What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

XboxOne stick mods

Jinxz

Pattern Reader
't zat eraan te komen. Direct na de release zijn er wat knutselaars aan de gang gegaan met de pads van de XboxOne om ze te padhacken. 2 of 3 dagen na de release is er al goed gedocumenteerd wat je moet doen om de PCB uit een originele X1 pad te halen, soldeerpunten te voorzien van kabels en in je arcadestick of arcade cab in te bouwen.
Terwijl de discussies een dag oud was mengde de productdesigner van Madcatz zich in het gesprek met de opmerking dat er voorlopig geen commonground pads uit zullen komen maar niets is minder waar, de originele pad is al common ground ;)
Bijkomstigheidje is dat de X1 pad wireless is maar met een USB kabel kan worden opgeladen. Bijdehandjes hebben vervolgens de data die uit de kabel komt (op de pc) gechecked en kwamen erachter dat er gewoon signaal wordt gestuurd bij button presses. De pad/stick/arcade is dan dus wired aan te sluiten wat voor bijvoorbeeld Streetfighter toernooien een vereistte is.
Goeie ontwikkeling en ik heb al een aantal aanvragen om de oren gekregen voor X1 sticks en ombouws.

't zal wel erg kostbaar worden aangezien de pads zo rond de 50/60 euro gaan liggen.

Milspex":2bqqw7y9 said:
PS360+ firmware updates ftw?!

Die moet ik ook hebben... beter dan die "gare" padhacks :P

Ze hebben tot de release van de XBOX One hier in Nederland de tijd, of iets sneller als ik er toch 1 in Duitsland haal :)

Milspex":1wg0wt6b said:
PS360+ firmware updates ftw?!

Dat zou de ultieme oplossing zijn. Ik hoorde van de knutselaars dat ze geen security chips konden vinden maar MS kennende zal er zowiezo een ssort encryptie op zitten. Ben benieuwd.

Marcosan30":4vn7ozn7 said:
Hè Chris al nieuws on this :D de nieuwe killer instinct spelen in een cab lijkt me helemaal the bomb :D

Het is alleen jammer dat killer instinct op diverse sites niet zo goed uit de verf komt .
Daar hadden ze wel wat meer aandacht in mogen steken jammer

Ik hoor juist heel veel positiefs over KI omdat ze het juist niet gerushed hebben maar een goede KI met 6 characters hebben gereleased (meer chars komen later). Voor de non-fightinggamefanaat is het inderdaad misschien minder interessant omdat het minder content heeft. (MK is IMO een veel minder goede fighter dan Tekken/SF/KoF maar het heeft wel rete veel content)

ChapDDR":2fh8y0xp said:
Ik hoor juist heel veel positiefs over KI omdat ze het juist niet gerushed hebben maar een goede KI met 6 characters hebben gereleased (meer chars komen later). Voor de non-fightinggamefanaat is het inderdaad misschien minder interessant omdat het minder content heeft. (MK is IMO een veel minder goede fighter dan Tekken/SF/KoF maar het heeft wel rete veel content)

Laten we het hopen chap. Maar wat ik tot nu toe heb gelezen is niet echt schokkend
We zullen zien

Ik zou graag de game zelf even willen spelen. Reviews zeggen in mijn bescheiden opinie ook niet alles.
Sommige games die echt tof zijn krijgen lage cijfers (lkiller is dead), terwijl andere hoge cijfers krijgen en echt crap zijn (ps all-stars battle royale) :)

Nee, de ene roept geweldig, en de ander noemt het slecht, weinig karakters etc.
ik heb cijfers gezien tussen de 5 en de 9 voor die game.

Ligt er toch aan wat je er zelf van vindt.

Marcosan30":o2epfmx5 said:
Chris my main man, zijn er al vorderingen op dit gebied? :D

Niet echt. De ontwikkleing waar ik van zou stijgeren is het beschikbaar worden van XB1 compatibility in een custom PCB. Tot die tijd is de enige manier solder-padhacks voor erg veel geld. Dus ik brandt me handen er nog even niet aan.
Ik begreep wel dat de PS4 backwards compatible is met oude hardware. Dat maakt het wellicht makklijker om custom PCB's te gaan gebruiken.

D'r zit schot in de zaak. Wat er gaat komen is een piggyback PCB om de verbinding te maken tussen een originele Xbox One joypad en de PS360+. Hier is een plaatje:

xbone.jpg

Dit zorgt ervoor dat de PS360+ wordt uitgebreid met XBO compatibility maar hij kan dus ook zonder PS360+ gewoon stand-alone worden gebruikt. PS4 compatibility voor de stock PS360+ wordt aan gewerkt as we speak. Dus best case scenario heb je met de PS360+ / Piggyback PCB / XBO pad een all-round next gen oplossing.
Omdat de pads tot nu toe retail worden gekocht en dat dus vrij kostbaar is gaan we met een aantal retailers de krachten bundelen en de PCB's uit de Pads direct inkopen. Dat is in gang gezet en ik wacht alleen nog op ETA's.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Voelt een beetje aan als de makkelijkste weg voor de PS360+....

Los daarvan is het een mooie hack natuurlijk als je alleen Xbox One support (zonder PS360+) nodig hebt.

Kop houden Eddy, koop even zo'n ding plug die even in die gelikte vewlix van je.
Ik ben onderweg met Xboxone met killer instinct (alleen jago unlocked) maar je favorite character krijg je van mij :D

DLX":2js3kb02 said:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Voelt een beetje aan als de makkelijkste weg voor de PS360+....
Bedoel je dat je verwacht dat de PS360+ de compatibiliteit zou moeten kunnen krijgen?
De encryptie chip van XBO pads zorgen ervoor dat de PCB nodig is, al is het enkel om de encryptie chip.

Back