Halo 3

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Mon Sep 24, 2007 08:16

Sinds waneer gaan we uit van scores van IGN??

http://xbox.ign.com/objects/482/482228.html
Goed voorbeeld van een spel dat ik niet meer dan 2 uur gespeeld heb voordat ik het zat werd.

En wat betreft de campagne is echt wel degelijk gaande.
Ik hoor al een week lang op 3fm dat je m kan winnen en ze geven er 10 per weg + aanwezigheid bij de release met LL coolj.

Ik heb niet 1 keer gehoord wat er zo goed is aan het spel alleen dat ie zo goed is en iedereen er op zit te wachten.
Over de inhoud word absoluut niet gesproken.
Voor de reclame heb ik niemand gehoord over dat ie zat te wachten op H3.

Halo online is uitgebreid, en gewoon leuk. Geen enkele andere consolegame heeft het online zo goed voor elkaar. Het is het matchmaking, het ranking systeem, het aantal mods... Tevens is de actie snel en voor iedereen toegankelijk. Het is echt niet zomaar dat Halo 2 nog steeds de meest gespeelde titel op Xbox live is.

Op console, ja, maar op PC liep het heeeeeel ver achter op quake en Unreal Tournament.

Halo werkt gewoon goed op een console. Het is een bepaalde formule die aanslaat. De controls van de voertuigen, het health recharge systeem (welke game had dit voordat Halo er was?), de enorme hectische veldslagen (again, welke titel had dit eerder?) en de AI was voor zijn tijd ook gewoon goed. Destijds stonden de meeste vijanden gewoon nog stil.

Beide goede punten uit het spel maar niet groundbreaking dat ze in halo als eerst voorkwamen.

Je kunt dan zeggen dat Halo 3 veel op de oude Halo's lijkt en dit is ook zo. Halo 3 is goed omdat hij het beste van Halo 1 en Halo 2 pakt. Het is in feite een betere Halo 2, de meest gespeelde online game op de consoles dus.

Halo 1 was gewoon goed vanwege verhaal en goede gameplay.
2 was een uitbreiding op 1 maar zonder het verassings effect en bracht absoluut niets nieuws.

Ik heb destijds heel veel uurtjes Halo gespeeld en hij staat ook hoog in mijn Top lijst maar deel 2 was een ontzettende teleurstelling, en helemaal na de verwachting die gecreeerd werd.

Ik ben nog steeds niet overtuigd behalve dat het me leuk lijkt coop te spelen maar ook daar zijn ze niet de eerste.
2d fighting rules
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Sep 24, 2007 12:19

Met dit soort titels is het natuurlijk toch belangrijk je credibility als site niet te verliezen en 5 pagina's met argumenten zou toch genoeg moeten zijn.
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Mon Sep 24, 2007 13:10

Halo 2 had 8 pagina's en een 9,8

Maar credibility verliezen ze toch niet omdat de meerderheid aan het circus meedoet

En het publiek geeft inmiddels al gemiddeld een 8.4.
2d fighting rules
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Sep 24, 2007 13:24

Het is juist een trend om goede titels af te zeiken, zoals Halo 2, MGS2 etc. dus wat dat betreft valt het me reuze mee.
R-Type

Post by R-Type » Mon Sep 24, 2007 16:59

Wel meteen op Heroic spelen or you'll be sorry!
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Sep 24, 2007 19:02

Ik ga em zelfs helemaal niet spelen!
Blackdragon

Post by Blackdragon » Mon Sep 24, 2007 19:19

Tsja HALO 1 vond ik heel leuk, HALO 2 vond ik alleen online leuk en denk dat het zo bij HALO 3 ook zal wezen. Het zal best een goede game wezen hoor maar die cijfers vind ik niet terecht. In 6 uren kan je offline er doorheen spelen en grafisch is het nou toch niet echt de mooiste game. Niet dat dit zo belangrijk is gameplay > boven graphics maar toch de hype is zo groot rondom de game dat zelfs sites en magazines erin meegaan. HALO 3 is goed maar bij lange niet perfect.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Sep 24, 2007 21:11

Sinds wanneer is die onzin begonnen over de graphics van Halo 3?

