What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Waar moet een goede arcade aan voldoen?

Sphere

1CC Aspirant
Guys,

Inmiddels ben ik weer bezig om de volgende brainfart vorm te geven en kan daarbij wel wat inspiratie gebruiken vandaar mijn vraag, waar moet volgens jou een huidige goede zelfrespecterende arcade aan voldoen om serieus genomen te worden?

Ik verneem graag hoe een ieder dit beleefd.

Groet,

Pieter
 
niet 2 euro voor spelen op een rondje hoogste moeilijkheid bij racespelletjes maar dat je kan spelen een tijdje en dat het te betalen is
 
Verduisterde ruimte
Licht effecten (blacklight, glitter, laser)
Blacklight carpet
Aangename (luide) audio volume(s)
Variëteit (80's Classics, candies, racers, pinball, etc)
Bier
 
waiwainl":37c6g927 said:
Entree fee met free play + veel 2 player games

K405":37c6g927 said:
Verduisterde ruimte
Licht effecten (blacklight, glitter, laser)
Blacklight carpet
Aangename (luide) audio volume(s)
Variëteit (80's Classics, candies, racers, pinball, etc)
Bier

Eigenlijk hetzelfde als hierboven. Alleen ipv bier mag er voor mij ook frisdrank bijzitten. :mrgreen:
 
Ik zou ook graag 4P games zien, altijd al eens een 4P brawler willen spelen met liefhebbers, heb alleen niet genoeg ruimte (en materiaal) daarvoor :P
 
verduisterde ruimte inderdaad, absoluut :D Ik heb in de jaren 80 in vele arcadehallen rondgehangen en het was er altijd erg donker, met van die prachtig opgloeiende beeldschermen, vaak blacklights inderdaad.
 
Goed topic, want zo kan je toch zien waar de afzonderlijke en gemeenschappelijke interesses liggen. Met Retro Planet / Playworks probeer ik natuurlijk uiteindelijke de meest complete arcade te hebben zonder enorm veel kasten te hebben. De belangrijskte gems bij elkaar.

Donkere ruimte, blacklight, 80's vibe, lighteffecten, bijpassende muziek etc. zal er zeker zijn. Qua games missen we nog steeds een Mortal Kombat, maar die komt er wel. Voor de rest zullen er zeker meer 4p games komen, ik ben nog druk bezig met een aantal kasten om die dat zullen draaien.

De meeste dingen zijn al gezegd, maar het heeft uiteindelijk toch het meest te maken met je eigen sentiment, dat kan voor de één dit zijn en voor de ander heel iets anders, ik ben benieuwd naar de mening van de rest, wie weet staat het er een volgende keer :mrgreen:
 
V915.jpg

Rookkanon, blacklights en neon verlichting.
DJ setup. Miscchien een dj die allerlei gaming tunes draait. Dat zou ik kunnen doen, maar heb geen setup.
Rookruimte met 1 cab, viewtopic.php?f=11&t=6431&hilit=ok+baby
Het ngc is supervet.
 
Mijn voorkeuren:
- Verdonkerde ruimte met sfeerverlichting (geen neon...vooral blauwe neon haat ik...veel te kil).
- Een goede variatie aan spelgenres.
- Een goede balans tussen oude- en nieuwe spellen.
- Ook spellen aanwezig die voor jonge kinderen geschikt zijn.
- Cabs die goed onderhouden zijn.
- Control panels met de juiste hoeveelheid knoppen en layout van knoppen voor het geïnstalleerde spel.
- Sfeervolle aankleding (game posters en dat soort zooi).
- Eén keer entree betalen en daarna alle spellen op Freeplay.
- Mogelijkheid om wat te eten en drinken te halen/ kopen (graag ook koolzuurloze drankjes).
- Het aller, aller, allerbelangrijkste: relaxte, enthousiaste en gezellige mensen.
 
Wat ik zelf altijd tof vond is als het een open arcade is zoals je veel in het buitenland zag

Zonder deuren maar bv meteen aan de boulevard
 
cthulhu":2unib4ug said:
Mijn voorkeuren:
- Verdonkerde ruimte met sfeerverlichting (geen neon...vooral blauwe neon haat ik...veel te kil).
- Een goede variatie aan spelgenres.
- Een goede balans tussen oude- en nieuwe spellen.
- Ook spellen aanwezig die voor jonge kinderen geschikt zijn.
- Cabs die goed onderhouden zijn.
- Control panels met de juiste hoeveelheid knoppen en layout van knoppen voor het geïnstalleerde spel.
- Sfeervolle aankleding (game posters en dat soort zooi).
- Eén keer entree betalen en daarna alle spellen op Freeplay.
- Mogelijkheid om wat te eten en drinken te halen/ kopen (graag ook koolzuurloze drankjes).
- Het aller, aller, allerbelangrijkste: relaxte, enthousiaste en gezellige mensen.

Je beschrijft dus gewoon het NGC :mrgreen:
 
Psykick":9mt314e6 said:
Je beschrijft dus gewoon het NGC :mrgreen:

Hoe raadt je dat zomaar?

Ja, het NGC is voor mij de leukste arcadehal waar ik ooit ben geweest. In Japan in veel arcadehallen geweest en die waren echt waanzinnig met zo ongeveer alles wat ik wil in zo'n hal, maar echt gezellig was het daar nooit.
 
Het NGC (Retro Planet) is nog lang niet af, maar dat hoeft ook niet gelijk, juist met dit soort topics kan je het beter maken. De sfeer is idd het belangrijkst uiteindelijk :D
 
Psykick":12j5jwmy said:
Het NGC (Retro Planet) is nog lang niet af, maar dat hoeft ook niet gelijk, juist met dit soort topics kan je het beter maken. De sfeer is idd het belangrijkst uiteindelijk :D

Voor je volgende locatie: ik had wel echt koude voeten op een gegeven moment in de grote hal na een half uurtje Espgaluda-en. Next time vloerverwarming :mrgreen:
 
Ik kan niet breien, maar anders......... :mrgreen:

Ontopic: Een goede arcade, tja het is allemaal wel gezegd. Het NGC is toch wel de arcade in NL. Entreeprijs, en daarna gewoon los. daar heb je geen boothbabe voor nodig.
Dat Hasan & co ons gewoon enorm verwennen met zo'n VETTE lokatie waar we alles kunnen spelen, waar thuis geen plek voor is. Denk ik wel dat het NGC ook een beetje een succes is omdat we een Forum hebben waar iedereen gewoon heel relax omgaat met elkaar. En dat daardoor die sfeer ook terugkomt in het arcade walhalla van nederland.

Wat niet dan;
KEIHARDE muziek. Muziekje is zeker lekker maar niet zoals in die goktenten in Japan,
Alleen witte TL balken (wel als het blacklight is).
En geen prijsspelletjes met die klote bonnetjes. :mrgreen:
 
Back
Top