What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Verborgen pareltjes

R2-2D

1CC Aspirant
Joined
Nov 26, 2005
Messages
779
Reaction score
0
Location
Enschede
Dit topic is bedoeld om games te posten die weinig andere mensen kennen omdat ze bijvoorbeeld cult / niet mainstream zijn. Maar die zeker aan te raden zijn.

Zo ben ik sinds kort in de ban van UmiharaKawase voor de Super Famicom.
Een zeer leuke platform game met een leuke twist. Je bent een meisje in een platform wereld met lopende vissen. Doel van de game is de vissen te ontwijken en doormiddel van een vis lijn je door de de platform levels heen te slingeren, hijsen enz. tot aan een deur die leidt tot het volgende level. Klinkt zeer bizar allemaal , maar als je het hebt gespeeld en er eenmaal goed in begint te worden wordt het snel verslavend.

Ben benieuwd of jullie ook van die games hebben die niemand anders kent maar wel gespeeld moet hebben.


[/url]
 
Er zijn op dit forum wel genoeg mensen die de volgende games kennen, maar vraag het een gemiddelde gamer in Nederland en ze hebben geen idee waar je over praat.

Kiki Kai Kai aka Pocky&Rocky op de SFC

Jikkyou Pawapuro Baseball en Densha de Go op de PS2

Een game die wel in Nederland is uitgekomen, maar zo weinig mensen hebben is Klonoa 2, een van de beste games op de PS2 en bovendien de beste effort om een soort van semi 2D platformer op de PS2 te maken. Daar is er nou eenmaal niet een van, of je wilt Contra SS een 2D platformer noemen...
 
Kaze Kiri Ninja Action voor PCE. Old Skool side scrolling op zijn best. Slechts 2 knoppen op de controller en een legio aan moves en attacks. Voor mij 1 van de beste in zijn soort.
 
Kiki Kai Kai is inderdaad ook een van mijn favorieten. Deel 2 is ook leuk.
Kaze Kiri staat op mijn verlanglijstje maar is wel vrij prijzig op ebay.
 
Tecmo's onderschatte Rygar no senshi, of ook wel the Legendary adventure of Rygar.
Kan de concurrentie aan met Onimusha en DMC, no doubt about it.
 
Leuk topic weer! Deze GBA titels komen als eerste in me op en ik moet zo weg... ik noem er een paarl:

River City Ransom op de NES van Technos (Street Gangs in de EU en Downtown Nekketsu Monogatari in Japan)

Meesterlijke game met hilarische taferelen en teksten. Op de GBA heb je een remake met meer extra´s en is zonder meer waard om te checken als je de NES versie niet kan vinden. Ze hebben o.a. ook Nintendo World Cup gemaakt en dat doet wel een belletje rinkelen denk ik ;)

rcityrscr.jpg


sauna.gif


Ninja Five-O (of Ninja Cop) op de GBA van Konami. Echt een pareltje als je van ouderwets goede gameplay houdt.

ninjafive1.png


Gekido Advance op de GBA. Beat 'em up met erg mooie animatie en art imo. Nadeel is wel dat je 'tussenfilmpjes' niet kunt skippen.

6.jpg



3.jpg


Pocky & Rocky was destijds toch best een bekende game? Desalniettemin een erg leuke game inderdaad.
 
LOL Nintendo World Cup ja.. die heb ik echt veel gespeeld vroeger. Ik zie het aan de karakters ja :)
 
Alien Soldier! Ik vind het Treasure's beste game (ja beter dan Gunstar Heroes of Guardian Heroes), jammer dat ie nooit US is uitgekomen had misschien wat betere naamsbekendheid gekregen, en de prijs voor de PAL en JAP versie zijn ook afschrikkers...
alien-soldier.gif


Rapid Reload, 1 van de eerste Playstation games en mensen keken er niet eens naar want het was 2D!! (Stelletje idioten...)
gunner1.png


Panzer Bandit, Guardian Heroes kloon maar wel een goede.
panzer2.jpg

Zillion, Metroid achtige game van sega.
zillion.gif
 
Shinrei Jusatsushi Taromaru: Vette Saturn side scrolling ninja game. Veel variatie en een leuk gebruik van 3D als je om de hoek van een straat gaat. Verder is deze game zeer rare omdat er maar 5.000 copies van gedrukt zijn. Ook niet zomaar even uit te spelen. Ook 1 van mijn favo's.
 
