De OK Baby licht verbeterd en in actie op Anime 2009

Jullie gamerooms, collecties en aanwinsten.
Post Reply
Kaj

De OK Baby licht verbeterd en in actie op Anime 2009

Post by Kaj » Wed May 27, 2009 19:00

Zo: pics; die had ik nog aan Marc beloofd en jullie mogen meegenieten. :)

Toen we de kast kochten heb ik 'm ter plekke aan een kort technisch onderzoek onderworpen. De kast werkte uiteraard wel; heb 'm werkend gezien bij Marc, maar toen ik thuisgekomen de kast nog wat scherper bekeek, zag ik wat zaken op het elektrische vlak die beter konden, en het moederbord kon ik niet goed monteren.
Ook vond ik de bijgeleverde voeding iets te dodgy, maar ik had nog een 300W Zalman liggen, dus die er in gemonteerd.

In de kast zitten wel rails voor het originele cartridgemoederbord met een geul van ongeveer 16mm:

Image

Dus aan het moederbord en de voeding wat 15mm aluminium profiel gemonteerd:

Image
Image

Voeding zit al op z'n plek:

Image

Elektrisch kon hier en daar dus ook wat beter; dit was bijvoorbeeld de aansluiting van de monitor:

Image

Dat kan echt niet zo, dus die verbinding wat verbeterd en een trekontlasting gegeven.

Bedieningsprint van het moederbord en instellingen van de monitor heb ik onder de bovenklep gemonteerd, en de vlakstekers aan de knoppen wat strakker geknepen, om te voorkomen dat ze van de knoppen vielen. Sanwa is goed spul, maar de contactlippen zijn erg dun.

Op Anime bleek dat ik ze nog wat verder aan moest knijpen, dus ik ga even kijken of ik dat later dit jaar nog wat kan verbeteren.

Image

En hier zit het moederbord ook op z'n plaats, en is weer makkelijk te demonteren voor vervoer:

Image

Werkend en wel:

Image

Het enige wat me nog niet gelukt is, is een ghostbackup te maken van de harddisk zoals omschreven in het boekje van het moederbord, en eigenlijk moeten een paar games een andere naam krijgen, maar het ding was een enorm succes op ons festival.

Welnu, omdat ik het razend druk had met de technische kant van Anime 2009, ben ik vergeten foto's te maken van de kasten (we hadden er drie) in actie op Anime. Hell, ik heb over het hele festival maar 30 foto's gemaakt oid.
Gelukkig heeft MrDummy wel foto's kunnen maken, dus daar verwijs ik jullie graag naartoe.
Melvin

Post by Melvin » Wed May 27, 2009 19:06

is dat zo n 1000 in 1 mobo?
almighty

Post by almighty » Wed May 27, 2009 19:20

Melvin wrote:is dat zo n 1000 in 1 mobo?

1069 in 1 :)

leuke pics Kaj, mooi dat jullie veel plezier beleven aan mijn eerste (candy) cab.
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Wed May 27, 2009 19:22

Vroeg het me ook al af, ziet er ERG gelikt uit :!:
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
Melvin

Post by Melvin » Wed May 27, 2009 19:23

grappig zo 1 moet ik ook hebben weet je de prijs? en is er een lijst met welke games er op zitten?
almighty

Post by almighty » Wed May 27, 2009 19:27

Melvin wrote:grappig zo 1 moet ik ook hebben weet je de prijs? en is er een lijst met welke games er op zitten?

Bij excellent.com ben je het goedkoopste uit, op marktplaats/ebay naaien ze je meteen een oor aan.

Bij Legend.HK ook zojuist ff ge'checkt:
HD - Game Family 1000 in 1 1069  P4 + HD + w/o ps 2.7 195USD
Last edited by almighty on Wed May 27, 2009 19:29, edited 1 time in total.
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Wed May 27, 2009 19:28

Bedankt voor het uitgebreide verslag! Daar ga ik ook wat aan hebben... beter goed gejat dan slecht bedacht.... Die 10000000 in 1 (ik hou van overdrijven) heeft ook mijn interesse... Wellicht een gezamelijke deal ivm verzendkosten?

vermoed dat dit em is: http://www.jammaboards.com/store/1069-i ... d_243.html voor 310 dollar... Maar had Ken hier niet iets over geroepen dat de framerate anders was waardoor het er "dodgy" uitzag?

De lijst met games: http://www.jammaboards.com/arcade_manua ... y_List.pdf

Hoor mij nou, heb mijn AW nog niet eens en loop al te shoppen! I'm dead...
Last edited by Drifter on Wed May 27, 2009 19:33, edited 1 time in total.
Melvin

Post by Melvin » Wed May 27, 2009 19:31

idd een samen bestelling is misschien wel leuk moet alleen even wachten op wat centjes :lol: heb al veel ste veel staan en in de wacht/ bestelling :lol:
almighty

Post by almighty » Wed May 27, 2009 19:40

Drifter wrote:Bedankt voor het uitgebreide verslag! Daar ga ik ook wat aan hebben... beter goed gejat dan slecht bedacht.... Die 10000000 in 1 (ik hou van overdrijven) heeft ook mijn interesse... Wellicht een gezamelijke deal ivm verzendkosten?

vermoed dat dit em is: http://www.jammaboards.com/store/1069-i ... d_243.html

Hier betaal je wel de hoofdprijs.
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Wed May 27, 2009 19:44

zeg ook niet dat je em hier moet halen :) ik was alleen benieuwd of dat em was, het was de eerste hit in google! :D
Muzzle

Post by Muzzle » Wed May 27, 2009 19:45

Ik heb ook zo'n board draaien in mijn kast (New Astro City). Het heeft voor en nadelen :-). Als iemand vragen heeft kan die een PM sturen, dan zal ik zo goed mogelijk proberen te antwoorden :-).

