Laatst gespeelde Retro titel?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Nov 07, 2007 23:21

Gameholic wrote:Maar em, lig je ook nog wel eens met een chickie in bed of niet? ;)

:lol: :lol:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Nov 08, 2007 14:30

Refurbished Ghouls 'n Ghosts JPN voor de PSP, zeer cool.

Gameholic wrote:Maar em, lig je ook nog wel eens met een chickie in bed of niet? ;)

hehe bastard.
R-Type

Post by R-Type » Mon Nov 12, 2007 17:48

Image

Eindelijk Double Dragon op de AES gekregen _O_

Het kon me niet schelen of ie kut was of niet (zo goed als een Real bout of KOF is ie niet, dat wist ik al eeuwen).. het is een originele DD van Technos. En het spel is imo toch best wel tof, Speelt wel lekker weg, mooie achtergronden die ook kapot gaan... lekker muziekje.. Gewoon heerlijke mid 90's 2d!

Voor 60 euro (dankzij de heel zwakke dollar) kon ik deze niet laten skippen.

Abobo! _O_
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Mon Nov 12, 2007 18:52

nice man!

ik krijg nog wat zeldzaam snk spul binnen volgende week, plus wat vette super famicom titels :P
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Nov 12, 2007 21:12

Double Dragon is inderdaad een lekkere standaard sf rip-off maar daardoor niet minder vermakelijk. Zoals vroeger een goede no-nonsense actiefilm nog goed kon zijn, zo ook de no-nonsense fighter. mooie game!
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Sat Nov 17, 2007 14:47

60 is wel een goede prijs inderdaad niet zon super spel maar wel double dragon :) Heb je Rage of the Dragons al ? die gaat wel duur op aes :/ weird gameplay, maar wel mooie animaties en grafz.

Ik zit nu nogsteeds Last blade 2 te spelen op de aes, vaage is dat ik deel 1 beter lijkt, doper verhaal en ook wel zeker andere coole moves.
Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Mon Nov 19, 2007 10:05

Ik vind zelf rage of the dragons helemaal niks. Ik probeer het zo af en toe toch nog eens; cart erin, beginnen met spelen, en na het eerste potje snel weer eruit halen en een goede fighter erin. Ik weet niet wat ik ervan moet denken, het staat me gewoon niet aan. Het ziet er allemaal aardig uit maar verder gaat het niet.

Momenteel speel ik weer veel capcom vs snk2; toch de ultieme game op de DC voor mij.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Nov 19, 2007 22:02

ja snap wat je bedoel, het holden van buttons voor special vind ik ook erg wazzig, het is geen MK.
Image
R-Type

Post by R-Type » Mon Nov 19, 2007 22:13

Rage of the dragons vind ik zelf ook niet zo bijzonder. De gameplay en art staan me niet zo aan. Eigenlijk vind ik niets van die laatste releases leuk.

Last Blade 1 heb ik verkocht. Het was ooit een fantastisch spel maar ik vind nu dat best wel veel personages tegenvallen. De balans is ook echt fucking zwaar slecht, die Lee is gewoon te goed en dat tovenaresje en die reus etc gewoon te slecht. Last Blade 2 oogt op sommige momenten wat slechter (Kaede van 1 vond ik cooler) maar LB2 is uiteindelijk wel de betere game door Kojiroh, Setsuna en Hibiki.

Ik heb mijn zwaardvecht liefde weer hervonden: Samurai Shodown 1 en 2. Zeer tactisch vaardige titels, hoewel er misschien teveel op de timer beslist wordt. Uit de heerlijke 100 megashock tijd. SamSho IV wil ik ooit nog eens halen.
R-Type

Post by R-Type » Sun Nov 25, 2007 20:51

Mijn Niksbox is naar de tering, dusssss... tijd voor Retro!

Toevallig kreeg ik ook Alpha Mission 2 (US dogtag only) en Karnovs Revenge (EUR) binnen, Karnov gaat linearecta door naar een betalende afnemer, en van Alpha mission heb ik gezegd dat die deal misging... want die vind ik veel te tof!

Alpha Mission 2 dus.

Vrij diepe shooter nog, speelde hem heel vroeger wel eens in de arcade. Je hebt een zooi powerups die je kunt collecten, en volgens mij moet je 3 parts verzamelen voordat je die powerup krijgt. Dan kun je ze los selecteren uit een real time menu. Verder zijn er nog talloze powerups als speedups, energy ups en downs... Level 2 is helemaal te gek, 1 groot mothership waarvan je zowat ieder deel kapot moet knallen, en vervolgens van binnenuit moet executeren.

