Een goede arcade moet binnen fietsafstand van mijn huis gelegen zijn 8)
Maar voor de realistische eisen:
- Als het een commerciële arcade is dat niet van toerisme leeft, dan moeten de meeste games 50cent kosten. 1 of 2 euro voor een korte game is grappig voor een keertje maar verder ook niet. Dit geldt met name voor competative games zoals vechtspellen en racers. (Als mensen tegen elkaar spelen verdien je toch dubbel~vierdubbel) Met 50 cent per keer blijf je veel langer doorspelen en creëer je easily een competative scene binnen je arcade die uiteindelijk (hopelijk) meer oplevert. Games die vaker maar een of twee keer gespeeld worden mogen duurder ofcourse. (Potje DDR voor 1 euro is bv. zeer redelijk)
- Goede ventilatie. Ik ben in een paar arcades geweest waar ik bijna KO ging van de zweetlucht.
- Realistische prijzen voor een snack. Een hotdogje kost 6 euro bij de TonTon club, dan neem je bijna liever je eigen eten mee als je er vaker zou komen.
- Organiseren van toernooitjes en entree-dagen (bv. eens in de maand een dag waar alles free 2 play is voor x Euro entree)
- Goed onderhouden cabs qua knoppen en monitor. Niks is kutter dan een potje SF tegen iemand spelen en tijdens het potje er achter komen dat een knop helemaal niet werkt.
Maar voor de realistische eisen:
- Als het een commerciële arcade is dat niet van toerisme leeft, dan moeten de meeste games 50cent kosten. 1 of 2 euro voor een korte game is grappig voor een keertje maar verder ook niet. Dit geldt met name voor competative games zoals vechtspellen en racers. (Als mensen tegen elkaar spelen verdien je toch dubbel~vierdubbel) Met 50 cent per keer blijf je veel langer doorspelen en creëer je easily een competative scene binnen je arcade die uiteindelijk (hopelijk) meer oplevert. Games die vaker maar een of twee keer gespeeld worden mogen duurder ofcourse. (Potje DDR voor 1 euro is bv. zeer redelijk)
- Goede ventilatie. Ik ben in een paar arcades geweest waar ik bijna KO ging van de zweetlucht.
- Realistische prijzen voor een snack. Een hotdogje kost 6 euro bij de TonTon club, dan neem je bijna liever je eigen eten mee als je er vaker zou komen.
- Organiseren van toernooitjes en entree-dagen (bv. eens in de maand een dag waar alles free 2 play is voor x Euro entree)
- Goed onderhouden cabs qua knoppen en monitor. Niks is kutter dan een potje SF tegen iemand spelen en tijdens het potje er achter komen dat een knop helemaal niet werkt.