2 weken Tokyo

Alles wat niets heeft te maken met arcade en games.
Muzzle

Post by Muzzle » Sun Jan 28, 2007 16:41

Hey allemaal!

Nou de kansen dat het gaat lukken worden steeds beter. Dus dat is goed nieuws ;-).

Ik heb nog 2 vragen op dit moment:

Als je voor een indirecte vlucht kiest (wat vaak toch wel een paar honderd euro p.p. scheelt...) moet je dan echt overstappen naar een ander vliegtuig. Of blijf je gewoon in hetzelfde vliegtuig zitten? Hoe werkt dit precies?

Wat is het handigst qua vervoer van vliegveld naar appartement?

Iedereen bedankt voor de hulp tot dusver en Niels ik kom uiteraard nog bij je informeren naar dat appartement als ik iets meer weet.
Geoffrey

Post by Geoffrey » Sun Jan 28, 2007 16:48

Als je voor een directe vlucht kiest dan blijf je in hetzelfde vliegtuig. M'n ervaring vertelt me dat de piloten dan vaak gewoon afwisselen en je dus geen tussenlanding maakt tenzij bij slecht weer, noodgevallen, etc.

Het vervoer van de luchthaven naar appartement, whatever zou ik via een taxi laten regelen. Het kost vaak iets meer, maar dan heb je de beste manier van reizen wel bij de hand. Ik heb het één keer met een bus proberen te regelen en dat doe ik van m'n leven niet meer.

Een rechtstreekse vlucht scheelt inderdaad makkelijk een flinke som geld. Ik weet niet of bovenstaande correct is, maar voor de vlucht naar de US ging het alvast op deze manier, hoe het er naar Japan aan toe gaat kan ik niet letterlijk zeggen, maar zal wel hetzelfde zijn vermoed ik?

P.S.: Ik wil wel mee naar Tokyo als je nog een plaatsje vrij hebt :P
niels

Post by niels » Sun Jan 28, 2007 17:27

Geoffrey wrote:Als je voor een directe vlucht kiest dan blijf je in hetzelfde vliegtuig. M'n ervaring vertelt me dat de piloten dan vaak gewoon afwisselen en je dus geen tussenlanding maakt tenzij bij slecht weer, noodgevallen, etc.

Muzzle vroeg iets over inderecte vluchten :)
Muzzle, Indirect houd 9 van de 10 keer inderdaad in dat je overstapt. Als je overstap in Europa is, gaat dit zonder koffers. Die check je dan in een keer door naar je bestemming. Is je overstap echter buiten europa, worden je koffers ook uit het vliegtuig gegooid en moet je eerst door de douane met je koffer.

Het vervoer van de luchthaven naar appartement, whatever zou ik via een taxi laten regelen. Het kost vaak iets meer, maar dan heb je de beste manier van reizen wel bij de hand. Ik heb het één keer met een bus proberen te regelen en dat doe ik van m'n leven niet meer.

In Japan met een taxi Tokyo in van uit Narita? Ik denk dat je een beetje het perspectief kwijt bent... Meer dan 70km. Met een taxi... Dan nog een kilometer of 20 heen en weer slingeren door stedelijk terrein... Hoe groot is je vakantie budget @_@

Muzzle, je neemt vanaf Narita de Keisei Limited Express naar Keisei Ueno.
Uit het station ga je rechts af, onder het spoor door. Dan loop je de trap op naar Ueno Park. Je houd daar rechts aan en komt dan bij de Iriya Exit/Gate.
Daar langs loop je naar beneden en als maar recht door. Ik zal je bij het boeken een kaartje sturen zodat je de weg niet kwijt raakt.

Hoe koop je een ticket? ga naar de Keisei ticket automaten (staat soms ook K'sei op) Drukt er een briefje van 1000 yen in. Drukt op het knopje met 1 mannetje, op het gele knopje en dan op het opgelichte knopje met 1000.
Je hebt nu je ticket voor Ueno!