Geen eeuwige continues hier, dus tyfusmoeilijk!

I love the Neo!
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Mon Nov 26, 2007 20:35

Jah man moelijk maar wel erg cool, ook veel in de arcade gedaan. Heb hem nu op AES jap versie. Is wel een van de spelen die ik vaker speel op de aes.

Je kan ook powerups kopen, moet wel veel sparen, upgrade niet je armor volledigg en scchiet die power ups tot ze cash zijn.

de eerste eindbaas is mad easy met de FIRE upgrade, die vreet ook nog zijn schoten op.

verder is het allemaal vrij lastigg in latere levels, the phoenix en black hole ugrades zijn ook mad cool
Image
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Nov 28, 2007 09:30

Ik heb Mario 3 gedownload op de Wii om even te kijken hoe ze die hebben overgezet en omdat het soms even makkelijk is niet de NES of SNES aan te hpeven sluiten.

Wat een schandalig slechte 'port' is dat zeg...echt hoe durven ze een van de beste games allertijden op zo'n wanstaltige manier over te zetten. En waarom niet ook gewoon de All Stars versie????

Wat een crap.
R-Type

Post by R-Type » Sat Dec 01, 2007 22:31

Weet je, ik mis die Xbox niet eens zo... ik heb weer hartstikke veel fun met de Neo. Speel al een week non-stop.

En ik krijg ook weer hardcore skills, ik kom bijvoorbeeld redelijk ver in SamSho II.

Maar echt, wat een game is dit nog steeds!

Samurai Shodown II: Waar moet ik beginnen? Bij de gruwelijk vette sound of de graphics die nog steeds erg cool zijn, mede doordat het de typische 90's SNK look heeft? Of de gameplay die een stuk beter is dan SS1, en zo gemaakt dat ie ook weer niet TE vloeiend is (wapens zijn zwaar weetjewel) zoals SSIV? Of die perfecte balans, ieder personage is zowat even sterk? Of dat Engrish, wat nog nooit zo lachwekkend slecht is vertoond als in deze titel?

Ik had razende gevechten in vs mode, gewoon klassiek naast elkaar op de bank zitten en hakken maar... daar kan geen online mode tegenop toch? Gewoon de switch van mijn AES op JP gezet en het bloed vloeide rijkelijk. Ik vroeg me eigenlijk af, waarom 300 euro uitgeven aan iets als een SamShoV als dit spel van 2 tientjes gewoon beter is?

Jammer dat Tam-Tam weg is, Cham-Cham en Nicotine mogen ze van mij afschieten, maar Neinhalt Sieger is da bomb!
Muzzle

Post by Muzzle » Sun Dec 02, 2007 20:49

Zelf speel ik Samurai Shodown 2 ook graag op mijn MVS arcade kast. Erg toffe goede game.
almighty

Post by almighty » Mon Dec 10, 2007 21:02

Vandaag maar eens achter m'n pc engine gekropen en de volgende games gespeeld:

Gradius
R-type completed
Double Dragon 2

blijf me verbazen wat deze machine allemaal in huis heeft!!
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Mon Dec 10, 2007 21:18

almighty wrote:Vandaag maar eens achter m'n pc engine gekropen en de volgende games gespeeld:

Gradius
R-type completed
Double Dragon 2

blijf me verbazen wat deze machine allemaal in huis heeft!!

double dragon II is de bom! zo vaak gespeeld met een maat vroegah, met 1 leven uitspelen was een makkie hahaha...tja toen had je nog de tijd om goed te worden!
ImageImage
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Fri Dec 14, 2007 02:18

relaxe aankoop, ni mijn favo, maar rotd vond ik ook zwaar kut. en je hebt echt gelijk met SSII. als ik ook maar ergens een SS of II zie staan ga ik automatisch terug naar 94 en de tijd dat ik net mijn neo cd had. damn, those where some good old days.

trouwens, vind je ook ni dat SS na 2 alleen maar achteruit is gegaan. moet je nagaan hoe ik erover d8 in 94. SS2 was zon verbetering over 1, ik d8 dat er nix beters kon zijn dan ss3. de graphics had i wel, maar zwaar te weinig characters en die infinites waren ook zwaar kut. ik zeg t maar nog eens, die shit was en zal voor altijd legendarisch blijven.

