Street Fighter IV

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Street Fighter IV

Post by ruderudie » Thu Jul 24, 2008 09:35

Ondanks de taalbarriëre, super:

http://www.gamevideos.com/video/id/19782
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Jul 24, 2008 11:21

meesterlijk!! laten we hopen op een limited edition :P
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Sun Jul 27, 2008 01:37

DNL wrote:meesterlijk!! laten we hopen op een limited edition :P


Ja met een extra sicke stick erbij en artwork.
Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Jul 30, 2008 07:11

Zojuist de Japanse kit-prijs gezien: Y360,000 (+- 3800 euro). Nog even wachten maar denk ik....
ne0

Post by ne0 » Thu Jul 31, 2008 21:57

Ik wacht wel ff 6 maanden ofzo op de PS3 versie. Scheelt me zo ongeveer (3800-60) euro, en de ports van tegenwoordig zijn toch arcade perfect. Imho ben je echt niet wijs als je van sf4 de typex2 kit bestelt

Overigens is die prijs nog steeds zo'n 2000 cheaper dan ie bij coinopexpress moet kosten als ik de nieuwsbrief zo lees :s
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Aug 01, 2008 08:31

Nee inderdaad, als sf4 echt goed is ga ik ook eens overwegen een next gen console aan te schaffen. Type X2 schaf ik nog wel een keer aan wanneer het betaalbaar wordt, dus over een jaar of 5 waarschijnlijk.

Ik ben erg benieuwd naar sf4 in ieder geval, tot nu toe heb ik positieve hoop in ieder geval!
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Tue Aug 05, 2008 01:17

Ik weet niet maar hier is de prijs wel anders en voor 4 taitos ?

http://www.shopncsx.com/streetfighterivpcbkit.aspx
Image
ne0

Post by ne0 » Tue Aug 05, 2008 21:09

ZiEk wrote:Ik weet niet maar hier is de prijs wel anders en voor 4 taitos ?

http://www.shopncsx.com/streetfighterivpcbkit.aspx


Die prijs klopt zeker niet, dat kan je als een aanbetaling zien... Volgens mij lag het eerder tegen de 20k aan voor een complete kit (dus 4 plus volgens mij een spectator ofzo) Weet niet helemaal meer hoe het in elkaar zat, alleen dat het zo achterlijk duur was dat ik er toch geen interesse in had.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Aug 13, 2008 07:32

Veel kits worden geleverd inclusief Viewlix, dus daar moet je wel even rekening mee houden.

Anyway, de prijs is voor niet-ondernemers nooit te halen. PS3 versie is al aangekondigd met extra chars (Fei-long oa) en die zal vrijwel identiek zoniet beter getuned zijn.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Aug 13, 2008 11:16

User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Wed Aug 13, 2008 14:23

Persoonlijk vind ik het erg schraal om al een sf4 console upgrade aan te kondigen voor de arcade versie is uitgebracht. Lanceer de arcade titel dan gewoon later en vollediger, stop er wat meer ziel in....
R-Type

Post by R-Type » Mon Aug 18, 2008 00:26

Welkom bij SF.

SF2 was mager
SFA1 was mager
SF3 New Generation was mager

Er komt vast wel een soort van SFIV 2nd impact.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Wed Aug 20, 2008 04:17

GOUKI!

http://www.gametrailers.com/player/user ... 53558.html

Raging demon valt een beetje tegen, mischien is het al finisher of true kara demon dikker.

De rare glows lijkt alsof akuma EX moves heeft gekregen ?
Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Aug 21, 2008 21:52

Oke ik heb gisteren zowel de Arcade als de Xbox 360 versie uitgebreid gespeeld en ben tot de volgende conclusies gekomen.

Eerst het slechte nieuws en dat is dat de Arcade versie zonder enige twijfel er een stuk beter uitziet dan de 360 versie. Beide versies waren de full versions en het verschil in graphics is duidelijk te merken.

De Arcade versie stond op de business booth van Capcom, maar ik hoop dat meer mensen toch de kans hebben gekregen op de Vewlix kast te battelen. Omdat MP+MK een belangrijke feature is, zal ook het spelen met een controller problemen opleveren, voor zover een stick al niet uberhaupt superieur is.

Wat ik elders heb gelezen over de enigszins unbalanced Blanka is true, niemand had enige kans tegen m'n Blanka terwijl ik tegen best goede spelers stond. Hoe precies het zit met die nieuwe gameplay systemen is me nog niet 100% duidelijk, dus hier zal ik niet te ver over uitwijden. Voor zover ik heb begrepen zit het echter logisch en origineel in elkaar.

De nieuwe characters zijn crap, maar dat wisten jullie al. De game klopt echter wel. De characters zijn allemaal goed uitgewerkt, het is een goede mix tussen de oude SSF2 games, de Alpha series en 3rd Strike. Het heeft van alles wat, haalt de goede dingen uit alle games en maakt er gewoon een vermakelijke game van die mij sinds lange tijd weer echt kippenvel heeft weten te geven. Hier bedoel ik echter wel de Arcade versie mee, de 360 is echt een stuk minder en deze mening werd door meerdere mensen gedeeld. Vette shit en ik ben heel erg benieuwd naar de online mogelijkheden.

