What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Vraagje: Beste arcade cabinet voor Cave shooters?

Rorsach":16alrhjz said:
Komt weer terug bij het budget. Een beetje fatsoenlijke NNC doet toch al zo'n 750 euro, als je een Toshiba scherm erin wilt nog 200-300 eur meer.

Aan een NNC zonder Toshiba pure flat heb je niet zoveel, daar koop je juist een nnc voor, voor DAT scherm

Mijn budget is ±500 - 600 voor de cab en ± 250 a 300 voor een PCB. Is dit haalbaar denk je?

ahfoen":2zpgqkhx said:
Wat maakt de new net city zo goed in vergelijking met de andere cabs? :D

Het Toshiba pure flat screen (tri-sync) en de cab is gewoonlijk zowel JVS als JAMMA. Het uiterlijk/ombouw is precies hetzelfde als de Naomi Universal.

ahfoen":2jr2e5s7 said:
Mijn budget is ±500 - 600 voor de cab en ± 250 a 300 voor een PCB. Is dit haalbaar denk je?

Pcb wel, afhankelijk van welke cave game. Voor een naomi game setup met gdrom is dat sowieso voldoende.
500-600 voor een cab moet ook wel lukken, je moet dan denk ik wel een beetje geduld hebben, maar dat zijn wel prijzen waarvoor hier af en toe een New Astro City wordt aangeboden vijvoorbeeld. Een naomi heb je er zeker voor, die raken we aan de straatstenen niet kwijt :mrgreen:
Blast City is doorgaans wel net iets duurder, maar je kan ook maar net geluk hebben dat iemand hier ervanaf wil :)

Je kan Rklok eens een mailtje sturen of pb via het forum, die heeft een geimporteerde lading cabinets uit japan in zn loods staan met regelmatig nieuwe aanwas, die heeft vast iets leuks staan voor je wat matched met je budget.

Rorsach":1wzoswen said:
ahfoen":1wzoswen said:
Wat maakt de new net city zo goed in vergelijking met de andere cabs? :D

Het Toshiba pure flat screen (tri-sync) en de cab is gewoonlijk zowel JVS als JAMMA. Het uiterlijk/ombouw is precies hetzelfde als de Naomi Universal.

Dat is niet helemaal waar, er zitten wel wat kleine verschillen in de nnc's vergeleken met een naomi universal bijvoorbeeld (ook kwa hardware in de cab en afwerking).
De wiring van een NNC is volgens mij gewoon JVS, en niet jvs+jamma, maa dat weet ik niet zeker (nooit op gelet eigenlijk)

Maar de basis is inderdaad dat in de meeste nnc's zowat de beste crt monitor die te krijgen is zit, een Toshiba Pure Flat.
Daarbij is de art naar mijn mening ook een rede dat je zo'n cabinet wilt, (mits geen repro), hele mooie art met chroom erin verwerkt.

Ik zou eens goed nadenken wat je precies wilt gaan spelen en een moederbord als MVS of CPS2 overwegen om een beetje gewend te raken aan alles en een beetje te kunnen testen voordat je 1 game grijs gaat spelen. Zou imo zonde zijn.

yup yup, ik zal goed over na moeten denken. Zelf heb ik veel shmups op mijn xbox , maar uiteindelijk speel ik toch alleen maar dodonpachi of senko no ronde Duo. Dus ik denk dat het dat wordt. Pink Sweets is ook nog een mogelijkheid, best nice :D

Zelf gebruik ik mijn cave shooters op een supergun met vga converter op een lcd screen
Werkt prima

[offtopic: ahfoen - Ja, de koop gaat nog door. je krijgt nog PM]

ahfoen":2l27f0jx said:
@beau... Wat is een supergun?? :D
Een opzet om JAMMA PCB's op een normale TV te spelen met een controller van bv. een NeoGeo of PS1/2.

Weten jullie trouwens waar ik het beste Cave PCB's kan importeren??
Wachten tot er één langskomt op shmups, AO of alhier. Eventueel nog via excellentcom.

Een supergun is een apperaat waarmee je een jamma pcb kan aansluiten
Op je tv. Je hebt verschillende soorten kan via scart of vga
Cave pcb, worden wel op verschillende forums aangeboden
Excellent.com kan je ook kijken

ahfoen":1jkcmit7 said:

Koop een Japanse Xbox 360 en zet deze in je cab en bespaar jezelf ten eerste veel geld en ten tweede een slechte investering (value van Cave boards daalden het afgelopen jaar als een oude onderbroek).

@beau... Thx voor uitleg

@Ken... ik heb al een ntsc-j xbox360 slim... Had eentje meegenomen toen ik op vakantie was in Hong Kong. Ook heb ik bijna Cave en G.Rev Shmups in mijn kast staan (wel ik net muchi muchi pork/pink sweets moeten verkopen voor cab funding :D )...

Ken":2gmy0kp8 said:
ahfoen":2gmy0kp8 said:

Koop een Japanse Xbox 360 en zet deze in je cab en bespaar jezelf ten eerste veel geld en ten tweede een slechte investering (value van Cave boards daalden het afgelopen jaar als een oude onderbroek).

Prijs van Cave PCB's fluctueren constant. Vooral eerste generatie Cave stijgt nog steeds in prijs. PGM (2e generatie Cave) en SH3 (3e en 4e generatie Cave) PCB's zakken inderdaad wel iets. De beste plek om PCB's te scoren is nog steeds de fora. Als je importeerd vanuit China of Japan dan betaal je vaak een hoofdprijs en het risico van extra invoer/douane kosten. Tis ook een kwestie van geluk hebben.

Wel een goede tip van Ken om misschien eerst een X360 in een cab te hangen voordat je rigoreus PCB's gaat aanschaffen. Maar vindt persoonlijk dat een Cave PCB nooit een miskoop is trouwens. ;)

Maar originele Cave PCB's op een LCD spelen is echt uit den boze. Dan kun je net zo goed voor de ports gaan, Sorry Beau. ;)

Ik moet zeggen henk het beeld is zeker niet slecht
ik had liever een cab gehad
Alleen ik wou een cab en mijn vrouw een crosstrainer
Dus tossen ik verloor helaas :cry:

Back