Jig's Arcade | HOTD3 / Star Wars pinball

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Re: Jig's Gameroom / Arcade room

Post by Da Dude » Mon Sep 26, 2011 09:42

Geweldige set cabs zeg.

Kom graag een keer buurten :D
goatboy

Post by goatboy » Mon Sep 26, 2011 09:54

Ja, Tis wel gaaf hoor. Vooral die dedicated racers.

Trouwens, Dacht dat je ook die Crazy Taxi 'High Rollers' had gekocht als project cab?
jiggymf

Post by jiggymf » Mon Sep 26, 2011 09:59

goatboy wrote:Ja, Tis wel gaaf hoor. Vooral die dedicated racers.

Trouwens, Dacht dat je ook die Crazy Taxi 'High Rollers' had gekocht als project cab?

Dat was het idee, maar toen kwam peet met zn normale cab zonder defect dus dat kwam mij beter uit.
ne0

Post by ne0 » Mon Sep 26, 2011 20:50

Trouwens t ziet er niet super geisoleerd uit, hoe zit dat etc?
jiggymf

Post by jiggymf » Mon Sep 26, 2011 20:54

ne0 wrote:Trouwens t ziet er niet super geisoleerd uit, hoe zit dat etc?

jawel, tussen t dak en t hout aan de bovenkant zit goede isolatie, same voor de wanden. Vloer is beton, daar moet ik nog even wat nets voor verzinnen.
Tevens 24/7 verwarming op een laag pitje. De kasten hebben t daar prima ^^

e.e.a. zou wel een likje verf kunnen gebruiken though en verder moet eigenlijk de hele ruimte gewoon nog afgewerkt worden maar vind t even best zo.

Als de laatste kast die er nog inmoet er staat ga ik kijken hoe ik t precies wil indelen en dan ga ik alles afwerken. Dat wordt de helft van een scudrace waarvan de andere helft naar psykick gaat.
jiggymf

Post by jiggymf » Mon Sep 26, 2011 23:17

Allrighty, heb een bus met laadklep gehuurd en kan zaterdag de twin al halen. En dan vervolgens de eenei-ige tweeling operatief splitsen in de garage en een strikje eromheen voor Psykick en mezelf :)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Mon Sep 26, 2011 23:31

Wie krijgt de coin tower? ;-) Daar is er normaal gesproken maar één van. In de coin tower zitten ook de test,service,degauss en de volumeregeling.

Hasan heeft vast nog wel ergens een VTS credit bordje liggen. Of misschien een hele coin tower ;-)
jiggymf

Post by jiggymf » Mon Sep 26, 2011 23:42

Geen idee, betwijfel of een van ons 2en de coinbox boeiend vind (ik niet in ieder geval), zolang we wat kunnen fixen met een credit boardje komt t vast goed.
Zelfde geldt denk ik voor de psu, ik heb geen idee of een twin 1 stekker heeft of 2, zou mij niks verbazen als de 2e cab power pakt van de eerste, dus dan moet de 2e een eigen psu krijgen als ze los gaan.

There's 1 way to find out :)

Had er overigens nog niet bij stilgestaan, goede tip ^^
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Sep 27, 2011 06:59

Neuh, voeding zit wel goed. Iedere cab heeft een eigen PSU. Het is alleen het credit bordje dat wordt gedeeld. Maar ja, die zijn voor een habbekrats te krijgen. Schroef je gewoon ergens aan de cab vast ;-) Ben ik nu toevallig ook aan het doen met mijn afterburner climax. Coin tower neemt veel te veel plek in ;-)
jiggymf

Post by jiggymf » Thu Sep 29, 2011 12:58

Initial D is binnen, ging eigenlijk verrassend makkelijk.
Was letterlijk mobo swap (en dimm en gdrom), aansluiten, card reader uitzetten en op 1 player in de config zetten, en gaan met dat ding.
Shiften werkt niet, had al gevonden dat er 3 wires anders lopen t.o.v. Crazy Taxi voor de shifter. De down shift changed nu views, en up doet niks. Vind t wel best eigenlijk.

Spel bevalt me wel, daar ga ik me wel mee vermaken denk ik.

(ja Cage, ik heb eindelijk door hoe ik een foto draai op imageshack :P)

Image
jiggymf

Post by jiggymf » Fri Sep 30, 2011 19:18

Allrighty...long story short

hele, hele, hele gave game. Alleen zonder card reader wordt je toch heel beperkt.
Je kan dan namelijk niks tunen (en niet opslaan, maar dat is logisch).
Wat ik heb begrepen is dat elke x keer dat je je game saved op je ID card, je zo nu en dan naar de tuning shop kunt om parts te kopen.
Zonder cardreader kan dat dus niet, en kom je dus nooit in de tuning shop...en wordt het een heel standaard racer waar je eigenlijk sommige races niet kunt doen of winnen omdat je je car niet kan upgraden.

