What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

XB1 garantie en pricing

Cageman":2k524qy0 said:
[posts over pricing even gesplit in dit nieuwe topic. We gingen anders wel erg ver van het originele topic af]

Geen idee wat de bron van bovenstaande informatie is, maar de meeste van bovenstaande punten zijn slechts beperkt waar, althans als het gaat om hoe we als Microsoft zaken doen. Zaken als deals met een serverpark is geregeld in het XBOX Live platform, dat in datacenters over de hele wereld staat. Spelen met koersverschillen is niet toegestaan in het financieel beleid, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb er even een interne mail aan gewijd, en intussen antwoord gekregen van één van de managers verantwoordelijk voor de distrbutie van digitale titels op XBOX Live.

Zijn antwoord:

We launch at MSRP ([AK]:engelse term voor 'adviesprijs'), but will then closely track the physical price and adjust accordingly. In general, we try to price our digital Xbox games competitively with the local price in-country of their physical counterpart in retail. Practically speaking, as you point out, that means we have game prices that vary by country—for both discs and digital.

De info komt van de verschillende mensen uit de games industrie die ik in de loop der jaren ken/gesproken heb. En dat is wat ik ook lees in het antwoord van de manager " competitively with the local price in-country of their physical counterpart in retail." - dus het hangt allemaal weer samen met de zaken die ik benoemd heb.

Wat betreft servers ed. uiteraard verschilt dit enorm; maar het is nog steeds een factor :D

Back