What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Xbox 360 HD DVD

Ken":2odswlyl said:
HD DVD heeft ook mijn voorkeur. Heb echt het gevoel bij deze 'war' dat HD DVD de met hand gemaakte kast is en de Blu Ray die van Ikea. Ikea wint...

Ikea Boy ;)
 
Als ik het goed lees, staat er volgens mij alleen in dat Warner Bros geen HD DVD films meer gaat produceren. Alhoewel WB een grote studio is, zijn er imo nog genoeg andere studio's die kunnen releasen op HD DVD. Daarnaast heeft HD DVD kamp de conference die tijdens CES gepland was gecanceled, waarschijnlijk om achter gesloten deuren met WB te kunnen praten. Dus HD DVD is zeker nog niet dood.

En trouwens what's wrong with BRD? Als je 2 blanco HD DVD en BRD schijfjes naast elkaar zet zie je echt geen verschil. HET GAAT OM DE CONTENT, net als bij games en niet om het schijfje waar het op staat!

En dat Ken Ikeaboy is weten de mensen hier allang 😉
 
De HD DVD hoesjes zijn bovendien een stuk mooier.
Voor wat betreft Ikea, verwijs ik jullie naar de Ikea loves Ken topic in de Galerij 8)
 
DAY":uttvyaf5 said:
Als ik het goed lees, staat er volgens mij alleen in dat Warner Bros geen HD DVD films meer gaat produceren. Alhoewel WB een grote studio is, zijn er imo nog genoeg andere studio's die kunnen releasen op HD DVD. Daarnaast heeft HD DVD kamp de conference die tijdens CES gepland was gecanceled, waarschijnlijk om achter gesloten deuren met WB te kunnen praten. Dus HD DVD is zeker nog niet dood.

En trouwens what's wrong with BRD? Als je 2 blanco HD DVD en BRD schijfjes naast elkaar zet zie je echt geen verschil. HET GAAT OM DE CONTENT, net als bij games en niet om het schijfje waar het op staat!

En dat Ken Ikeaboy is weten de mensen hier allang 😉

sectordiagram niet gezien? Paramount en Universal, thats it. Paramounts deal was heel omstreden, een geldzak van MS. oa Spielberg was hier heel kwaad over en andere maatschappijen ook. Spielberg's films komen door een bepaalde clausule gewoon op BR uit. Deze deal duurt volgens mij ook nog maar een jaartje, als het niet eerder ontbonden wordt. Universal had al gezegd neutraal te gaan, dus die kun je straks ook bij BR optellen.

Dat is de KO.
 
Ik zag het al wat aankomen, helaas. Zelf heb ik wel een kleine voorkeur naar HD DVD, maar vind de strijd zeker nog niet gestreden.
 
Ken":13avxf4k said:
Ik zou het zeer jammer vinden als HD DVD echt compleet verdwijnt, maar het is onafwendbaar. Wat nu als de Xbox 360 standaard een HD DVD Speler zou hebben gehad...?

HD DVD heeft ook mijn voorkeur. Heb echt het gevoel bij deze 'war' dat HD DVD de met hand gemaakte kast is en de Blu Ray die van Ikea. Ikea wint...
Hier wil ik toch wel even op reageren. Want Blu-Ray is technisch gezien superieur aan HD-DVD.

Ten eerste is bij Blu-Ray de opslagcapaciteit per laag een stuk hoger, 25GB tegenover 15GB. Blu-Ray heeft bij Dolby Digital en DTS-HD High Resolution een hogere bitrate dan HD-DVD. Sowieso haalt Blu-Ray een hogere bitsnelheid in het algemeen (+47% gem.). Daarnaast heeft Blu-Ray meer beveiligingsopties ten opzichte van HD-DVD. En dat is interessant voor de filmmaatschappijen. Tot slot heeft Blu-Ray een dikkere kraslaag dan (HD)-DVD.

Nadelen van Blu-Ray: duurder (tijdkwestie), lastiger te kopiëren door de consument, lagere bitrate met Dolby Digital Plus en meerdere regio's (met films).

Maar als je de vergelijking Ikea vs. Handgemaakt wilt toepassen op de formaten is Blu-Ray de handgemaakte kast en HD-DVD de Ikeakast.
 
Er staat bij 'gevoel', de specificaties kunnen me gestolen worden.
Het imago van blu-ray t.o.v. HD DVD is 'cheaper', begrijp je dan wat ik bedoel?
 
Ken":3oybc2ds said:
Er staat bij 'gevoel', de specificaties kunnen me gestolen worden.
Het imago van blu-ray t.o.v. HD DVD is 'cheaper', begrijp je dan wat ik bedoel?
Aha, goedkoop uitziende peperdure kasten :P
 
Blue Ray zat de eerste jaren nog met crappy MPEG codecs, pas later hebben ze de superieure VC-1 codec van HD-DVD ook gebruikt. Die codecs zijn zelfs van Microsoft geloof ik.
 
'Paramount laat in navolging van Warner hd-dvd vallen'
Door Arie Jan Stapel, dinsdag 8 januari 2008 10:16, views: 4.664

Het lijkt er op dat filmmaatschappij Paramount zijn films voortaan niet meer op hd-dvd te zal uitbrengen, maar op blu-ray. Hierdoor zal de overgrote meerderheid van de Hollywoodfilms voortaan op blu-ray verschijnen.

Afgelopen zomer had Paramount aangekondigd te kiezen voor hd-dvd, naar verluidt tegen betaling van 50 miljoen dollar. Het contract dat hiervoor werd afgesloten schijnt echter een clausule te bevatten die Paramount toestaat over te gaan op blu-ray, indien Warner Bros. dat ook zou doen. Warner heeft vorige week gekozen voor blu-ray en Paramount zou dat nu ook kunnen doen.

Als ook Paramount toetreedt tot het blu-ray-kamp, is Universal de enige grote filmmaatschappij die nog vasthoudt aan hd-dvd. Volgens veel analisten is dat onvoldoende om het formaat te redden. Overigens zijn de verkoopcijfers van de nieuwe generatie schijfjes nog altijd betrekkelijk gering. In 2007 werden er van hd-dvd en blu-ray tezamen 14,2 miljoen stuks verkocht, terwijl er 2,4 miljard dvd's over de toonbank gingen. (bron: tweakers.net)
 
Ik wist het, ik zei het nog tegen iemand. Van die clausule.

Want HD-DVD was zowiezo een risk move en die 50 miljoen niet waard als het vroegtijdig zou sterven. Ik dacht dus al dat Paramount er wel onderuit zou kunnen als de verdeling echt zwaar in het voordeel van BR was.

Ik neem dit gerucht dan ook als waarheid aan. Niemand blijft nu nog, het is business.
 
Back
Top