Op zoek naar Ebay hints

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Post Reply
d
Active Level:
Active Level:

Op zoek naar Ebay hints

Post by d » Sat Oct 11, 2008 13:38

He guys,

Ik wordt helemaal gek. OK, het verhaal. Ik heb allerlei IE links gemaalt van opgesagen ebay zoekopdrachten. Ik heb voor een bepaalde zoekopdracht altijd een link voor gebruikers en een link voor winkels.
Waarom?
Omdat als je het samen doet en je hebt veel hits bijvoorbeeld 2000 en je hebt de paginering staan op 200 regels en er zijn 1000 gebruikersartikelen en 1000 winkels, dat die winkels dan pas vanaf pagine 6 beginnen.
gebruikers worden eerst getoond en dan pas de winkels. Aangezien ik altijd wil checken wat er nieuw is heeft samen geen zin.

Stel ik check vandaag en morgen weer. Dan zoek ik en als de datum verandert dan weet ik dat ik het al gezien heb, maar dan zou ik helemaal moeten gaan zoeken vanaf waar de winkelobjecten beginnen. Schiet niet op.
Vandaar dus dat ik 2 links gemaakt hebt. Nieuwste bovenaan. Eerst check ik de gebruikers link en daarna de winkels link.

Anyway, ebay is weer veranderd. Voorheen deden heel veel dingen het al niet. Nou, nu werkt er nog meer niet, is het nog onlogischer en nog onoverzichtelijker.

-Ik hoor graag hoe jullie zoeken op ebay. Wellicht ben ik heel dom bezig :lol:
-hoe kan ik op winkelobjecten zoeken? nu kopen telt niet, want ook gebruikers kunnen nu kopen aanbieden!
-hoe kan ik de taal veranderen naar Engels ofzo? rubrieksadvertenties? wtf!
Je kan ook op ebay.com zoeken, maar veel dingen daarop worden perse niet naar Nederland gestuurd!
-je kan ook in ebay zelf zoekopdrachten opslaan, misschien is dat beter.

-Het mooiste zou zijn om gebruikersobjecten en winkelobjecten door elkaar heen te zien, gesorteerd op nieuwste bovenaan. Ik bedoel wie wil er nou niet zien wat er allemaal te koop is? Waarom moet je met ebay altijd zo moeilijk doen om veel resultaten te krijgen? Gasten zijn echt dom! Ik ook misschien hoor, ik hoor graag jullie mening.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Sat Oct 11, 2008 15:06

Ik ga even verder niet in op het Ebay verhaal anders dan dat ik alles doe via Ebay.com en wil bij deze ook de forummembers aanbieden om mijn MyUS account te sharen. Dit is namelijk een account waarbij ik een gewoon US adres heb en spullen die niet naar Nederland worden verstuurd daar laat bezorgen. Het mag daar 45 dagen blijven staan en wanneer ik de opdracht geef wordt het met DHL verstuurd. Zo heb ik al een x aantal dingen laten komen en het werkt echt perfect op een aantal dingetjes na. Dat is dat sommige verkopers toch een verified US PAypal account willen en het dan niet aan je verkopen en dat de douane volgens mij pakjes van dit soort mailforwarding bedrijven extra in de gaten houden. Als je goede afsrpaken maakt met de verkoper dat deze de waarde lager vermeld dan valt dat uiteindelijk erg mee.

Zo kunnen we wellicht ook samen dingen kopen en dan een pakketje per maand hierheen laten sturen, de verzendkosten met DHL zijn wel zeer schappelijk, want daar hebben zij weer goede afspraken mee en wij geniten mee van dat voordeel, in plaats van dat ze daar ook nog eens winst op pakken.

Wat ik dus voorstel is dat je je kan aanmelden bij mij voor 10 Euro, normaal is het gratis voor vrienden en familie erbij, maar ik betaal zelf 60 dollar per jaar en het eerste jaar 80, dus ik vind het niet meer dan normaal dat iedereen dan zijn steentje bijdraagt en wat is tenslotte 10 euro voor een heel jaar.
Ik heb ook een 100% positieve feedback van 44, veelal internationale aankopen, dus je kan ook via mijn Ebay account kopen, zo kan de feedback opgeschroefd worden hehe en heb je er zelf ook profijt van. Je moet dan doorgeven wat je wilt en stort je geld op mijn Paypal en koop ik hem.

Nou de rest kunnen we later bespreken en ik merk wel als er interesse is ;)

Hasan
RoOd
Active Level:
Active Level:

Post by RoOd » Sat Oct 11, 2008 15:47

ik heb zelf een aantal favoriete verkopers gebookmarked en een aantal saved searches gedaan. deze searches kun je best uitgebreid doen door woorden expliciet niet te willen zien net als bij google.
heeft ebay niet een goeie manual online staan?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
wibraman
Active Level:
Active Level:

Post by wibraman » Fri Nov 20, 2009 16:32

Even doorgaan in dit topic:

Ikzelf heb een poos terug flink wat MVS games gekocht, waar er ook aardig wat dubbelen tussen zaten. Nu is het zo dat ik nog steeds een boel dubbele games heb en het met de verkopen minder snel gaat dan verwacht,

Ik wil dan dus ook met mijn spullen richting eBay gaan. Echter heb ik nog nooit eerder wat verkocht op eBay, is mijn Feedbackscore laag (25) en heb ik 0% positieve Feedback (mijn Feedback stamt nog uit 2007).

Al dit lijkt mij geen goede combinatie om goed te verkopen op eBay.

Daarnaast weet ik ook niet zo goed hoe ik het met de verkopen zelf moet aanpakken. Een heel erg lage startprijs met het risico dat ik games verkoop voor een paar euro? Of een hoge startprijs met het risico dat ik met games blijf zitten en onnodig advertentiekosten maak?

Buiten dat moet een advertentie ook nog eens helder zijn.

Wellicht dat iemand tips heeft?

Of ook nog een mogelijkheid? Iemand die voor mij de MVS games wil verkopen via zijn account? Met als vergoeding 10% van de opbrengst (na de eBay kosten)? Want als er iemand ervaring heeft met internationale handel, dan is het Ronnie/rklok wel.
almighty

Post by almighty » Fri Nov 20, 2009 16:57

Zou zeggen stuur hem een pm en overleg eens.
Post Reply