Ik vind het er behoorlijk cool uit zien en bovendien helemaal in de stijl van Halo. Hou nou eens op om alles en iedereen zomaar na te praten zonder het op een fatsoenlijk scherm te hebben gezien.
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Mon Sep 24, 2007 22:22

Ach ja, de ene houdt van graphics a la NES en de ander flipt uit z'n stekker van GTA IV..... Ik vind ook dat er met de graphics niks mis mee is, in Halo 3. Of de game ook goed aanvoelt tijdens het gamen, da's nog even de vraag voor mij. Vond bij Halo 2, dat het soort van gerushed was, van het moet nu uitkomen want de hype is al zo groot. Maar denk dat dat met Halo 3 niet zal gaan gebeuren. En ach, zou willen dat ik zulke graphics kon programmen whaha.

Ieder z'n mening hoor, daar voor hebben we ook forum's, om die te delen met mensen. In mijn mening is Halo 3 lekker next-gen qua graphics, maar hoop dat ze de hype waar kunnen maken, ook al is het Bungie :D
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Tue Sep 25, 2007 07:42

Ken wrote:Sinds wanneer is die onzin begonnen over de graphics van Halo 3?

Ik vind het er behoorlijk cool uit zien en bovendien helemaal in de stijl van Halo. Hou nou eens op om alles en iedereen zomaar na te praten zonder het op een fatsoenlijk scherm te hebben gezien.

Ik weet dat het moeilijk is voor ons als arcade gamers goede grafics te onderschijden maar naar mijn mening is Halo 3 nog niet eens dicht bij wat Bioshock aan zicht geeft, laat staan wat Unreal en Crysis al aan screenshots losgelaten hebben.
2d fighting rules
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Tue Sep 25, 2007 09:34

Mja, Halo 3 is zeker niet de mooiste. Maar het zijn tenminste clean graphics. Geen rare bruine filters of overdreven blur. Geen vieze pixelige schaduwen zoals bij Gears of War. En de Halo stijl komt heel goed naar voren. En die rocks!
Mittens666

Post by Mittens666 » Tue Sep 25, 2007 09:56

Ik kan niet wachten ik heb het besluit genomen om toch maar een 360 te kopen voor Halo 3!!!!
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 25, 2007 16:32

Je moet ook vanuit consoles gezien redeneren. Natuurlijk lopen de PC faciliteiten voor qua online play. Op de console is er geen betere online game imo. Toch moet je concluderen dat de voertuigen zich wel een stuk beter laten bedienen op de console, dan ze bijvoorbeeld deden in UT2004.

Wanneer was Halo ooit eigenlijk op het grafische vlak de beste? Was Halo 2 de mooiste Xbox game? Lelijk vind ik de graphics van H3 trouwens absoluut niet. Het is zoals Ken zegt toch de typische Halo stijl en ze maken eens geen gebruik van overdreven belichting en sepia effecten in een 360 titel. De HDR is in deze titel gewoon effectief: het is indrukwekkend en realistisch.

De game loopt zo te zien soepel, de draw distance is goed, en er gebeurt een hoop in het scherm. Ik vind hem er eigenlijk beter uitzien dan Gears of War. Deze conclusie trek ik na het bekijken van zowel de GoW als de Halo 3 GT review.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Sep 26, 2007 00:19

Graphics horen in een bepaalde stijl te zijn die hoort bij het genre, of nog beter, de serie zoals deze bestaat. Ik vind de 2d graphics van Castlevania mooier omdat het spel zo werkt, in 3d niet. Ik vind de graphics van Halo 3 beter dan die van Bioschock, omdat ze op deze manier werken.

Ik zit hier overigens niet om Halo 3 te verdedigen of iets dergelijks, begrijp me niet verkeerd. Het is echter wel lang geleden dat ik zo veel zin heb om weer me tanden in een game te zetten. Ga er morgenochtend voor naar Utrecht om de limited edition op te halen en onderstaande cijfers zeggen toch ook wel wat (nee, niet alles idd, smaak blijft persoonlijk).

GameSpy 5 out of 5 100.0%
IGN 9.5 out of 10 95.0%
GameSpot 9.5 out of 10 95.0%
Game Informer 9.75 out of 10 97.5%
Pro-G 10 out of 10 100.0%
TeamXbox 9.7 out of 10 97.0%
Eurogamer 10 out of 10 100.0%
Worth Playing 9.6 out of 10 96.0%
ActionTrip 92 out of 100 92.0%
PALGN AU 9 out of 10 90.0%
Mittens666

Post by Mittens666 » Wed Sep 26, 2007 11:20

en vanmiddag na werktijd gaan met die banaan!!! En daarna naar Feyenoord
AkUmA
Active Level:
Active Level:

Post by AkUmA » Wed Sep 26, 2007 11:57

Heb hem gisteravond opgehaald, leuke game, graphics zijn minder (niet super slecht), gameplay en fun zijn 100%. Tis maar net wat je zoekt in een game. Ik persoonlijk ga dus voor het laatste :lol:
Dem.

