What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Waar moet een goede arcade aan voldoen?

Een goede arcade moet binnen fietsafstand van mijn huis gelegen zijn 8)

Maar voor de realistische eisen:
- Als het een commerciële arcade is dat niet van toerisme leeft, dan moeten de meeste games 50cent kosten. 1 of 2 euro voor een korte game is grappig voor een keertje maar verder ook niet. Dit geldt met name voor competative games zoals vechtspellen en racers. (Als mensen tegen elkaar spelen verdien je toch dubbel~vierdubbel) Met 50 cent per keer blijf je veel langer doorspelen en creëer je easily een competative scene binnen je arcade die uiteindelijk (hopelijk) meer oplevert. Games die vaker maar een of twee keer gespeeld worden mogen duurder ofcourse. (Potje DDR voor 1 euro is bv. zeer redelijk)
- Goede ventilatie. Ik ben in een paar arcades geweest waar ik bijna KO ging van de zweetlucht.
- Realistische prijzen voor een snack. Een hotdogje kost 6 euro bij de TonTon club, dan neem je bijna liever je eigen eten mee als je er vaker zou komen.
- Organiseren van toernooitjes en entree-dagen (bv. eens in de maand een dag waar alles free 2 play is voor x Euro entree)
- Goed onderhouden cabs qua knoppen en monitor. Niks is kutter dan een potje SF tegen iemand spelen en tijdens het potje er achter komen dat een knop helemaal niet werkt.
 
Bijna alles is al gezegd, maar ik denk anders over blacklight. Ik ben daar niet voor. Gewoon een vette donkere ruimte met donkere vloerbedekking, beetje (indirect) licht. Van blacklight wordt je na korte tijd helemaal kippig. Verder belangrijk dat alles ruimtelijk opgesteld staat en natuurlijk feilloos werkt :)
 
  • Leaderbords (all-time, wekelijks, maandelijks)
  • Competities
  • Aansluitend op punt hierboven
    (Live streaming voorzien van commentaar indien mogelijk)

  • Prijsvragen
    (raad hoeveel credits op machine x zijn gebruikt)
  • Kinderen gratis toegang.
    (leuk voor papa dag, neem je kind mee naar de arcade hal)
  • Disco arcade (zoiets als disco bowlen maar dan wat anders ;) )
  • Actief op Facebook (social marketing)
  • Leuke weetjes
    (beetje vergezocht, kleine bordjes met leuke weetjes/feitjes over arcade games, wist u dat?... etc)

Overig idee wat mij heel vet lijkt indien mogelijk te implementeren:
Goede doel van de maand!
Alle systemen free to play, mocht je willen donneren voor goed doel x kunt u credits ingooien, de gehele opbrengst gaat naar het goede doel.

*Win win situatie, mensen betalen entree en consumpties, mocht men willen donneren aan goed doel doet men credits er in. Goede doelen promoten initiatief waardoor en voetval wordt gecreëerd naar de arcade.
 
Okay dus samengevat komt het voor jullie hier op neer:

Lokatie en personeel:
Juiste arcade sfeer; Geluid, niet te hard niet te zacht maar wel arcade style! Juiste duisterheid
Juiste personeel, gezellig, ongedwongen en behulpzaam
Een minimum aanbod aan eten en drinken

Games/Cabinets:
Betaalbaar / goede prijs kwaliteit verhouding
Goede combinatie aanbod spellen (van alles wat, shmups, fighters, horizonal, vertical, racers, rhythm, oud & nieuw etc.)
Goed aanbod multiplayer games
Goed onderhouden cabs
Ook aanbod voor de jeugd

Community:
Actieve community activiteiten (leaderboards, competities, events etc)
Goede zichtbaarheid (zoals eigen website / facebook account etc)

Missen wij nog iets?
 
Ik denk dat het dat wel is.

O ja, misschien af en toe een thema dag/ toernooitjes zoals we hier wel eens doen.
 
Back
Top