Je reis duurt 72min. Met de Skyliner duurt het... 13min. minder... maar kost het 3 keer zo veel.

Een rechtstreekse vlucht scheelt inderdaad makkelijk een flinke som geld. Ik weet niet of bovenstaande correct is, maar voor de vlucht naar de US ging het alvast op deze manier, hoe het er naar Japan aan toe gaat kan ik niet letterlijk zeggen, maar zal wel hetzelfde zijn vermoed ik?

Nee dus...
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sun Jan 28, 2007 18:57

Ik heb het inderdaad ook nog niet meegemaakt dat een tussenvlucht meer kostte, naar New York, Washington, Canada en Japan om er maar n paar op te noemen (haha). 8)
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Geoffrey

Post by Geoffrey » Sun Jan 28, 2007 21:30

@niels: verkeerd gelezen. En men vlucht naar Amerika is ondertussen alweer vier jaar geleden en die was rechtstreeks, kan met een speciale actie geweest zijn, maar wat ik me nog herinner was die goedkoper dan het overstappen naar een ander vliegtuig, kan verkeerd zijn ook... Ik had inderdaad niet de hele situatie gelezen en wist dus inderdaad niet dat het zo ver rijden was van het vliegveld naar z'n bestemming. Mijn nederige excuses :?
niels

Post by niels » Mon Jan 29, 2007 06:41

Geoffrey wrote:@niels: verkeerd gelezen. En men vlucht naar Amerika is ondertussen alweer vier jaar geleden en die was rechtstreeks, kan met een speciale actie geweest zijn, maar wat ik me nog herinner was die goedkoper dan het overstappen naar een ander vliegtuig, kan verkeerd zijn ook... Ik had inderdaad niet de hele situatie gelezen en wist dus inderdaad niet dat het zo ver rijden was van het vliegveld naar z'n bestemming. Mijn nederige excuses :?

Geen probleem hoor :)
Maar, soms is indirect inderdaad duurder door een hogere tax. Naar landen als Japan echter vrijwel nooit.
Muzzle

Post by Muzzle » Mon Jan 29, 2007 08:30

Iedereen weer bedankt voor de hulp.

Niels bedankt voor de altijd superheldere antwoorden :-).

Wat is de koers van de Yen op het moment? Hoeveel Yen is 1 euro bijvoorbeeld?
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Jan 29, 2007 09:27

1.00 EUR Euro = 157.337 JPY Japan Yen
1 EUR = 157.337 JPY 1 JPY = 0.00635579 EUR

;)
Muzzle

Post by Muzzle » Mon Jan 29, 2007 16:10

Ah bedankt :-). Klinkt wel als een gunstige koers voor games kopen etc...
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Wed Jan 31, 2007 21:21

Neem dit plaatje mee van de JR line, uitprinten op A4 in kleur, deze gebruikte ik elke dag. Op sommige kleinere stations is het namelijk niet vanzelfsprekend dat het engelse schrift erbij staat. Hiermee kun je de haltes eventueel tellen.

Image
(save as, rechtermuisknop..)

via deze link heb je ook nog een Tokyo metrokaart te pakken, maar ik nam alleen maar JR lines.

http://www.xs4all.nl/~henrim/japannu.htm
niels

Post by niels » Thu Feb 01, 2007 23:03

Ehm, zemmik, op ALLE JR stations staat de naam in Romanji.
Daar naast, kun je beter een PPC of een Palm meenemen met Metro er op.
http://www.nanika.net/metro/

Metro vertelt je de snelste verbinding van station naar station in groter Tokyo en neg een paar honderd andere plaatsen.

De kaart op Henri's site is trouwens verouderd.

Op http://www.japanrail.com vind je een nieuwe.
Muzzle

Post by Muzzle » Fri Feb 02, 2007 15:33

@ Niels

1 dezer dagen gaat die PM er komen, want het gaat steeds beter met onze plannen!

In welke wijk ligt het appartement dat je voor ons kunt huren?