Post by Dem. » Wed Sep 26, 2007 22:13

o m g

Sandtrap.... Wat een level. Geweldig.

En ja, ik vind Halo 3 een fantastische game. Suck it.
R-Type

Post by R-Type » Wed Sep 26, 2007 22:19

Hmmm.... Ik vind hem geen klap aan.

Ik snap er werkelijk niets van, De Beta was harststikke leuk, Halo 2 was zelfs leuk, maar dit... Dit lijkt wel PDZ. Met dezelfde trage gameplay, jaggies, slechte aim en lelijke glinster. Gameplay is sloom, aimen is een ramp, overzicht is slecht. Het speelt gewoon NIET lekker. Alleen de wapenbalans is goed aangepakt, de energysword is lang niet meer zo onsterfelijk. De 11 Maps? slecht. Isolation met dat zinloze grottenstelsel sucks, Guardian is een hele saaie lockdown ripoff... Valhalla is een soort Bloodgulch en is ok. Je hebt maar 11 maps, terwijl je talloze verschillende mods hebt als 6 vs 6, 4 vs 4 en 2 vs 2 DM CTF, etc. ROFL.. 2 vs 2 op Valhallah! of 6 vs 6 op Guardian!... Zie je het voor je? lekker balanced en fun!

Dan komen de mappacks, en mag je natuurlijk 4 maps voor een tientje bijkopen. Noobs, maak aparte maps per mod. Zoals in UT etc (DM Turbine, CTF LavaGiant.. totaal afgesteld op de verschillende mods). Ik dacht dat dit in Halo 3 wel het geval zou zijn, dacht dat High Ground echt een CTF map was, evenals Valhallah. Snowbound DM.

De story mode vind ik tot nu toe ook geen fuck aan. Ook dat ziet er absoluut niet uit, en die vijanden die al in Halo 1 zaten komen mijn neus uit. En het is ZO SCRIPTED ALS DE PEST, loop op een bepaald punt en je triggert uit het niets een nieuw groepje enemies. Ren naar een eerder punt en ze komen je niet eens achterna. Bungie sold itself out; Halo zou hoe dan ook wel verkopen, dit prutswerk en die korte single player (Heroic is net zo kort, maar vijanden zijn wat lamer) is volgens mij in 1 jaar in elkaar gezet. Waarom ook moeite doen, als er zowiezo al een miljoen preorders zijn?

Die graphics man..., en ik heb dus de gameplay ook al bekritiseerd mocht je me graphicswhore noemen, dat is toch van de zotte? ZOVEEL FUCKING JAGGIES. En popup he?

Ik wil hem echter wel helemaal uitspelen, om de trilogie te beeindigen. Terugbrengen is dus geen optie. Doorhalen wordt hem niet tijdens een werk week. Nou ja, genoeg gekken die er straks 45 voor geven denk ik... Dan valt het verlies nog mee. En heel misschien, gaat de storymode me nog wel boeien... maar toch is ie veel te kort om hem dan te houden.

Ik maak me denk ik niet populair maar: Halo 3 sucks.

En dit is geen jokepost.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Sep 26, 2007 23:28

Totaal niet mee eens, ik ben blij verrast.

Gameplay is goed gebalanceerd, perfect Halo sfeertje, veel afwisseling en een lag-loze multiplayer met interessante maps.

Co-op is online ook helemaal goed, echt een nieuwe ervaring op het gebied van Halo.

Ik word zo moe van die figuren die klagen dat Halo niet 'vernieuwend'zou zijn, wat een loze opmerking.

Last but not least, de legendary box set met de helm is gru-we-luuuuk.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Sep 27, 2007 09:11

Ken wrote:Totaal niet mee eens, ik ben blij verrast.

Gameplay is goed gebalanceerd, perfect Halo sfeertje, veel afwisseling en een lag-loze multiplayer met interessante maps.

