What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Virtual Console en PlayStation store

Ken

High Score Hunter
Wat verwachten jullie van de Virtual console en de PS Store en gaan we er iets mee doen? Ik vind het wel grappig om oude stuff on demand gewoon te downloaden omdat het dan gaat om het gamen, en niet om het verzamelen. Misschien beetje lastig uitleggen, maar ik denk dat het het gamen in het algemeen alleen maar ten goede zal komen.
virtual_console_01.jpg
200px-Wii_classic_controller.jpg
Will_mario.jpg
 
Dat is enthousiast ben over de Wii is inmiddels al in andere topics verduidelijkt.. Maar de Virtual Console vind ik perfect bij uitstek. Zeker de release van vele SNES, Megadrive en PC Engine toppers doen mij watertanden naar meer.

XBLA zit ook goed in elkaar, echter de echte goede retro releases blijven vooralsnog uit:

Voor wat betreft de PS Store; ik weet er vrij weinig vanaf, maar er zullen genoeg PSOne toppers zijn die het downloaden waard zijn.

Maar vooralsnog zie ik Nintendo's Virtual Console als nummer 1 voor je retro needs...
 
Van alle consoles heb ik heel de retro download gedoe niet nodig. Ik heb hier zo'n beetje alles thuis staan wat ik nog graag speel. Maar voor de mensen die later zijn ingestapt en op zoek zijn naar toffe retro games is dit echt een uitkomst. Ik hoop dat alle 3 de next gens hun best gaan doen om dit zo goed mogelijk te ondersteunen!
 
Toch ben ik wel benieuwd of bijv. Mario 64 er toch niet wat strakker nog gaat uitzien dan een N64 met zijn (of haar..) ouwe prutkabels.
 
Zelf ben ik gen echte voorstander van die download services. De prijzen zijn als het goed is tussen 5 en 10 euro, de meeste spellen kan je vaak wel voor die prijs vinden.

Denk zelf dat gfx niet echt beter worden, want ze zullen echt niet de games oppoetsen. Denk dat je juist slechtere gfx krijgt wanneer je die games op een high end lcd/ plasma speelt. Pixels worden opgerekt, waardoor je lelijke vlakken krijgt.
 
Back
Top