What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Wells Gardner K7000 ingeklapt beeld

Status
Not open for further replies.
dexx":3np4ozfs said:
hulp nodig met caps?? ik zou gewoon exact dezelfde waardes erin doen.. heb al 2 CRT chassis krengen nieuwe caps gegeven met succes :)

wellicht.
maar heb natuurlijk weer haast.. :mrgreen:
ik denk dat het solderen wel te doen is, alleen weet ik niet waar te stoppen met vervangen.
er zijn ook andere modellen caps.
dat zijn net van grote gekleurde snoepjes.
ECWH-Panasonic_zpsjg7nv7iq.jpg
dienen die dan ook meteen vervangen te worden?
er blijft dan weinig over wat nog niet vervangen is
ik denk dat ik morgen maar eens naar een electonica boer in de buurt ga bellen om te kijken wat zij hebben liggen.
weet iemand nog een goede duidelijke website, behalve conrad?
 
We zijn er om elkaar te helpen ;) oja, als je het echt goed wil doen, vertin gewoon alles opnieuw op het nekbordje... Daar zitten ook onderdelen op die best warm worden :)
 
vandaag alle caps vervangen, op 4 stuks na, welke (waarschijnlijk) bipolair zijn, aangezien deze geen duidelijke -pool hebben. deze kon ik niet bestellen, heb hiervoor in de plaats wel normale modellen besteld, maar nog niet geplaatst.
de zooi weer aangesloten..(tromroffel...) niks! :cry: :cry:
geen enkele verbetering.
wat nu?
 
mij werd verteld dat horizontal output transister misschien stuk is.
weet iemand wat hiermee bedoeld wordt?
 
Dat is minder... Dat wordt meten, ik zou hem toch even bij een specialist droppen daarvoor die hebben dat vaak zo gezien.
 
Nou, het probleem is duidelijk..
De yoke van mijn beeldscherm is overleden.
Na het vervangen van de caps en doormeten van de spanningsregelaar en horizontal output trransistor, heb ik met hulp van een forum member mijn chassis kunnen testen achter zijn beeldbuis.
Het chassis werkte perfect.
Na het doormeten van mijn yoke kwam het probleem aan het licht:
De verticale weerstand waarde is te hoog.
Dit heb ik gemeten: V:19,3 H:1.3 Ohm.
Dit zou het moeten zijn: V:10,3 H:1.4 ohm.
Het model Yoke is 9A2911-001
Geen idee wat er kapot kan gaan aan een yoke, maar de waarden zijn in ieder geval niet goed.
Ik heb een nieuw topic gestart, waar ik zoek naar een ander scherm. (viewtopic.php?f=7&t=6367)
Hopelijk levert dit iets op.
 
Goed nieuws dat je in ieder geval het probleem hebt kunnen vinden, minder goed nieuws dat je op zoek moet naar een nieuw scherm....

Succes met zoeken!
 
de weerstand waarden van mijn yoke zijn momenteel:
1.3 en 19.3 ohm.
deze zouden moeten zijn:
1.4 en 10.3 ongeveer.
 
@ Retrocab:
vandaag heb ik een onverwacht aanbod gekregen.
ik heb bij mij in de buurt een 25"crt kunnen kopen.
hier ga ik eerst mee verder. ook geen vlekkeloos project, maar voorlopig voldoende.
thank you and the rest voorlopig.
 
ha top
bewaar de oude ook
over een paar jaar is er niets meer

top weer een kast die het weer doet :D :D :D :D

ps ik heb ook alleen 28 inch staan
 
retrocab":3brn6cl2 said:
ha top
bewaar de oude ook
over een paar jaar is er niets meer

ik heb geen ruimte.
dus, bij deze: mocht iemand de oude tube willen hebben, misschien voor het metalen frame?
tube is niet kapot, de yoke wel.
zonder printplaten / chassis.
gratis af te halen, nabij Zwolle. anders gaat hij naar de stort.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top