Co-op is online ook helemaal goed, echt een nieuwe ervaring op het gebied van Halo.

Ik word zo moe van die figuren die klagen dat Halo niet 'vernieuwend'zou zijn, wat een loze opmerking.

Last but not least, de legendary box set met de helm is gru-we-luuuuk.

Ik ben zwaar teleurgesteld. Ik heb Halo 3 gisterochtend om 09.00 gehaald. 's Middags omgeruild voor Blue Dragon. Wat wel degelijk een hele vette RPG is. Ik snap niet hoe ze de game na de vette beta zo hebben kunnen verneuken. Het speelt voor geen meter. Richten gaat niet. Je moet hele clips leegschieten voordat je eindelijk een Brute dood hebt. Bah! Het voelt sinds Call of Duty 4 zwaar verouderd aan. Geen lag online? Ik kom Live soms niet eens meer op. Maar goed, dat zullen wel opstartprobleempjes zijn. Grafisch stelt het teleur. Ik zie niet in waarom je Halo 3 zou kopen als Halo 2 voor 2 tientjes in de winkel ligt.

Last but not least, de legendary box set met de helm is gru-we-luuuuk. Ik heb hem ook gekocht. Omdat ie zo vet is. Alleen de game die erin zit valt tegen :(
AkUmA
Active Level:
Active Level:

Post by AkUmA » Thu Sep 27, 2007 10:25

Grafisch teleurgesteld, tja.... Ik moet zeggen dat ik de eerste levels idd niet echt mooi eruit vind zien (alhoewel de de Halo sfeer er goed in zit). Vanaf level 4 wordt het grafisch stukken mooier! Het moet je liggen, ik vind het een goede game...
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Sep 27, 2007 11:01

Het is wel een goede game. Maar het is de ongelofelijke hype en de 170 miljoen dollar op dag 1 absoluut niet waard.
R-Type

Post by R-Type » Thu Sep 27, 2007 16:58

Ik heb me niet door de hype laten opgeilen. Maar an sich vind ik Halo 3 gewoon zo matig. En ja, de teleurstelling is dan natuurlijk wel wat overdrevener en groter dan als je er bijvoorbeeld achter komt dat Fatal Inertia of Medal of Honor slecht blijkt te zijn. Van Halo MAG je gewoon iets meer verwachten, maar dat associeer ik niet met de giga hype. Meer met het feit dat Halo 1 en Halo 2 gewoon zeer goede games in hun soort waren, zonder al teveel technische mankementen.

Het moet toch een showcase titel zijn en het ziet er ZO slordig uit... ik trek het gewoon niet. Ik wordt er dizzy van.

De SP campaign is inderdaad wel wat beter geworden, maar toch blijf je dan met een kort singleplayer spelletje zitten als de MP je niet aanstaat. Denk aan The Darkness. Die heb ik ook weer verkocht.

En daarom vind ik Halo 3 een miskoop.

Halo 2 is trouwens beter, Rano. De framerate is soepeler, de jaggies zijn er niet, en de game oogt gewoon cleaner/duidelijker. Nadeel aan Halo 2 is de Sword, en de te extreme auto aim. Dat zijn dingen die ze in Halo 3 gefixed hebben, maar zoals je zegt is het Aimen in Halo 3 idd over the top slecht. Een beetje assist had wel gemogen, het blijven tenslotte fokking controllers en geen muis.

Als ik alle punten op een rij zet, kom ik tot de conclusie dat deze game Perfect Dark 3 had moeten heten. Ze hebben meer gemeen dan je zou denken, van gamespeed tot jaggies tot brakke aim.

CoD4 MP is veel vriendelijker voor je controlpad. Het is 60fps, lekker soepel. Kent geen jaggies en hiccups etc. De gameplay is sneller, aimen is echt heel accuraat. Dan zijn er nog die uitdagingen, dat experience systeem.. zelfde goede matchmaking.. leukere teamgames.. CoD4 gaat Halo echt kei en keihard ownen.

Alhoewel, ik dacht dat Halo 3 na de Beta gezien te hebben ook zou rulen..
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Thu Sep 27, 2007 17:07

Heb net Halo 3 gehaald, ga 'm vanavond ff uitgebreid checken..... telefoon van de haak, gordijnen dicht :wink: En ben ook benieuwd naar het online gebeuren met Halo 3
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Thu Sep 27, 2007 17:35

Image
Post Reply