Je zegt dat we niet kunnen schreeuwen etc. daar, dit lijkt me heel logisch en nogmaals we zijn ongeveer de meest respectvolle jongeren die je ooit zult tegenkomen. Desnoods kunnen we eerst bellen ofzo, zodat je ons wat beter kan leren kennen voordat je ons vertrouwt :).

Maar kunnen we wel zo laat terugkomen als we willen of moet je op een bepaalde tijd binnen zijn? Want we vinden het wel leuk om uit te gaan in Tokyo...
niels

Post by niels » Fri Feb 02, 2007 15:48

Hoi Muzzle, de organisatie waar ik het appartement wil voorstellen, heeft er zo'n 50 over heel tokyo.

Dit zit in Ueno. Ueno is in Taito-ku, naast kanda. Akihabara licht tussen Taito-ku en Kanda in, maar hoort bij Kanda.
Onder Kanda licht Tokyo-ku.

Afstanden: Akihabara: 5-6min.
Tokyo-eki: 9min.
Shinjuku: 20min.
Roppongi: 25min.
Ikebukero: 24min.

MAW: Hartje Tokyo, in een rustige buurt. Een zakenwijk eigenlijk. Dat is absoluut te prefereren boven een appartement in Akasaka. Daar heb ik ook gezeten, het is best leuk bij uitgaansgebieden (Roppongi) maar de helft van de appartementen was bezet met: Russische "modellen", 1/4e Amerikanen en Chinezen. Nog wat misc. buitenlanders en een Japanner.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Feb 02, 2007 15:57

Ik kan aanraden om rond Ueno te gaan zitten, omdat je met de Chuo Line binnen een kwartier aan de andere kant van de stad zit. Bovendien is het makkelijk als je net aankomt, omdat het dichtbij Tokyo Station ligt. En Akihabara...maar da's bijzaak toch? ;)
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Fri Feb 02, 2007 16:11

@Niels, vaak wel, en zeker de grote stations, of soms heb je 3 ingangen en alleen bij 1 ingang hangt dan in het Romanji.
Vooral de stations buiten het centrum ben ik toch zelf tegengekomen dat het er alleen in het Japans stond, geen probleem je vergelijkt dit kaartje en je hebt het gevonden.
Dus dat zijn mijn ervaringen...kan het ook niet helpen :cry:
Muzzle

Post by Muzzle » Fri Feb 02, 2007 19:04

Hey,

Bedankt weer allemaal. Niels, kan je nog antwoord geven op de vraag of we wel gewoon uit kunnen gaan enzo of dat we op een bepaalde tijd binnen moeten zijn?

De locatie klinkt goed :-). Zijn wijken als Harajuku etc. ook makkelijk te bereiken? En waar kunnen we het beste landen? Op Narita airport? (als we daar landen worden we ook opgehaald door een Japanse vriendin, is misschien wel fijn :-)).
Muzzle

Post by Muzzle » Fri Feb 02, 2007 21:12

Nog een vraagje:

Heb je eigenlijk een visum nodig?
niels

Post by niels » Fri Feb 02, 2007 23:25

ZeMMiK wrote:@Niels, vaak wel, en zeker de grote stations, of soms heb je 3 ingangen en alleen bij 1 ingang hangt dan in het Romanji.
Vooral de stations buiten het centrum ben ik toch zelf tegengekomen dat het er alleen in het Japans stond, geen probleem je vergelijkt dit kaartje en je hebt het gevonden.
Dus dat zijn mijn ervaringen...kan het ook niet helpen :cry:

Hee, geen probleem hoor, maar sinds ergens 2006 staan overal Romaji bij (2006 volgens de JR site in ieder geval). In ieder geval bij JR. Ze zijn ook continu meer stations toegankelijk te maken voor gehandicapten. Bij zowel de metro in Tokyo als de treinen in heel Japan.
niels

Post by niels » Fri Feb 02, 2007 23:27

Muzzle wrote:Hey,

Bedankt weer allemaal. Niels, kan je nog antwoord geven op de vraag of we wel gewoon uit kunnen gaan enzo of dat we op een bepaalde tijd binnen moeten zijn?

