Martijn, 34, vriend van Drifter, getrouwd, 2 kids. Professioneel heb ik de eer om op een uit z'n voegen gegroeide "retro"-computerplatform te werken

Zo lang ik me kan herinneren speel ik al arcade-games (eerste herinneringen: Pacman, Galaga, Kung-fu master, Hyper-Olympics, Outrun, Shinobi etc) en later heb ik in mijn pubertijd vele uren doorgebracht in de arcade-hallen van Amsterdam (NARC, Blue Thunder, Afterburner etc). Privé ben ik begonnen met een C64 om op te gamen, tegenwoordig op DS, Wii, PC en probeer mijn C64 weer aan de gang te krijgen

Via Drifter enthousiast geworden voor Mame-cabinets en ook regelmatig op zijn woody gespeeld. Een eigen kast is er nooit van gekomen (tot nu??). Was er ook bij toen Ad tijdens de laatste beurs enige tijd met Erik heeft staan praten en op de terugweg naar huis had hij mij ook enthousiast

En hoe nu verder? Drifter heeft een Atomiswave bij Erik besteld en in eerste instantie was ik dat ook van plan ... Tot ik zag dat Goatboy zijn Egret 3 mogelijk kwijt wil ... Dilemma!

Mijn overwegingen? Ik wil betreffende kast ombouwen tot een Mamekast (en dan ook nog de cartridges kunnen spelen?) en eigenlijk wil ik een 2 player kast (mijn zoontje van 6 is nu al gek op mijn DS, Wii en wat ouwe C64 games). Dus of ik bouw de Atomiswave zelf om naar 2 player ... of met de Egret 3 heb ik meteen een 2 player ... Iemand hier nog tips of een bepaalde mening over deze afwegingen? Volgens mij zijn ze allebei even makkelijk om om te bouwen tot Mame?
Is dat je enige dilemma? Uhm, nee ... Heb nog 1 probleem ... Mijn computer/filmhok is op zolder. De omvang van de AS/Egret zouden 750x903x1450 zijn ... en ik ben bang dat ik dat de trap (is erg krap) van mijn huis niet op krijg. Dus zijn deze cabinets enigszins uit elkaar te halen waardoor je iets makkelijker naar boven te tillen zijn (hoogte maakt niet uit, 90x75cm is het probleem)? En hoe zwaar zijn ze?
Hmm, sorry ... niet echt een korte intro en ook meteen erg veel vragen

/Groet, Martijn