als snkp nou eens die SS eer zou herstellen met een dikke nieuwe SS in 2d, maja.
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Wed Feb 13, 2008 20:45

gisteren japanse versie van contra hardcorps uitgespeeld(binnen 1 dag).met Alle 4 verschillende endings.In mijn ogen is dit verre de beste contra van de hele reeks .Ik heb op youtube perongeluk ondekt er nog een secret ending in de game zit(wou wat stukken terug zien gehaald had.hou niet van spoilers).ik Ga morgen /overmorgen kijken hoe dat zit . gaat daarna waarschijnlijk gunstar heroes en chiki chiki boys proberen uit te spelen

ik had vroeger de amerikaanse versie van contra vond toen te moeilijk(aardig wat jaartjes geleden).De japanse versie was stuk makkelijker aangezien ook levenslijn heb .Ik kan de meeste levels halen zonder een levenslijn te verliezen.Dus ga de amerikaanse versie weer kopen en ook proberen uit te krijgen

in december heb contra shattered soldier stage 1,2,3,4,5, final boss in s rank uitgespeeld .Alleen lukte stage 6 niet(a rank) .
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Sun Feb 24, 2008 10:18

gisteren :

contra hardcorps secret ending
gunstar heroes
chiki chiki boys
flintstones

uitgespeeld en wat gerommeld met f22 interseptor
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Mon Feb 25, 2008 08:21

Ik heb me afgelopen week een beetje verdiept in Dodonpachi.
Het spel had ik al een keer eerder geprobeerd in mame maar ik begon het afgelopen week pas echt te waarderen.
En omg wat zijn de latere levels fucking moeilijk zeg!
Bullit hell FTW :D
2d fighting rules
almighty

Post by almighty » Mon Feb 25, 2008 22:43

Marvel vs Capcom 2, Capcom vs SNK en Guilty Gear X gespeeld op m'n dc. Capcom vs SNK 2 weigerde te draaien op m'n dc en kwam erachter dat er een f*cking kras op is gekomen :evil: .
Wel balen want dit is toch wel 1 van m'n fav. game op de dc.
japancollector
Active Level:
Active Level:

Post by japancollector » Mon Mar 03, 2008 23:19

sonic 2 +knuckles
en sonic 2 met de 3 overige endings (super sonic .super sonic + tails ,tails )

Nu nog alleen sonic 3 + sonic knuckles(hyper sonic + super tails ?)Dan heb ik de reeks 1 tm 3/ knuckels voor 100% uit voor de megadrive

bonzana bros uitgespeeld

Paar dagen geleden eindelijk mijn 32x weten aantesluiten .Bleek een ding vast te zitten aan onderkant van cassete los kon maken(dacht geheel was bleek misende onderdeel te zijn XD.dacht nodig had om vast tezetten).verwijderde paste wel in megadrive

http://www.segaforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=23302

dacht bij reactie ertussenuit bedoelde niet in verpakking zat/misde XD.Bedoelde aan cassete vastzat

Ben gelijk met chaotix begongen. Heb het uitgespeeld met bad ending.Kan 4 chaos ringen bijmelkaar krijgen.Nu de laaste 3

heb de andere 32x games bekeken die ik heb .Bij starwars arcade is aardig irritant de tie bombers in de muren gaan zitten XD.je kan ze niet raken terwijl ze op je vuren .Ook is het moeilijk vijanden kapot moet schieten voordat ze op scherm verschijn.Als je ze ziet is het vaak al te laat.Bij arcade mode kan ik bij super star destroyer komen.Bij 32x mode stuk bom in deadstar moet vuren .Weer het probleem .Je percies moet vuren en raden waar de vijanden zitten.Vijanden zitten bij de deadstar ook verscholen achter objecten je ze niet ziet

Tempo lijk me ook een goede platformer.

Nu nog een sega mega cd aanschaffen voor sonic cd(enigste sonic actie console game niet gespeeld heb , en de laasten delen voor ps3,wii )
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Mar 04, 2008 14:45

Chip's Challenge op de Atari Lynx .. (al dan niet in ROM vorm op de PSP ;))

Meesterlijke game die ik vroeger niet kon kopen aangezien ik geen geld had voor de Lynx. Inmiddels heb ik het spel in kwestie in bezit.. nu nog een Lynx, maar dat gaat ook goed komen.

Image
almighty

Post by almighty » Tue Mar 04, 2008 20:15

Met het laatste leven Golden Axe 3 uitgespeeld 8)
De game is wel de minste uit de reeks...
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Mar 05, 2008 07:51

Ik neem aan op je Japanse MD?
Post Reply