What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Verborgen pareltjes

geen japans spel.Wel in japan uitgebracht onder naam death throttle

de Quarantine delen

box.jpg

screenshots:

http://www.csoon.com/issue9/rwshot.htm

mijn revieuw bevat spellingfouten XD

http://rr.pc.ign.com/rr_obj/008/008789.html

Het overgrote deel van de verborgen pareltjes die hier genoemd worden zijn retro titels. Echter ik heb gisteren weer een game opgepikt die alweer een drie jaar in de schappen ligt, of beter gezegd bijna niet meer te vinden is in de schappen.

00071574.jpg

Ik heb het over Beyond Good & Evil (GC). Deze game is zoals jullie wellicht weten van Michel Ancel (geestelijke vader Rayman, maker van King Kong etc).

Zoals vele andere mensen heb ik de game na een paar uur de kast in gemieterd aangezien er op dat moment andere titels waren die een hogere prioriteit hadden. Maar aangezien mijn 360 nu weer bij het repaircenter ligt in Duitsland en ik al mijn stoffige toppertjes ga spelen (met name Gamecube) werd ik gisteren weer aangenaam verrast na de intro.

Deze game heeft ondanks het feit dat het Nederlandse stemmen zijn (zeer humoristisch) een zeer goede voice acting en de muziek klinkt ook erg goed. Visueel is het ook nog goed te pruimen. Mooie, fantasievolle werelden die me af en toe doen denken aan Zelda en Rayman. Het verhaal is ook leuk... De characters zijn goed bedacht en de diverse momenten toveren vaak een glimlach op je gezicht.

De game zit wat mij betreft gewoon goed in elkaar. Wel degelijk een klassieker. Alleen jammer dat de game zo onder gewaardeerd is. Maarja dat is bij alle verborgen pareltjes niet waar ;)

Zeker een aanradertje in deze stille tijden (totdat het 360 feest lostbarst in november/december)

wat grappig ik heb precis hetzelfde gehad bij die game ik geloof dat net het PES4 kampioenschap bij ons losbarstte waardoor ik hem even aan de kant heb gelegd.

Was toen ik het speelde zeker wel onder de indruk van de game, het fotograferen is gewoon lachen en al die werelden zitten best goed in elkaar qua opbouw en uiterlijk.

Misschien toch maar even weer oppakken deze week :)

Ja want ik heb gisteren echt van 19.00 tot 00.00 die game aangehad. Dus het is zeker nog de moeite waard.

Persoonlijk heb ik wel respect voor Michael Ancel als spelontwikklaar. Rayman 2 (DC) was vooral erg goed en het eerste deel op de PSOne/Saturn was ook erg goed te pruimen. Ik heb ook de GBA versie in bezit. En recentelijk heb ik ook erg genoten van King Kong.

Offtopic; Ben benieuwd hoe Rayman Raving (Wii) uitpakt. Ubisoft in Montpelier heeft iig veel potentie als je het mij vraagt.

Dope thread.
Ik zou zeggen: Side By Side Special op de PS. Gruwelijke arcade racing action zonder gezeik. Kies uit 10 autos en racen maar. Fucking moeilijk. Graphics zijn niet super, maar de level design is echt tof, hele mooie parcours, etc.
Echt een hidden gem.
Radiant silvergun vind ik zwaar overrated. Het is wellicht de mooiste game op de Saturn en het is een technisch hoogstandje, maar ik vind het niet leuk om te spelen. Hele mooie muziek ook. De vetste shmup op de Saturn is verreweg Battle Garegga. Dat is een vetste games aller tijden. Trust me.
Rapid Reload is wel geinig.

Ja Beyond Good and Evil is zeker een ondergewaardeerde titel. Een vriend van me heeft de game ooit ergens voor 10 euro voor deze topgame betaald.
Zoals je al zei Gameholic, de voice acting is echt leuk. Die ene gast van die Postbank reclames spreekt ook een stem in.
Goede game, ik heb me er prima mee vermaakt!

Ik heb gewoon ook de cube versie, maar die van mij heeft toch echt US stemmen. Ik kon kiezen tussen NL of Engels...

mss de taal van je cube op Engels zetten mss doet ie dan Engels. Anders heb je waarschijnlijk pech en de verkeerde versie gekocht, want er zijn meerdere versies, waarschijnlijk voor de kiddies.

Vanavond dan eindelijk Beyond Good & Evil voltooid... (heeft een aantal jaartejs geduurd :lol: Een hele toffe game; geen Zelda kwaliteit maar leuke humor, leuke spelelementen en ook niet zo retemoeilijk. Speelde gewoon erg lekker weg.

Double Dragon 2 voor de Pc Engine niet te vergeten 8)
Wat is die game vet!

die wil ik nog, echt leuke gameplay, lekker snel.

Nooit van gehoort dus vind het wel een verborgen juweel ;)

[/url]

ZiEk":3smwj8g7 said:

[/url]

Gehad, en weer verkocht. Veel en veel van hetzelfde...voor super famicom stuff ben ik de man 8)

DreamerNL":1zwjyfd7 said:
ZiEk":1zwjyfd7 said:

[/url]

Gehad, en weer verkocht. Veel en veel van hetzelfde...voor super famicom stuff ben ik de man 8)

hoe bedoel je dat :P

damn had ik dus ook willen hebben, zie hem nooit liggen. was ie voor duur weg ?

Nou, ik ben al zo ongeveer 7 jaar bezig met het verzamelen van SFC games en weet wel alle verborgen pareltjes, heb ook een aantal zeer zeldzame kunnen bemachtigen :D

dope dope, ik ben iets van een jaar geleden weer beggonnen had mijn oude snes verkocht euwen geleden.

Mijn favorieten zijn toch Secret of mana, Bomberman en Mortal kombat 2.

Mijn pareltje is dan Street fighter alpha 2 (maar die valt wel erg tegen, net als alle SNK ports)

laats gekochte was puzzle bobble compleet en die heeft me ook wel plezier gegeven.

ik spaar ze wel liever op pal versie met engelse text en sommige jap titels.

Zoek nogsteeds Shadowrun en Mytical ninja, beide pal en met engelse text.

mystical ninja, jeugd sentiment :D meesterlijke game. Ik heb de andere delen ook weten te bemachtigen, welliswaar is minte staat 8)

almighty":3rk0n6iu said:
Forgotten Worlds pc engine 8)

damn die shit is tight,

op de arcade gespeeld en spektrum 128 back in the day

is het echt net als de arcade op de engine en met een Hu-card ?

zeldzaam, raar, wazig, maar zeer vet! 8)

71226a.jpg

Back