Desalniettemin, as said, hele gave game :D
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Sep 30, 2011 19:53

Kortom je hebt een cardreader nodig die ik heb liggen. U roept en wij leveren.
jiggymf

Post by jiggymf » Fri Sep 30, 2011 19:58

Ik had al gekeken op het internet, maar toen ik de prijzen zag van die cardreaders..........was ik heel snel genezen ^^
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Sep 30, 2011 20:04

Nou bij ons valt het reuze mee ;)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Oct 01, 2011 01:37

Als jig hem niet neemt, neem ik graag een cardreader van Psykicks Gamepalace af :-)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Oct 01, 2011 12:39

Ik heb er nog nog twee liggen Arjan, dus je kan er ook wel eentje krijgen (kopen hehe) ;)
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 01, 2011 12:46

Zo, de scud staat in de garage, even wat quick iphone pics:

Image

Image

Ik heb m zojuist voor ik hem ophaalde als master/slave zien spelen, ik krijg nu alleen de slave niet gevonden. (heb netjes de RX aan de TX verbonden en omgekeerd, tussen de kasten).

Dat is best kut, want nou krijg ik de 2e kast niet op Single gezet om ze te ont-twinnen ^^
Ik kan de 1e kast prima op single zetten, maar de 2e moet eerst gevonden worden omdat die op slave staat voordat ik daar iets in het menu kan doen.

Iemand suggesties?
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Oct 01, 2011 13:15

Ligt het nou aan mij of zien ze er echt super uit :D
Ik zak even aan Pascal vragen hoe of wat, die heeft wat meer met die kasten zitten klooien.
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 01, 2011 13:19

Ze zien er vrij goed uit, art is vrij goed (alleen op de beide stoelen een stukje decal weg, er missen wat kleine dingen zoals een paar dopjes die op de seats horen, wat peuken-burn op die plaat boven t stuur, dat soort meuk). Maar al met al zijn ze zeker netjes. Monitoren zijn erg goed, controls doen het goed, Force feedback doet het goed en is lekker krachtig, shifters werken.
De ene kast heeft problemen met de speakers in de stoel (allicht draaidje los, BGM geeft ook geen enkel effect in het service menu), bij de andere zit er een kraak in de speakers in de stoel (vooral bij een bas, dus speakers kaduuk).

Alleen vrij vuil en veel stof ^^ dus ik ga ze zo even zoals de belgen het zouden zeggen 'proper' maken :)
Daarna uitzoeken hoe ik ze beiden op Single krijg (desnoods allebei de mobo's even in de linker kast om ze op Single te zetten).
Dan kijken of ik iets aan de defectjes kan doen, en dan uitzoeken wat we gaan missen als we de kasten splitsen (voorlopig mist de rechtse kast in dat geval een PSU, aangezien die hem toch van de linker blijkt te pakken, er zit wel ruimte voor een eigen psu, tevens moeten we voor de kast die de coin tower niet krijgt een credit boardje fixen).
Last edited by jiggymf on Sat Oct 01, 2011 13:48, edited 1 time in total.
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 01, 2011 13:34

Allrighty, master/slave 'probleem' opgelost.
Tijdens het vervoer was de kabel in de connector op 1 van de 2 op het mobo losgetrild. Vastgezet en fijn om te zien dat de comm baords het prima doen en ik ze op master/slave alsmede single/single kan zetten.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Oct 01, 2011 13:45

Die zien er goed uit, jiggy en hasan. Ik zou er bijna jaloers van worden :-)
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 01, 2011 13:47

Nieuw probleem, cab 2 heeft ineens borked graphics.
Settings scherm is prima, de intro en scud race scherm is prima, de select schermen zijn prima, maar zo gauw er auto's en scenery in beeld komen is de scenery weg/hele vlakken/lelijk.

Kabeltje, of is er iets voor mijn neus overleden? ^^
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Oct 01, 2011 13:50

Check alle voltages, en controleer of de boards goed op elkaar aansluiten. Dit is een ROM probleem. Model 3 heeft toch een los, wat kleiner, rombordje? Gewoon even lostrekken en weer bevestigen. Zal wel door transport komen, gok ik.
jiggymf

Post by jiggymf » Sat Oct 01, 2011 13:56

Cageman wrote:Check alle voltages, en controleer of de boards goed op elkaar aansluiten.

niet zo ingewikkeld doen he! :mrgreen:

ff piccies ter illustratie:

Image

Image

Image

Moet inderdaad bij transport iets losgetrild zijn, zal zo even kijken, rom board zit gewoon in de 'cage' toch, op het mobo?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Oct 01, 2011 13:58

Ja. Cage openmaken, bovenste PCB is het ROM bord. Misschien gewoon even aandrukken, en anders even helemaal eraf, en terug erop. Check wel even; ze zitten vaak vastgeschroefd aan de middelste PCB ;-)

Ik kan anders straks wel even langsdroppen om even snel mee te kijken, als je wilt?
Post Reply