What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

voltages.. 230 -> 110/120.... ??

dexx

TATE Mode Pilot
yo,

ik vraag me al een lange tijd af of die 230 -> 110/120 volt stepdowns niet slecht zijn voor onze 100 volt machines??
bijvoorbeeld, in 1 van m'n cabs zitten lampen die 100 volt eten... enneee, nou zegt mijn geweten.. die 10 a 20 volt extra kan niet goed zijn...

Klopt dit?? of maakt het geen bal uit?
 
nieuwe info..

een japanse cab mag 100v en ± 10 volt hebben dus 10 onder of 10 erboven, dit is het geval bij de Cyberlead en de dedicated konami machine.

de NAC kan veel meer hebben.. die zit tussen de (ongeveer, doe het effe uit m'n hoofd) 90 en de 130 volt dus de 110 volt stepdowns zijn GEEN probleem, dit is ook bij de SNK neogeo cabs, bij de SC19-4 zoiezo wel.

ik heb nu een 100% 230v -> 100v transformer staan en daarop m'n keyboardmania aangesloten, de machine gaat nu rustiger aan, en daar bedoel ik mee.. met de 120 volt sprong ie heel snel aan, en hoorde een brom en de crts gaan piepen na een tijdje.. en die problemen heb ik niet met de 100v transformer (is een ringkern, HQ spul)

de link staat boven, bedrijf stuurt ze ook snel op :)
 
Back
Top