What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Upright nieuwe trend??

Jinxz

Pattern Reader
Van alles wat je kan opvallen bij het zien van de foto's van Jaepo 2015 viel me vooral op dat er steeds minder wordt gezeten en steeds vaker staande cabs worden gemaakt... Weird? Nieuwe trend?
Het lijken wel een soort vreemde informatiezuilen...

Hier de link van report #1:
http://arcadeheroes.com/2015/02/13/jaepo-2015-begins-latest-arcades-japan-part-1/

dag 2:
http://arcadeheroes.com/2015/02/13/jaepo-2015-day-2-arcade-goodness-japan/

Hier een aantal pica's:
crossbeatsjaepo2.jpg

cytusomegacab.jpg

WTF?:
haradapikachu.jpg


pokkencrowd.jpg


synchronicajaepo.jpg


wizrouge.jpg


B9u551uCYAAzVpH.jpg:large


shipthis.jpg


Wat denken jullie van de trend?
 
Misschien begint daar ook wel het 'vluchtige' te komen. Zitten duurt te lang.
Of zitten is een grotere barrière om te beginnen dan met staan.

Het zijn in ieder geval lelijke kasten :mrgreen:
 
Gekke Japanse shit, gaat nooit aanslaan bij een groot publiek. allemaal veel te obscuur. Zijn denk ik echt de laatste noodgrepen om te proberen profitable exploitabele games te maken, denk alleen dat ze het hiermee niet redden...
 
Eens met alles. Ik vat 't niet met deze reclame zuilen.
Ik wil een arcade binnenlopen en jeukende handjes krijgen van alle dedicated cabs en niet op dit soort generieke cnc-plexi zuilen spelen.
 
Het kan ook zijn dat ze iets meer inspelen op games op andere lokaties? Misschien worden arcadehallen ook in Japan minder waardoor de kasten meer op andere lokaties worden weggezet zoals in passages van winkelcentra maar misschien ook in cafes en catetarias waar ruimte gewoonweg beperkt is en je dus niet iedereen kan laten zitten. Met staan ga je effectiever om met de vierkante meters.
 
En het punt dat ik wil maken is dat het dus voor bedrijven interessanter wordt om een arcadekast op hun lokatie in explotatie te nemen. De ondernemer heeft zo extra inkomsten omdat het interessanter wordt om een kast neer te zetten en de exploitant heeft dan een extra afzetmarkt om omzet uit te halen.
 
Ik word te oud denk ik, waar zijn de sticks en de knoppen?!?
Jeugd van tegenwoordig met hun touchscreens :P

Toevallig ben ik nu wel aan het kijken voor een upright.
Voor even snel paar potjes street fighter tussendoor, is een upright wat makkelijker (en ruimte besparend).
Maar in een arcade hal ga je ervoor zitten toch... rare ontwikkeling..
 
Back
Top