Geoffrey wrote:Als je voor een directe vlucht kiest dan blijf je in hetzelfde vliegtuig. M'n ervaring vertelt me dat de piloten dan vaak gewoon afwisselen en je dus geen tussenlanding maakt tenzij bij slecht weer, noodgevallen, etc.
Muzzle vroeg iets over inderecte vluchten

Muzzle, Indirect houd 9 van de 10 keer inderdaad in dat je overstapt. Als je overstap in Europa is, gaat dit zonder koffers. Die check je dan in een keer door naar je bestemming. Is je overstap echter buiten europa, worden je koffers ook uit het vliegtuig gegooid en moet je eerst door de douane met je koffer.
Het vervoer van de luchthaven naar appartement, whatever zou ik via een taxi laten regelen. Het kost vaak iets meer, maar dan heb je de beste manier van reizen wel bij de hand. Ik heb het één keer met een bus proberen te regelen en dat doe ik van m'n leven niet meer.
In Japan met een taxi Tokyo in van uit Narita? Ik denk dat je een beetje het perspectief kwijt bent... Meer dan 70km. Met een taxi... Dan nog een kilometer of 20 heen en weer slingeren door stedelijk terrein... Hoe groot is je vakantie budget @_@
Muzzle, je neemt vanaf Narita de Keisei Limited Express naar Keisei Ueno.
Uit het station ga je rechts af, onder het spoor door. Dan loop je de trap op naar Ueno Park. Je houd daar rechts aan en komt dan bij de Iriya Exit/Gate.
Daar langs loop je naar beneden en als maar recht door. Ik zal je bij het boeken een kaartje sturen zodat je de weg niet kwijt raakt.
Hoe koop je een ticket? ga naar de Keisei ticket automaten (staat soms ook K'sei op) Drukt er een briefje van 1000 yen in. Drukt op het knopje met 1 mannetje, op het gele knopje en dan op het opgelichte knopje met 1000.
Je hebt nu je ticket voor Ueno!
Je reis duurt 72min. Met de Skyliner duurt het... 13min. minder... maar kost het 3 keer zo veel.
Een rechtstreekse vlucht scheelt inderdaad makkelijk een flinke som geld. Ik weet niet of bovenstaande correct is, maar voor de vlucht naar de US ging het alvast op deze manier, hoe het er naar Japan aan toe gaat kan ik niet letterlijk zeggen, maar zal wel hetzelfde zijn vermoed ik?
Nee dus...