handsome1987":14cd3fxd said:
ckong":14cd3fxd said:
Even een testje gedaan, maar bij 1280x1024 zijn geen scanlines te zien. Wel bij diverse andere resoluties, zoals 1024x768 en uiteraard 640x480 (in mijn ogen de enige resolutie die je moet gebruiken voor mame op 31K, 480p). Beter is natuurlijk gewoon mamen op 15K, met orignele resoluties, de scanlines krijg je er dan gratis bij.
Dus op mijn bartop mame moet ik dan gewoon de resolutie 640x480 gebruiken?
En je verkoopt niet toevallig een slg3000? haha.
En als je het nou vergelijkt met handmatige scanlines dus als je het ini bestand veranderd bij mame is het dan wel echt een heel stuk beter?
Ik gebruik geen geëmuleerde (handmatige) scanlines in Mame, dus daar kan ik je niet over adviseren. Maar inderdaad, je zou eigenlijk voor 640x480 moeten gaan en dan heb je samen emt een SLG 3000 de beste benadering van het authentieke arcade gamen.
En ja, ik verkoop toevallig wel een SLG 3000 (fantastisch apparaat

), ik heb er een met een behuizing, mag weg voor € 50 + porto. Eventueel kan ik hem zaterdag voor je meenemen, mocht je naar het NGC gaan, in Zoetermeer (een absolute aanrader, zeker als je nieuw in de hobby bent en een hele rits aan boeiende, leuke en toffe gasten van dit forum wilt leren kennen, die met zijn allen ook encyclopedische kennis hebben van en veel ervaring hebben met candy cabs en dergelijke).