Hoe het allemaal begon?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Re: game history

Post by Psykick » Mon Feb 09, 2009 13:20

cotje wrote:Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk monitoren te redden en deze geschikt te maken voor Arcade. Niets mooiers dan een scherpe en contrastrijke CRT in je cab!!

Hehe een man naar mijn hart, precies hoe ik er ook over denk, er gaat niets boven een goede CRT!! Nog ff en we komen als item bij Man bijt hond hehe..
Welkom man, dat wordt nog lekker wat info en dergelijke uitwisselen op het forum ;)

Hasan
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Mon Feb 09, 2009 21:45

Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd en voor mijn verjaardag een Videopac console kreeg. Toen ik voor het eerst zo'n bowling spelletje speelde vond ik dat zo fascinerend (waarom kan je nou bowlen via de tv en hoef je niet naar een bowlingbaan dacht ik toen) dat ikm speelde en speelde. Kreeg steeds meer games en zo begon langzaam maar zeker mijn fascinatie voor games en naar mate ik ouder werd ook computer- en informatietechnologie en de (game)industrie. Wat ik na de Viideopac kreeg waren de ZX spectrum, Atari 3600, C-64, Amiga, Msx, NES, SNES, Megadrive, N64, PSX, PS2, Dreamcast, Xbox, Xbox 360, WII, PS3 en daartussenin diverse pc's. Ik bezit nog iets van 8 consoles met hele verzameling games uit EU, USA en of course Japan.

Er gaat geen dag voorbij of ik lees over games, speel een spelletje (met of zonder vrienden) en probeer daarnaast toch een goed sociaal leven te hebben. Het gamen zal altijd blijven en de intresse hiervoor. Ook ben ik een PC-fan die graag gamed op de PC sorry guys :) En ben heel blij dat mijn vrouw ook graag potje gamed zo nu en dan en leuk vind dat ik zo'n hobby heb.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Mon Feb 09, 2009 23:02

Kenshiro wrote:Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd en voor mijn verjaardag een Videopac console kreeg. Toen ik voor het eerst zo'n bowling spelletje speelde vond ik dat zo fascinerend (waarom kan je nou bowlen via de tv en hoef je niet naar een bowlingbaan dacht ik toen) dat ikm speelde en speelde. Kreeg steeds meer games en zo begon langzaam maar zeker mijn fascinatie voor games en naar mate ik ouder werd ook computer- en informatietechnologie en de (game)industrie. Wat ik na de Viideopac kreeg waren de ZX spectrum, Atari 3600, C-64, Amiga, Msx, NES, SNES, Megadrive, N64, PSX, PS2, Dreamcast, Xbox, Xbox 360, WII, PS3 en daartussenin diverse pc's. Ik bezit nog iets van 8 consoles met hele verzameling games uit EU, USA en of course Japan.

Er gaat geen dag voorbij of ik lees over games, speel een spelletje (met of zonder vrienden) en probeer daarnaast toch een goed sociaal leven te hebben. Het gamen zal altijd blijven en de intresse hiervoor. Ook ben ik een PC-fan die graag gamed op de PC sorry guys :) En ben heel blij dat mijn vrouw ook graag potje gamed zo nu en dan en leuk vind dat ik zo'n hobby heb.

Ik lees niets over Arcade :? :(

Welkom btw
goatboy

Post by goatboy » Mon Feb 09, 2009 23:20

Psykick wrote:

Welkom btw

Maar hij kreeg wel een fucking Videopac op z'n 6e en ik niet. :twisted:
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Wed Feb 11, 2009 21:57

Psykick wrote:
Kenshiro wrote:Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd en voor mijn verjaardag een Videopac console kreeg. Toen ik voor het eerst zo'n bowling spelletje speelde vond ik dat zo fascinerend (waarom kan je nou bowlen via de tv en hoef je niet naar een bowlingbaan dacht ik toen) dat ikm speelde en speelde. Kreeg steeds meer games en zo begon langzaam maar zeker mijn fascinatie voor games en naar mate ik ouder werd ook computer- en informatietechnologie en de (game)industrie. Wat ik na de Viideopac kreeg waren de ZX spectrum, Atari 3600, C-64, Amiga, Msx, NES, SNES, Megadrive, N64, PSX, PS2, Dreamcast, Xbox, Xbox 360, WII, PS3 en daartussenin diverse pc's. Ik bezit nog iets van 8 consoles met hele verzameling games uit EU, USA en of course Japan.

Welkom btw

LOL, er was 1 arcade/gokhal waar ik woon, en daar speelde ik vaak in de pauze, toen ik op de middelbare school zat. Heel veel guldens in de Mortal Kombat 1 en 2, Killer Instinct, Tekken, Ridge racer 1 en Area-51 gegooid. Maar toen eenmaal de consoles krachtiger werden dan de arcades, stierf het uit in NL. En tja wat ik genoot ik van de arcades in Japan. Heel wat 100 yen muntjes verspild aan Guilty Gear deeltje zoveel, Drum-mania, Half-Life 2 DM en nog meer. Dus arcade is er ook bij deze jongen geweest :D :D :D
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Feb 11, 2009 23:37

Kenshiro wrote:Bij mij begon het toen ik 6 jaar werd enLOL, er was 1 arcade/gokhal waar ik woon, en daar speelde ik vaak in de pauze, toen ik op de middelbare school zat. Heel veel guldens in de Mortal Kombat 1 en 2, Killer Instinct, Tekken, Ridge racer 1 en Area-51 gegooid. Maar toen eenmaal de consoles krachtiger werden dan de arcades, stierf het uit in NL. En tja wat ik genoot ik van de arcades in Japan. Heel wat 100 yen muntjes verspild aan Guilty Gear deeltje zoveel, Drum-mania, Half-Life 2 DM en nog meer. Dus arcade is er ook bij deze jongen geweest :D :D :D

Kijk nu kan ik rustig naar bedje toe ;)
Blackdragon

Post by Blackdragon » Thu Feb 12, 2009 01:07

In het begin had ik een Atari 2600 maar vond het allemaal niet zo speciaal en gaf ook nog niet echt veel om games. Maar toen de NES net uitkwam had een school vriendje deze meteen gekocht of gekregen van zijn ouders. Diezelfde week ging ik bij hem thuis op de NES spelen "Mario Bros" Ik vond het zo ontzettend leuk dat ik mijn ouders diezelfde dag helemaal gek heb gemaakt en twee dagen later kreeg ik dan ook een NES. Sinds de dag dat ik de NES heb gekregen is het voor mij ook begonnen, niet meteen zo erg als tegenwoordig, want dat ik elke game wou spelen en wou hebben is bij mij echt in het 16 bit tijdperk gekomen. Sinds het 16 bit tijdperk ben ik ook helemaal weg van fighting games.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Sat Feb 14, 2009 21:45

Bij mij is het allemaal begonnen met Mooncresta(spacewar)in de snackbar in den haag (Wim en Hetty)Daarna zomer's lang bij hommerson gespeelt.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
ckong

Post by ckong » Sat Feb 14, 2009 23:15

Ratson wrote:Bij mij is het allemaal begonnen met Mooncresta(spacewar)in de snackbar in den haag (Wim en Hetty)Daarna zomer's lang bij hommerson gespeelt.

Ja, geweldige game, moon cresta. Heb ik vroeger ook helemaal stuk gespeeld. Ik heb net vorige week de originele game PCB op de kop getikt. Nu nog even een jamma adapter maken en dan gooi ik hem in mijn woody cab. :lol:
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Sun Feb 15, 2009 19:05

Vet cool,die game wil ik ook nog wel eens hebben met jamma adapter.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Post Reply