Mildoe
Puzzle Mastermind
Nintendo neemt duidelijk een andere richting op met de onthulling van de Revolution controller. Niet langer gaan zij verder met de "hardware upgrade" zoals we die bij Xbox360 en PS3 zien, maar Nintendo gaat innoveren met de interface input.
Het is bekend dat bij oude gamesfanaten, waaronder ik, het gamen na een tijdje hetzelfde gaat worden. Tuurlijk. Mooie gfx is de bomb, maar het is uiteindelijk de gameplay die een spel maakt of breekt. Nu heb ik het gevoel dat Nintendo dit ook al weet. Iwata had het immers in zijn keynote speech op de TGS over hoe zij oude gamers weer terug in de gamingscene willen krijgen.
De free hand type controller (de afstandsbediening) zorgde in het begin voor vele vraagtekens, maar de techdemo's met de controllers (achter gesloten schermen natuurlijk), zorgde voor veel commotie onder de pers. De mogelijkheden worden ineens veel groter. Nieuwe manieren om games te kunnen spelen. En dan hebben we het wel over een hele unieke controller die niet alleen beweging oppakt, maar ook ziet hoever je van je beeld afstaat, hoe snel je beweegt etc etc.
Briljant is het feit dat je ook twee controllers kan pakken en dan bijvoorbeeld een virtueel stuur kan maken of een vliegtuigknuppel kan nabootsen. De mogelijkheden kunnen (met nadruk op kunnen dus) fantastisch zijn. Daarnaast was er ook al de vraag hoe je dan cube, snes, nes spellen op die controller kan spelen. Er komt een soort omhulsel waar je de afstandsbediening in kan schuiven. Waarschijnlijk krijgt het een soort GameCube achtige vorm met 2 analoge sticks en de abxy face buttons. De definitieve design van die omhulsel controller is nog niet bekend.
Het mag duidelijk zijn dat Nintendo weer een HELE gewaagde stap neemt om de gaming industrie te veranderen. Ik ben in ieder geval heel erg enthousiast over het hele concept. Ik denk dat niemand dit had verwacht van de Revolution. Gameplay over graphics...Ik ben blij dat de hardware fabrikanten ook zo meedenken met de gamers! HDTV support lijkt ineens niet meer zo belangrijk...
Het is bekend dat bij oude gamesfanaten, waaronder ik, het gamen na een tijdje hetzelfde gaat worden. Tuurlijk. Mooie gfx is de bomb, maar het is uiteindelijk de gameplay die een spel maakt of breekt. Nu heb ik het gevoel dat Nintendo dit ook al weet. Iwata had het immers in zijn keynote speech op de TGS over hoe zij oude gamers weer terug in de gamingscene willen krijgen.
De free hand type controller (de afstandsbediening) zorgde in het begin voor vele vraagtekens, maar de techdemo's met de controllers (achter gesloten schermen natuurlijk), zorgde voor veel commotie onder de pers. De mogelijkheden worden ineens veel groter. Nieuwe manieren om games te kunnen spelen. En dan hebben we het wel over een hele unieke controller die niet alleen beweging oppakt, maar ook ziet hoever je van je beeld afstaat, hoe snel je beweegt etc etc.
Briljant is het feit dat je ook twee controllers kan pakken en dan bijvoorbeeld een virtueel stuur kan maken of een vliegtuigknuppel kan nabootsen. De mogelijkheden kunnen (met nadruk op kunnen dus) fantastisch zijn. Daarnaast was er ook al de vraag hoe je dan cube, snes, nes spellen op die controller kan spelen. Er komt een soort omhulsel waar je de afstandsbediening in kan schuiven. Waarschijnlijk krijgt het een soort GameCube achtige vorm met 2 analoge sticks en de abxy face buttons. De definitieve design van die omhulsel controller is nog niet bekend.
Het mag duidelijk zijn dat Nintendo weer een HELE gewaagde stap neemt om de gaming industrie te veranderen. Ik ben in ieder geval heel erg enthousiast over het hele concept. Ik denk dat niemand dit had verwacht van de Revolution. Gameplay over graphics...Ik ben blij dat de hardware fabrikanten ook zo meedenken met de gamers! HDTV support lijkt ineens niet meer zo belangrijk...