De locatie klinkt goed :-). Zijn wijken als Harajuku etc. ook makkelijk te bereiken? En waar kunnen we het beste landen? Op Narita airport? (als we daar landen worden we ook opgehaald door een Japanse vriendin, is misschien wel fijn :-)).

Hoi, je kan natuurlijk binnen en buiten wanneer je wil.
Je zult altijd landen op Narita.
Ook al komt een vriendin je halen, ga dan toch met de Keisei lijn naar Tokyo toe. Die stopt direct bij Ueno. Bij alle andere verbindingen vanaf Narita moet je overstappen.
Muzzle

Post by Muzzle » Fri Feb 02, 2007 23:32

Niels,

Bedankt weer voor je zeer snelle antwoord :-). Ik bedoelde meer dat het fijn is dat een vriendin ons komt halen omdat als we dan iets niet goed snappen ofzo, dan kan zij ons helpen, is altijd prettig natuurlijk :-).

Het wordt me steeds duidelijker hoe alles werkt. Heb je nog een visum nodig als je naar Japan gaat? (moet je die kopen ofzo?).

Dat appartement in Ueno klinkt echt perfect trouwens. Zodra mijn vriendin weet wanneer haar werk afloopt neem ik contact met je op en kunnen we een datum bespreken.

Ik krijg er steeds meer zin in! :D
niels

Post by niels » Sun Feb 04, 2007 03:24

Geen visum nodig als je niet langer dan 90 dagen wil blijven
Muzzle

Post by Muzzle » Wed Feb 07, 2007 13:38

Niels je hebt PM. :).
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Feb 13, 2007 11:22

Update:

Het is zeker, de bevestiging van de vliegtickets is al binnen, de bevestiging van ons appartement volgt over een aantal dagen waarschijnlijk. We gaan naar Tokyo!

We gaan nu 2 weken in mei.

Nog een vraag:

Ik ben van plan om aardig wat dingen te kopen qua games (verwacht er ook niet teveel van, maar ik schat een waarde rond de 300 - 500 euro aan games). Is dit lastig met invoeren? Hebben jullie tips hiervoor? Of ervaring hiermee?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Feb 13, 2007 15:00

Gewoon meenemen als het niet teveel gewicht is, en dan zelfs als je er uit wordt gepikt zullen ze niet vaak echt moeilijk doen. Het is natuurlijk niet handig om een PS3 bovenop je kleren brand new te gooien, dat soort dingen kun je beter opsturen met de post. Ook als het te zwaar wordt heb je kans op een boete (boven 30 kg bij douane), dus dan kan je ook beter wat opsturen. Maar als je het hebt over 300-500 euro mag dat geen probleem zijn het gewoon in je koffer mee te nemen. Ook handig om een paar goedkope prijsjes erop te laten zitten.
Muzzle

Post by Muzzle » Tue Feb 13, 2007 15:14

Ken,

Bedankt voor je antwoord. Nuttige informatie :-).

Nog een vraag:

We twijfelen een beetje of we de railpass willen nemen voor 1 week. Want volgens mij is er een grote kans dat je ook gewoon 2 weken lang elke dag in Tokyo iets anders en leuks kan doen. Zo'n railpass is dan misschien zijn geld niet waard (om ook naar andere steden te gaan).
We willen alleen een paar keer naar Narita etc. maar dat is maar 1000 yen geloof ik. En natuurlijk met de trein binnen de stad reizen elke dag.

Dus heeft iemand hier een mening over? Als in: je moet zeker een railpass want dan kan je andere dingen zien buiten Tokyo en dat is super! of: nee joh, 2 weken Tokyo is super, je zal je geen moment vervelen!

Neem wel mee in de overweging dat we waarschijnlijk volgend jaar ergens wel een rondreis door Japan willen doen en zo veel meer van het land willen gaan zien. Is zo'n railpass deze keer dan wel zijn geld waard? Is toch 194 euro per persoon ofzo.
Post Reply