Er zijn nu trouwens ook van die boards maar dan wat krachtiger en uitgebreider met Killer Instinct, Street Fighter III 3rd Strike, Tekken 2 etc. erop. Die wil ik nog wel een keer kopen. Maar dat is iets voor de toekomst.
Volgens mij had ik die gezien op Jammaboards, weet dit echter niet zeker.
almighty

Post by almighty » Wed May 27, 2009 19:52

Muzzle wrote:Ik heb ook zo'n board draaien in mijn kast (New Astro City). Het heeft voor en nadelen :-). Als iemand vragen heeft kan die een PM sturen, dan zal ik zo goed mogelijk proberen te antwoorden :-).

Er zijn nu trouwens ook van die boards maar dan wat krachtiger en uitgebreider met Killer Instinct, Street Fighter III 3rd Strike, Tekken 2 etc. erop. Die wil ik nog wel een keer kopen. Maar dat is iets voor de toekomst.
Volgens mij had ik die gezien op Jammaboards, weet dit echter niet zeker.

Ja die staan bij de link van Drifter, voor extra cash krijg je een andere psu en deze maakt het mogelijk KI,K2, etc. te draaien.

Heb veel plezier gehad met dat boardje :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed May 27, 2009 20:50

Netjes opgeknapt, ik hou wel van intern strakke cabs, keep up the good work!
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Wed May 27, 2009 22:46

Heeft iemand ervaring met de killer edition? Ik vind het wel mooi dat je voor 300 euro al die games hebt, mits ze lekker draaien natuurlijk! Of is dit een niets meer dan een soort van MAME emulator?
ckong

Post by ckong » Thu May 28, 2009 00:21

Niet doen die xxxx in 1 boardjes, krijg je echt spijt van. De kwaliteit van de emulatie software is maar zozo (absoluut niet pixel perefect, en al helemaal niet voor vertikal games). Er draait een soort Chinees afgeleide Windows versie op die niet of nauwelijks te manipuleren is, en de kwaliteit van de hardware is ook niet top. En wat aan de game setup veranderen (bv games bijplaatsen) is ook niet mogelijk zonder veel technisch gepiel.

Ga gewoon voor een PC setupje met een HD en Mame, eventueel via soft15khz of arcadevga. Daar heb je gegarandeerd veel meer plezier van, en is veel flexibeler. Is echt een veel betere oplossing.

Iedereen moet het natturlijk zelf weten, maar veel mensen die zo'n board aanschaffen zijn al snel teleurgesteld. voor beginners lijkt het fantastisch, maar toch maar niet doen.
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Thu May 28, 2009 06:30

Dat dacht ik al... Zoiets werd op de Nozomidag idd ook al gezegd... Thanks!
almighty

Post by almighty » Thu May 28, 2009 06:39

Je kunt het beste voor de 60 in 1 gaan, deze zijn wel o.k en is voor die prijs een leuke instap.Ook de 100/1 mvs hoor ik goede verhalen over dus ook wel de moeite waard.
Ja over de multi pcb zijn de meningen verdeeld, zelf heb ik prima genoten en kon op deze manier veel arcade games spelen zonder me teveel te verdiepen in mame pc.
Zijn je eisen niet zo hoog dan is een aanschaf het wel waard, maar ga er zeker geen 300 euro voor betalen.Maar wil je gewoon een perfecte emulatie dan kun je hem beter laten liggen.
ckong

Post by ckong » Thu May 28, 2009 07:06

almighty wrote:Je kunt het beste voor de 60 in 1 gaan, deze zijn wel o.k en is voor die prijs een leuke instap.Ook de 100/1 mvs hoor ik goede verhalen over dus ook wel de moeite waard.

60 in 1 is leuk (alleen vertikale games) omdat die relatief goedkoop is, en ook nog lekker klein (formaatje Ibara). Maar de geluidskwaliteit is bedroevend, behoorlijk kaal geluid, maar nog erger, in sommige games, zoals Galaga, zijn sommige game sounds niet aanwezig (Galaga: schieten).

En wat ik zelf irritant vind is dat je na 'game over' weer terug komt in het menu, dat kun je niet tegenhouden.

100 in 1 (MVS games, alleen horizontaal, maar van alles wat, fighters, shooters, sport, puzzle) is wel ok. En goed betaalbaar.

Dus als je er tegen op ziet om een pc'tje in elkaar t eknutselen is een 100 in 1 een goede overweging, en een 60 in 1 in mindere mate,
almighty

Post by almighty » Thu May 28, 2009 07:17

Het komt er gewoon op neer dat orgineel boven alles gaat en altijd beter is.
60/1 ben ik goed te spreken over en het geluid is zowieso als crap van dit soort games :lol:
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Thu May 28, 2009 07:47

s913 heeft de benodigde onderdelen voor onze MAME pc's al besteld dus we gaan er tegenaan... dat bouwen en configureren lukt ons als IT'ers wel. :wink:
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Thu May 28, 2009 09:35

Jup, 2 ArcadeVGA's en 2 J-pacs liggen te blinken thuis :)

Nu nog de andere hardware bij elkaar sprokkelen.
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ckong

Post by ckong » Thu May 28, 2009 11:31

S913 wrote:Jup, 2 ArcadeVGA's en 2 J-pacs liggen te blinken thuis :)

Nu nog de andere hardware bij elkaar sprokkelen.

Mooi, vergeet straks niet een pic t eposten, en ik ben ook benieuwd welke pc specs en (mame) setup jullie uiteindelijk hebben gekozen.
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Thu May 28, 2009 11:48

Jup, ik zal m'n topic updaten.

Drifter komt zaterdag langs en gaan we effe online snuffelen naar wat we willen.
Post Reply