What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Wij zijn in het verkeerde land geboren :(

Rano

TATE Mode Pilot
pa.95757.1.jpg

Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid: Portable Ops
The Document of MGS2
Metal Gear Saga

6.900 Yen.. 42 Euro..

Pff.. :cry:
 
Gelukkig is er iets als het internet en importeren. Dus als je ze wilt..
 
R-Type":1vecjf79 said:
Gelukkig is er iets als het internet en importeren. Dus als je ze wilt..
Ik neem aan dat deze collectie niet in het Engels is. :(
 
Nee maar die games wel.

MGS1, 2, subsistence en portable ops en je bent klaar.
 
Nou ik ben niet in het verkeerde lang geboren! Stel je eens een leven voor zonder de frikadel speciaal :P Fuck MGS!
 
Of naar school gaan van 6 tot 6. Suicide ratio van 30%, Per kapotte Xbox springt er dus een Japannertje van de brug :)

Leuk om even een weekje of 2 naar Tokyo ofzo te gaan, maar om er permanent te leven... Dikke fucking no way.

Frikandellen hebben ze trouwens wel in Sri Lanka, maar dat is toch nog een heel eind van Japan :)
 
Sushi of frikandel, de keuze is snel gemaakt.

Maar goed ik zal niet tegenspreken dat het inderdaad erg leuk is om een tijd in Japan te zitten, maar definitief jezelf er vestigen is andere koek.
 
Sushi is hier nog wel te vinden (hetzij misschien in mindere kwaliteit), I doubt dat ze daar Nederlandse toko's hebben? :D
 
Ach, elk land heeft z'n voor en nadelen...... Het is wel zo dat ik af en toe wel terug denk aan het feit dat mensen altijd bereid zijn om je (op weg) te helpen. Ik vind dat menig Nederlander op sociaal vlak nog wat kan leren van Japanners. Want ik zie niet iemand in NL mij naar mijn hotel brengen te voet, en daarmee een uur van z'n vrije tijd verspillen....
 
Geen enkele sushi, of welk voedsel waar de naam Japans op wordt geplakt in Nederland, zal ook maar in de buurt komen van wat je in Japan krijgt voorgeschoteld. Fact.
 
Kenshiro":5bg4zhoc said:
Ach, elk land heeft z'n voor en nadelen...... Het is wel zo dat ik af en toe wel terug denk aan het feit dat mensen altijd bereid zijn om je (op weg) te helpen. Ik vind dat menig Nederlander op sociaal vlak nog wat kan leren van Japanners. Want ik zie niet iemand in NL mij naar mijn hotel brengen te voet, en daarmee een uur van z'n vrije tijd verspillen....

Daar vergis je je nog in. Ik was dit weekend verdwaalt in Bussum om samen met een vriend zijn zoontje van kamp op te halen. Iemand van een jaar of 22 heeft voor ons uit gereden om de weg te wijzen. Misschien zeldzamer dan in Japan maar het is hier allemaal zo slecht niet nog. Mensen moeten gewoon eens bij zichzelf beginnen en wat positiever in het leven staan. Het kan allemaal veel erger...het feit dat je al vrije tijd hebt om op dit forum te posten is nuff said imo ;)
 
ja tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in, uiteraard zijn hier ook genoeg nederlanders die je helpen maar er zijn er ook genoeg die alleen willen dat "ik" centraal staat. Maar het is hier idd zeldzamer en als hier iemand zoiets aanbied, denk je toch vaak genoeg bij jezelf "wat wil ie van me?" Omdat je niet gewend bent dat hier iemand zoiets doet..... Het voorbeeld wat ik aanhaalde was 1 van de vele die ik heb meegemaakt tijdens mijn trip in Japan. En wanneer ik NL ben, zijn die momenten toch schaarser.... In japan heerst er het "wij" gevoel en hier in NL over het algemeen het "ik" gevoel. Kan misschien ook liggen aan waar je in NL woont. Hier in mijn omgeving rijden\lopen ze liever door als ze haast hebben, als dat ze 1 minuut van hun kostbare tijd verspillen om iemand op weg te helpen...
 
Dan ben ik blij dat ik in het gemoedelijke zuiden woon en niet in die kille zooi boven de rivieren :P Niet dat hier alles koek en ei is maar als ik op straat iemand tegen kom die ik niet ken kun je hier gewoon hoi zeggen en een hoi terug krijgen. Met dat soort simpele dingen begint het ook gewoon imo. Ik hoef voor die shite niet naar Japan of een ander land. Want als je daar woont is er weer andere stuff waar je je aan gaat ergeren.
Het is overal wel iets.
 
Hier in de stad Groningen zijn ze niet echt behulpzaam, maar in de dorpjes wel. Als ik in zo'n gehucht zomaar gegroet word door een onbekende vind ik dat daarom toch wat apart overkomen. Het is maar net wat je gewend bent.
 
Back
Top