What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[WTB] power supply voor de Sega Saturn

  • Thread starter Thread starter d
  • Start date Start date

d

Shmup Veteran
Op zoek naar een internal 220 power supply voor de Saturn model 1.
Ik heb een Japanse model 1 saturn, de power supply wil ik daarin inbouwen.
Eventueel te ruilen voor mijn Japanse power supply uiteraard.

Ditmaal in het juiste forumgedeelte (bedankt Jinxz, ik had helemaal verkeerd geplaatst. Excuses)
 
TwinX":l4nahemr said:
Een omvormer van 230 naar 110 geen optie? voor €15 heb je er al een.
Ja bedankt, die heb ik al, maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Ook qua plaatsgebrek i.c.m. inbouw.
Niemand een kapotte Saturn met nog een werkende power supply?
 
mijn broer had ook een sega saturn met een niet werkende psu, hij heeft gewoon zelf 1ne gemaakt uit verschillende onderdelen (vraag mij niet hoe)
ik zal eens een foto gaan maken van zijn psu en ik zal het hier eens posten.
deze methode ga je zelfs niet op youtube vinden
 
RestlessBas":2o2p87zl said:
mijn broer had ook een sega saturn met een niet werkende psu, hij heeft gewoon zelf 1ne gemaakt uit verschillende onderdelen (vraag mij niet hoe)
ik zal eens een foto gaan maken van zijn psu en ik zal het hier eens posten.
deze methode ga je zelfs niet op youtube vinden
Meestal heb je aan 5v+12v genoeg. Zo heb ik de voeding van mijn Popcorn Hour vervangen door een voeding voor een externe harde schijf. Dat was iets ingewikkelder omdat de PH de +5VSB (standby) gebruikt, dus via een relaistje een switching 5 volt telefoonlader aangesloten, die dan als de PS_ON pin geactiveerd wordt overschakelt naar de dikkere voeding die ook 12v levert.

Lekker houtje touwtje (linksboven zie je de telefoonlader met relais ge-tie-wrapped):

2ef92wH.jpg
 
Thanks voor de tips. Het is niet belangrijk genoeg om te gaan knutselen. Ik blijf gewoon verder zoeken op ebay en wacht wel tot er iemand een te koop heeft. Nogmaals bedankt voor deze coole mogelijkheden.
 
Hou er rekening mee dat de saturn verschillende voedingen heeft gebruikt. Een JAP NTSC console heeft een andere voeding dan een EU PAL console. De pinout van de aansluiting naar het moederbord is bijvoorbeeld anders, naast formaat en montage. Ze zijn dus niet zomaar uitwisselbaar.
 
Cageman":2htn2u04 said:
Hou er rekening mee dat de saturn verschillende voedingen heeft gebruikt. Een JAP NTSC console heeft een andere voeding dan een EU PAL console. De pinout van de aansluiting naar het moederbord is bijvoorbeeld anders, naast formaat en montage. Ze zijn dus niet zomaar uitwisselbaar.
wtf? Hahaha. Volgens mij heb ik dit vroegah al een keer gedaan. Maar ok. Er kan dus verschil zijn. Ik ga het wel eventjes uitzoeken dan. Thanks!

http://segasaturngroup.proboards.com/th ... l-psu-swap
http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=6012 (deze laatste thread heb ik zelf aangemaakt, 11 jaar geleden :D )
 
Back
Top