Dag,
ik ben onlangs begonnen met het mij verdiepen in arcade systemen. Ik had nog een ongebruikte monitor liggen en ben zodoende begonnen met een 60-in-1 jamma pcb'tje. Dit was behoorlijk plug&play dus dat ging allemaal naar wens.
Dan begint natuurlijk the hunt naar leuke pcb's en zo kon ik al gauw een van mijn favorieten op de kop tikken; Tekken 3.
Deze geeft echter geen beeld. Nou moest ik er toch even bij stil staan dat deze game meer dan 15 jaar oud is, dus oud en nieuw wat betreft apparatuur wil dan ook nog weleens opspelen.
Mijn ene monitor geeft een D-SUB out of sync melding, de tweede monitor een zwart beeld, en mijn televisie zegt invalid signal.
Klopt het dat mijn conclusie is, dat ik of een CRT monitor zal moeten gebruiken, of een CGA naar VGA converter ertussen zetten, ondanks dat het Tekken 3 board over VGA aansluitingen beschikt ?
Het punt is, en dat zal misschien een beetje gek zijn, ik wil mijn arcades zo "puur" en "simpel" mogelijk bouwen. Er converters tussen gaan zetten voelt teveel als, naja, hobby-handig bezig zijn , maar aan zo'n oude joekel van een crt monitor komen is ook niet alles.
Mocht ik inderdaad een converter nodig hebben, deze zijn niet zo heel makkelijk aan te komen, imho. ArcadeHouse heeft als hun stock klopt de "simpele" uitvoering, en anders deze van ebay. Dus welke zou beter zijn?
ik ben onlangs begonnen met het mij verdiepen in arcade systemen. Ik had nog een ongebruikte monitor liggen en ben zodoende begonnen met een 60-in-1 jamma pcb'tje. Dit was behoorlijk plug&play dus dat ging allemaal naar wens.
Dan begint natuurlijk the hunt naar leuke pcb's en zo kon ik al gauw een van mijn favorieten op de kop tikken; Tekken 3.
Deze geeft echter geen beeld. Nou moest ik er toch even bij stil staan dat deze game meer dan 15 jaar oud is, dus oud en nieuw wat betreft apparatuur wil dan ook nog weleens opspelen.
Mijn ene monitor geeft een D-SUB out of sync melding, de tweede monitor een zwart beeld, en mijn televisie zegt invalid signal.
Klopt het dat mijn conclusie is, dat ik of een CRT monitor zal moeten gebruiken, of een CGA naar VGA converter ertussen zetten, ondanks dat het Tekken 3 board over VGA aansluitingen beschikt ?
Het punt is, en dat zal misschien een beetje gek zijn, ik wil mijn arcades zo "puur" en "simpel" mogelijk bouwen. Er converters tussen gaan zetten voelt teveel als, naja, hobby-handig bezig zijn , maar aan zo'n oude joekel van een crt monitor komen is ook niet alles.
Mocht ik inderdaad een converter nodig hebben, deze zijn niet zo heel makkelijk aan te komen, imho. ArcadeHouse heeft als hun stock klopt de "simpele" uitvoering, en anders deze van ebay. Dus welke zou beter zijn?