Da Dude":17n77dem said:
2 Franse vrienden hebben me deze vakantie uitgebreid met WOW laten kennismaken.
Zit er aan te denken om een poging te wagen. Maar zijn er hier mensen die op WOW zitten of zaten???
speler sinds de beta, redelijk hardcore (inmiddels wat minder, maar 3 jaar in top 50 EU guild gespeeld/raid).
Ik zit inmiddels met een frozen account, heb het na al die tijd wel gehad. Maar als ik heel eerlijk ben is dit echt het beste spel ooit gemaakt.
Het hele punt is, dat je eigenlijk het spel niet goed gespeeld hebt totdat je bij endgame content komt.
Het levelen naar het hoogste level etc is eigenlijk 1% van het spel. Dan heb je nog helemaal niks meegekregen van waar het om draait in de game, en wat nou de charme is van het spel.
Je kan eigenlijk 2 kanten op, PVP (Player vs Player) en PVE (Player vs Environment.
PvP houdt eigenlijk in dat je tegen andere spelers (meestal in teams van 2 tot 5 oid) het tegen elkaar opneemt.
PvE houdt in dat je met grote groepen (meestal zit je hiervoor in een guild) de endgame content probeert te clearen. Simpelgezegd eindbazen verslaan.
Ik was echt altijd een PvE-er. Je bent uren, dagen, maanden bezig om steeds vanalles te tweaken, om net dat beetje meer te kunnen brengen om die eindbaas waar je al 5 dagen per week, 4 uur per dag, al 2 maanden lang met 25 man tegne loopt te vechten te kunnen verslaan. Het klinkt heel nerderig, maar dat soort dingen zijn echt super. Met een heel team maanden werken voor betere gear, uitgewerkte tactics etc zodat je een moeilijke eindbaas kan verslaan.
Als ik het zo probeer uit te leggen zie ik eigenlijk dat het niet uitleg-baar is. Je moet het meegemaakt hebben om te begrijpen wat ik bedoel ^^
Tegenwoordig is de content wat makkelijker dan vroeger, maar nog steeds is het onwijs leuk en gaaf.
Als je jezefl onder controle hebt zou ik zeker eens de game uitproberen, bij voorkeur voor een wat langere periode. Het is echt een hele leuke game, ook voor iemand die het slechts af en toe wil spelen op casual basis is er genoeg te doen.
Ik had altijd een collega die me voor gek verklaarde. Hoe mongool ben je als je x uur per dag, meerdere dagen per week, zo dedicated een spel kan spelen en er helemaal in op kan gaan. Een virtuele wereld, doe normaal, who gives a shit!
Hij heeft een keer een avond meegekeken met zo'n raid.
Hij speelt het spel inmiddels 3 en een half jaar regelmatig.