K (CGA).
Voor de leek is dit het verschil:
15K - gamen op een lowres CRT monitor, zoals het vroeger was, met o zo mooie scanlines

'Old skool' dus!
31K - gamen op een highres CRT monitor (640x480, ofwel 480p) of LCD, zonder scanlines.
Meer weten over scanlines? >>
http://scanlines.hazard-city.de/ (mijn scanline bijbel, echter met feiten ipv fictie.

)
Dus het is allebei even goed, het is gewoon waar je van houdt. Wil je Donkey Kong of SF 2 spelen zoals het bedoeld was? > 15K
Wil je SF4 spelen zoals het bedoeld is? >31K
En met een trysinc monitor, zoals in een Egret 3, een NNC of een Blast, kun je van beide walletjes eten. Alle drie hebben ze een CRT monitor. Van nature moet een trysinc monitor echter altijd iets inleveren op de beeldkwaliteit bij 15K output. Maar inleveren is een betrekkeijk begrip. een 15K plaatje op een Blast of een NNC is altijd nog jaw-dropping.
Ik ben er eentje van de old school, dus vandaar mijn voorkeur voor de NAC. Maar ik zit met net zoveel plezier te gamen op mijn Blast of mijn NNC.

Enne ... MVS mobo? >> 15K all the way.