Capcom, I salute you.
almighty

Post by almighty » Thu Aug 21, 2008 23:01

Waar schiet de 360 versie dan in tekort Ken?
Bedoel is de game al helemaal klaar of wordt er nog hier en daar aan gesleuteld?(360 versie)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Aug 22, 2008 09:09

Graphics zijn gewoon een stuk minder, terwijl het wel de 100% version was.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Fri Aug 22, 2008 13:49

Zeg Ken, Blanka is dan ook te sterk, maar wat vind je van die Rufus? Ik heb vernomen dat hij ook te sterk is samen met Zangief. C.Viper is dan weer zwak naar zeggen. Maar is deze balans in de 360 versie ook terug te vinden naast die van Blanka?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Aug 22, 2008 14:41

Dat soort Tekken rip off fopcharacters wil ik niks mee te maken hebben :)
Blanka was in de 360 versie net zo unbeatable als op de arcade.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Aug 22, 2008 14:44

Thanks Ken voor de impressies. wtf, zit je in Japan? cool.
Hoe zit het met de ps3 versie dan? Blanka is altijd een snel en :) sterk character geweest. dus het is niet vreemd dat je daar al heel snel redelijk mee kan spelen. Je moet de restricties en moves van elke character goed bestuderen zodat je kan zorgen dat je zo min mogelijk verrast wordt.

SFIV Falcon Crush lijkt me een leuke naam voor een sub-vervolg
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Aug 22, 2008 15:31

Nee ik heb ze in Leipzig gespeeld...de arcade versie staat op de Capcom business booth (linked)
almighty

Post by almighty » Fri Aug 22, 2008 16:14

Wil wel eens met eigen ogen zien waar het verschil grafisch in zit en hoop dat er binnenkort wat filmpjes te zien zijn.
Wat ik opzich al gezien heb van de 360 versie ziet er naar mijn idee goed uit maar heb dan ook het orgineel niet gezien :wink:
R-Type

Post by R-Type » Fri Aug 22, 2008 20:26

Arcade versie is final, 360 versie kan nog niet helemaal finalized zijn. De game komt pas in het voorjaar van 2009 oid uit. Kan ook te maken hebben met bepaalde instellingen, component en telly vs arcade cab setup.

Het gaat hier om Taito Type X2, iets dat de Ps3 en 360 moeiteloos moeten kunnen runnen. In Battle Fantasia bijv. zijn de sprites groter dan in de Arcade, maar je kunt de originele coin op videoinstelling kiezen die wat verder uitzoomed en het daardoor scherper maakt.

Ik heb volledig vertrouwen in in de console ports, bovendien voor de meeste onder ons de enige manier om die game te spelen anyway :P

Online gaat het wel goedkomen, naar verluid heeft Capcom dan toch het licht gezien en mensen van GGPO ingeschakeld voor onderzoek naar lagfree online battles. Dit is zeer goed nieuws. Voor de mensen die het niet weten, GGPO is een lagvrije 2d fighter netcode. http://ggpo.net/

Als dit er doorkomt, is lag in fighters verleden tijd.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Aug 22, 2008 22:18

Trust me, het ging niet om kleurgebruik of iets wat aan het scherm ligt, maar aan ontbrekende grafische details. Capcom vertelde dat zowel de 360 als arcade versie final waren. Hoop dat ik het uiteindelijk wrong heb, maar kreeg toch achteraf een beetje een raar idee erbij.
almighty

Post by almighty » Fri Aug 22, 2008 23:41

Nou laten we hopen dat er hier en daar nog wat word gesleuteld aan de console versies :wink:
Lijkt mij ook vrij normaal dat de huidige generatie game consoles dit soort games toch feilloos moet draaien.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Sun Aug 31, 2008 01:31

R-Type wrote:Arcade versie is final, 360 versie kan nog niet helemaal finalized zijn. De game komt pas in het voorjaar van 2009 oid uit. Kan ook te maken hebben met bepaalde instellingen, component en telly vs arcade cab setup.

Het gaat hier om Taito Type X2, iets dat de Ps3 en 360 moeiteloos moeten kunnen runnen. In Battle Fantasia bijv. zijn de sprites groter dan in de Arcade, maar je kunt de originele coin op videoinstelling kiezen die wat verder uitzoomed en het daardoor scherper maakt.

Ik heb volledig vertrouwen in in de console ports, bovendien voor de meeste onder ons de enige manier om die game te spelen anyway :P

Online gaat het wel goedkomen, naar verluid heeft Capcom dan toch het licht gezien en mensen van GGPO ingeschakeld voor onderzoek naar lagfree online battles. Dit is zeer goed nieuws. Voor de mensen die het niet weten, GGPO is een lagvrije 2d fighter netcode. http://ggpo.net/

Als dit er doorkomt, is lag in fighters verleden tijd.


jah toch GGPO is official voor capcom nu.

http://www.esreality.com/?a=post&id=1605534
Image
Post Reply