What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Welk genre games spreekt je het meest aan

Da Dude

Nozomi Elite
Ik nieuwsgierig. Zeker weten....
Daarom een topic wat nu je top 3 genre games is. Wat doe je het liefst.
1 is het hoogst.

Bij Mij staat op
1: First person shooters zoals Unreal Tournament, Quake etc. (elke dag even een paar potjes online)
2: Fighters als Mortal Kombat, Tekken of Street Fighter.
3 gedeelde3e plek Shmups en (arcade) racing games (ook GTA), geen simulatie oid.


Ik ben benieuwd of shmups bovenaan staan hier.
 
mijn genre =

1. MUSIC (en dan vooral de japanse, en de non japanse coole game is DJ MAX TECHNIKA 2)
2. Racing (Outrun, Riiiiidge racer style)
3. SHMUPS (Zanac EX, Aleste.. en wat arcade spul :) )
 
1. Racing games. Doe ik al jaren op consoles en nu dan arcade. Outrun 2, Daytona USA, GT, PGR, etc
2. Horizontal SHMUPS. R-Type, Gradius, etc.
3. FPS. CoD, GoW
 
Geen idee, dit wisslt bij mij om de paar weken/maanden eigenlijk wel...
 
Same here, tis maar net hoe de wind waait. Nu is het Hack n Slash vorige week was het 1st person shooters en de week daarvoor shmups.
Ben benieuwd wat het volgende week is :D
 
Weet je dat ik dit een heel lastige keuze vind? Bij mij wisselt het echt enorm namelijk. Maar goed, op dit moment is het dit lijstje:

1. Shmups (hori en verti)
2. 2D Fighters
3. 2D Platformers

Ik weet het, ben een 2D fan. ;P
 
VS fighting
FPS
RPG
Shmups
Race

beter vragen wat ik niet speel.

Adventure games vind ik saai.
 
RPG als 1e
Shmup, met name tate
Dan de rest, ik ben FPS games een beetje zat. Al vond ik Crysis 2 wel erg vet, maar de COD games boeien me niet meer.
 
1: third person shooter (Gears of War pc)
2: Shmups, all the way baby !
3: FPS (Call of duty)
 
1. Klassieke (1977 - 1983) arcade games, gespeeld op een originele dedicated cab (Donkey Kong en Star Wars rules)
2. SHMUP games (Death Smiles bijvoorbeeld)
3. Platform Games (Super Mario World)
 
1: platform (run, jump & shoot) Mega-man, Castlevania, Metroid, Sonic, Mario enz.
2: shmups Death Smiles, Gradius, Salamander, etc.
3: action/adventure/shoot. Gears of War, Lara croft 😉, Bioshock, etc.

Eigenlijk teveel goede games zucht... :P
 
Gevolgd door wat bekendere voorbeelden (maar dat wil niet zeggen dat het mijn favoriete titels zijn van het genre, gewoon wat bekendere voorbeelden).

1. Belt Scrollers (Final Fight, Streets of Rage)
2. Lightgun Shooters (Virtua Cop, House of the Dead) en Turret Shooters (LA Machineguns, Let's go Jungle)
3. Actie Platformers (Strider, Shinobi, Ninja Gaiden)
4. Run & Gun, side scrolling (Metal Slug, Contra), overhead (Shock Troopers, Cannon Spike)
5. Rail Shooters/Behind-the-back shooter (Afterburner, Sin & Punishment), Cabal-Style (Cabal, Wild Guns, Gamshara)
6. Non-belt scroll beat'em ups, 3d (God Hand, Spikeout), overhead (Gaiapolis, Dark Seal), First Person (Maken X, Rise of Nightmares), rail (Riding Fight, Cycle Warriors), beat'em up beinvloed (Devil May Cry, Itagaki's Ninja Gaiden) (GEEN MUSOU's!)
7. 2d Fighters (Street Fighter II, King of Fighters)
8. Shmups (Truxton, Sengoku Ace) en Danmaku's (DoDonPachi, Espgaluda)
9. 3d Fighters (Virtua Fighter, Tekken)
10. Third Person Shooters/Action Adventure (Resident Evil 4, Vanquish)
 
1. Fighting games
2. Voetbal games
3. Shumps
4. RPG's
5. Shooters
6. Lightgun Shooters
7. Games zoals Double Dragon & Streets of Rage
 
Zo dan, terug van een welverdiende vakantie in Indonesie met arcades, daar post ik later een mooie story over met (1) foto (ivm verboden daar fotoos maken en veel securitygasten die gezien de guns die ze droegen niet flauw waren);

1. Fighters, kan er niks aan doen maar die doen me het meest. 90% van mn collectie is nog steeds fighter, al ben ik wel een beetje van terug aan t komen denk ik soms. Laten we zeggen dat ik een aanhanger vh genre ben...
2. First person action games zoals ik het maar even noem --> Metroid, Castlevania en dat soort shizzle. Zalig om uren zo niet dagen in te verdwijnen...
3. Shmups / shooters.

Oh ja en bovenstaand podium geldt voor nieuw maar vooral ook voor oudere games (vanaf 90er jaren).
 
Back
Top