S913's intro

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
S913
Active Level:
Active Level:

S913's intro

Post by S913 » Sun May 03, 2009 13:53

Zoals vannacht al hier aangegeven, was ik eigenlijk van plan om me eerst even netjes voor te stellen maar dat liep iets anders. Dus hierbij toch nog mijn specs:

Martijn, 34, vriend van Drifter, getrouwd, 2 kids. Professioneel heb ik de eer om op een uit z'n voegen gegroeide "retro"-computerplatform te werken :P

Zo lang ik me kan herinneren speel ik al arcade-games (eerste herinneringen: Pacman, Galaga, Kung-fu master, Hyper-Olympics, Outrun, Shinobi etc) en later heb ik in mijn pubertijd vele uren doorgebracht in de arcade-hallen van Amsterdam (NARC, Blue Thunder, Afterburner etc). Privé ben ik begonnen met een C64 om op te gamen, tegenwoordig op DS, Wii, PC en probeer mijn C64 weer aan de gang te krijgen :)

Via Drifter enthousiast geworden voor Mame-cabinets en ook regelmatig op zijn woody gespeeld. Een eigen kast is er nooit van gekomen (tot nu??). Was er ook bij toen Ad tijdens de laatste beurs enige tijd met Erik heeft staan praten en op de terugweg naar huis had hij mij ook enthousiast :mrgreen:

En hoe nu verder? Drifter heeft een Atomiswave bij Erik besteld en in eerste instantie was ik dat ook van plan ... Tot ik zag dat Goatboy zijn Egret 3 mogelijk kwijt wil ... Dilemma! :)

Mijn overwegingen? Ik wil betreffende kast ombouwen tot een Mamekast (en dan ook nog de cartridges kunnen spelen?) en eigenlijk wil ik een 2 player kast (mijn zoontje van 6 is nu al gek op mijn DS, Wii en wat ouwe C64 games). Dus of ik bouw de Atomiswave zelf om naar 2 player ... of met de Egret 3 heb ik meteen een 2 player ... Iemand hier nog tips of een bepaalde mening over deze afwegingen? Volgens mij zijn ze allebei even makkelijk om om te bouwen tot Mame?

Is dat je enige dilemma? Uhm, nee ... Heb nog 1 probleem ... Mijn computer/filmhok is op zolder. De omvang van de AS/Egret zouden 750x903x1450 zijn ... en ik ben bang dat ik dat de trap (is erg krap) van mijn huis niet op krijg. Dus zijn deze cabinets enigszins uit elkaar te halen waardoor je iets makkelijker naar boven te tillen zijn (hoogte maakt niet uit, 90x75cm is het probleem)? En hoe zwaar zijn ze?

Hmm, sorry ... niet echt een korte intro en ook meteen erg veel vragen :oops: Naja ... heb ik in iedergeval al wat newbie-vragen op jullie losgelaten :wink:

/Groet, Martijn
goatboy

Post by goatboy » Sun May 03, 2009 15:21

Welkom Martijn,

De meeste Sega kasten zijn helemaal te demonteren wat wel erg handig kan zijn. Taito Egret 2 of 3 kun je het panel, bezel front gedeelte en de monitor geheel verwijderen waardoor hij een stuk smaller en lichter wordt. De meeste kasten wegen dan ook in z'n geheel om en nabij de 120 kilo. Yup! Ik heb em ook de 'draai' trap op gekregen dus alles is mogelijk. :)

Om van een atomiswave een 2P cab te maken kun je een compleet nieuw Egret 3 panel aanschaffen wat om en nabij de Euro 180,- kost. 2P panel voor de Atomiwaves SD zijn er niet officieel maar valt wel zelf te maken natuurlijk. Tis maar net wat je wilt maar het zal wel wat extra kosten.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Sun May 03, 2009 16:02

edit
Team 15 kHz
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun May 03, 2009 17:47

Thnx Henk, dat verhelpt het probleem "vrouw" want dan kan hij gewoon naar zolder :D

ElPancho wrote:edit

Ok! :)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ne0

Post by ne0 » Sun May 03, 2009 19:56

Om ff op de nerd-tour te gaan, wat voor mainframe platform werk je mee dan en wat doe je er mee? Wij werken met z/OS maar meer dan wat in ispf kloten doe ik er eigenlijk niet mee...
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun May 03, 2009 20:02

ne0 wrote:Om ff op de nerd-tour te gaan, wat voor mainframe platform werk je mee dan en wat doe je er mee? Wij werken met z/OS maar meer dan wat in ispf kloten doe ik er eigenlijk niet mee...

Hey! Een mede z/Aanhanger :P Ben z/OS systeemprogrammeur, dus zit de hele dag te ispf'en (vakgebied: hardware config, parallel sysplex, z/OS, GDPS) ... mits ik niet gedwongen word tot spreadsheet-management en de hele dag zit te mailen en office'n (wat vaak is de laatste tijd) :(

Wat voor gekloot doe jij in ispf?
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
ne0

Post by ne0 » Sun May 03, 2009 20:27

Je werkt niet toevallig in Apeldoorn ? Op zich doe ik er niet veel mee. Wij bouwen/testen/onderhouden programmatuur die gebouwd is met cool:gen (of advantage:gen of allfusion:gen, ze veranderen per release van naam geloof ik). Dus af en toe wat jobjes aanschoppen, een beetje grutten in db2 en soms een keer een debug/trace sessietje door stappen. Veel meer niet. Ik vind de wat meer technischere kant wel interessant, alleen is dit niet zo'n goede tijd om te switchen...
Drifter
Active Level:
Active Level:

Post by Drifter » Sun May 03, 2009 20:31

Hey Martijn, nu kunnen we niet samen aan de Atomisses gaan knutselen!? Hier is genoeg kennis aanwezig om ons N00bs daar doorheen te slepen...Naja.. die Egret 3 is ook cool... maarja.. dan kunnen we niet meer met elkaar praten.. :D

Welkom en ik ben blij dat je Sandra eindelijk toestemming heeft gegeven voor de aanschaf van een CandyCab!!
S913
Active Level:
Active Level:

Post by S913 » Sun May 03, 2009 21:25

@ne0: Nee, niet in Apeldoorn, maar ik ken je werkgever denk ik wel ;) Ben gedetacheerd bij een bank in de Randstad. Ken de tools die je gebruikt wel, worden ook door mijn afdeling beheerd.

@Drifter: Tuurlijk kunnen we nog samen knutselen, sowieso moeten het 2 mame kasten worden! En ongeacht wat het wordt, hij ligt straks in stukjes op zolder om hem boven te krijgen :mrgreen: Maar we zien wel, komt goed. San is gelukkig inderdaad overstag ;)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sun May 03, 2009 22:21

Vette cab Henk en een goede prijs, succes met de verkoop, ik denk niet dat dat al te lang zou moeten duren. Okee de markt is best verzadigd met veel cabs de laatste tijd, maar in deze staat kom je ze echt niet vaak tegen!

Btw welkom op het forum Drifter en S913 (319, 139, whatever...)
Nerds ;)

Ik zal hopelijk wat op weg kunnen helpen met het een en ander, maar zit echt met een chronisch tijdgebrek, dus als je ergens echt ff niet meer uitkomt schiet dan maar een pm'tje ;)

Zo weer on topic! Vette kast voor weinig hehe
ckong

Post by ckong » Sun May 03, 2009 22:38

Welkom Martijn,

Leuk hè, een beetje enthousiast over arcade cabs en dergelijke kletsen, en iedereen stroom toe op dit forum :P
Post Reply