Baki":1mmqfy7q said:
Shinrei Jusatsushi Taromaru: Vette Saturn side scrolling ninja game. Veel variatie en een leuk gebruik van 3D als je om de hoek van een straat gaat. Verder is deze game zeer rare omdat er maar 5.000 copies van gedrukt zijn. Ook niet zomaar even uit te spelen. Ook 1 van mijn favo's.

Ooit zal ik em hebben!

Nintendo Worldcup (aka kunio Soccer) was de shit, maanden plezier van gehad. Ik heb em trouwens nog met aankoopbon hier liggen hahaha.
 
Hai Baki ,
Heb jij die taromaru origineel ?
Ik zit er wel vaker op te azen op ebay maar je moet wel bereid zijn zo'n 300 dollar te willen spenderen. Is ie het wel waard ?
 
Ja ik heb die game zeker origineel. Toen ik em kocht was de prijs nog niet $300 maar ook niet cheap. Volgens mij heb ik er $150 voor betaald. Ik vind het een zeer vette game en het zijn geld zeker waard maar dat is mijn smaak. Het is iig een vette sidescrolling ninja game die je zeker niet zomaar even uitspeeld. Misschien kun je er ergens een review van vinden want ik vind het erg moeilijk om te zeggen of deze game voor jou ook $300 waard is. Ik en 2 vrienden hebben de game allemaal origineel en wij zijn er helemaal weg van.
 
Laten we het zo zeggen, als je een saturn fan bent moet je die game gewoon hebben, klaar.
 
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.
 
Baki":1of6i0xz said:
Kaze Kiri Ninja Action voor PCE. Old Skool side scrolling op zijn best. Slechts 2 knoppen op de controller en een legio aan moves en attacks. Voor mij 1 van de beste in zijn soort.

SHIT! op de SNES helemaal verrot gespeeld zo wreed was die!
 
Baki":2jwfigxv said:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.

Je hebt me niet begrepen, hij hoort gewoon bij de collectie, net als RS.
 
Mildoe":125o3x31 said:
Baki":125o3x31 said:
Kaze Kiri Ninja Action voor PCE. Old Skool side scrolling op zijn best. Slechts 2 knoppen op de controller en een legio aan moves en attacks. Voor mij 1 van de beste in zijn soort.

SHIT! op de SNES helemaal verrot gespeeld zo wreed was die!

Was die wel op de SNES?
 
DreamerNL":w1gk6j1g said:
Baki":w1gk6j1g said:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.

Je hebt me niet begrepen, hij hoort gewoon bij de collectie, net als RS.

In tegenstelling tot jou koop ik dus alleen de 'top titels' als ik ze ook echt tof vind en niet voor de heb.
 
Verborgen pareltjes voor de DC: Zombie Revenge, Biohazard CV: Complete (beste CV van allemaal), Virtual on OT en D2.

Voor de Saturn oa Princess Crown, Batsugun, Groove on fight en Firepro 6 men scramble. Niet zulke bekende namen als Radiant Silvergun en streetfighter, maar wel hele leuke titels.

Megadrive: Splatterhouse 3, Rolling Thunder 3, X-men 2: Clone wars (de beste xmen platformer?), Adventures of Batman and Robin (hectisch!! bijna treasure achtig!) en natuurlijk Gunstar en Alien Soldier.
 
Rock 'n Roll Racing en Batman Returns op de SFC zijn ook fantastisch.
Batsugun is aardig, maar er zijn betere vertical shooters.
 
Back
Top