ROCKET KNIGHT ADVENTURS/SPARKSTER SNES,MEGADRIVE :
rocket knight adventures .En de 2 sparkster delen.Ik blijf tot mening dat dit het beste spel is ik ooit gespeeld heb.En ik blijf dit toch als de ware mascotte van konami zien(niet metalgear,castelvania enzo).Vind raar dat dit spel nooit echt bekend geworden is.En de pu gaf het een 4.5 in de tijd XD.lage verkoop cijfers zowel in japan en europa en america.Ik snap hier echt niks van deze game had een super promotie in de tijd.Netzoals sonic op de megadrive het had in de winkels.Ik heringer me nog dat in de winkel mobielen van sparkster aan de platfon hing.En posters in de winkel aan muren ervan hangde.Ik ben in okinawa in een bookbox geweest en zag ook een karton reclameboard nog achter de gamerek liggen uit 1993.Daaruit blijk in japan ook erg reclame gemaakt te zijn .Ik vraag me af met de dag van vandaag .Waarom megaman,sonic,mario wel werkte en rocket knight adventures niet
http://screenmania.retrogames.com/genes ... _0006.html
GENOCIDE 2 X68000
daarnaast genocide 2 voor de x68000.Dit is een x68000 exclusief .De spel is wel geport naar andere systemen door andere gamebedrijven(niet door zoom).De superfamicom spel ziet er niet uit en heb niks met genocide 2 te maken .Ik vind deel genocide 1 niet echt goed .Maar genocide 2 lijk op een mix tussen sonic,sparkster,megamanzero,assault suit valken.En ziet er beter uit als op de screenshots op de x68000 speelt.Ook is het gewoon cool er veel gebeurd in een level zoals bij contra hardcorps
http://spacemul.emu-france.com/screen2. ... 1&lang=eng
NEMESIS 90 x68000
dit spel is een reden om een x68000 aanteschafen.vroeger was voor vele de hoofdreden dat er een exclusief castelvania deel voor uitgebracht.Die alleen op de x68000 uitgekomen was
http://castlevania.classicgaming.gamesp ... vx68k.html
Maar since de de game ook opnieuw uitgebracht is op de psx in 1999.Is voor vele de hoofdreden voor x6800 aanschaf vervalen.Maar dan is er nog nemesis 90 .Een msx/x68000 exclusief.Alle nemesis/gradius games zijn arcade ports op de consoles.Behalve de 2 nemesis op de gameboy waren ook orgineel en hadden niks met de arcade versie te maken.Op de nes kwam gradius 1 en 2 uit .Op de pc engine ook gradius 1 en 2.Op de msx kwam nemesis 1,2,3 uit.Een deel teveel.deel 2 is een msx exclusief en is nooit in de arcade uitgekomen .
msx screenshots
http://www.generation-msx.nl/msxdb/softwareinfo/932
maar wat heb dit met nemesis 90 te maken.Dit spel is geport naar de x68000 en arcade perfect gemaakt .Vergelijk de screenshots van de msx en de x68000 maar met elkaar.Soms geloof ik dat nemesis 2 in de arcade uitgebracht zal worden maar op het laaste moment niet door ging.En dat de arcade versie op de x68000 uitgebracht was.Omdat de x68000 de enigste computer was die arcade perfecte port kon draaien in die tijd
nemesis 90 screenshots
http://www.classicgaming.com/shmups/rev ... index.html
level 1 vergelijking
msx
x68000
CONTRA FORCE
Dit is een nes game .En in klein getalen uitgegeven in america.Ja een contra deel die alleen in america is uitgegeven.En niet in japan en europa.Het zeldzaamheid level lig evenhoog als dracula x rondo of blood.En de waarde ook .Dit spel kost compleet gebruikt tussen de 80 a 120 euro. en factory sealed tussen de 150 euro tot 300 euro.Een gebruikte dracula x rondo of blood rond de 50-150 euro en een factory sealed rond de 300
ik ben de gelukkige ik een factory sealed copy in mij collectie heb van conta force.Nu nog een factory sealed dracula x rondo of blood
zie hier de pics:
http://home.kabelfoon.nl/~japancol/contraforce/
screenshots:
http://screenmania.retrogames.com/nes/01/nes_0016.html
vergeleken met de meeste contra fans ben ik anders.Hoezo?.Ik vind contra hardcorps het beste deel en ik vind contra force ook wat hebben.En contra spirit verdienen bij mij niet de eerste plek.Zoals bij meeste contra fans.Ze vinden het niks dat contra force,hardcorps niet de rambo soldaat vorlume gebruikt.Daarnaast zal contra hardcorps te moeilijk zijn.En contra force aan slowdowns lijden.Contra force zal waarschijndelijk ook te moeilijk zijn niet aan slowdowns lijden.Ik vind de slowdowns wel goed matrix op de nes

.Het is niet irri zoals je een nieuwe spel op een oudere computer speelt.Het ziet er meer uit dat het zo hoort en als extra optie bijgevoegd is
daarnaast was dit spel in maak voor de famicom onder de naam fox hound.Nooit uitgekomen.Veel mensen zegen dat dit nooit een contra deel was hierdoor.Ik geloof van wel zeker de switch tussen platform levels en bovenaf levels laat dit me denken
TURTLES GAMECUBE/PS2/XBOX
Ik heb zelf turtels 1 op de gamecube en gba emu gespeeld.Turtels 1 op gamecube bijna uit.Turtels 1 op gba emu gespeeld eerste level. Kijken hoe eruit zag en rest bewaren orgineel kreeg in mijn collectie.Ik vind dit zelf een van de beste spelen uit deze tijd.En het geef bij mij het zelfde gevoel ik bij turtles 2,3 op de nes en turtles in time en the hyperstoneheist had.Veel fans denken hier anders over .Raar genoeg is deze game alleen in europa en america uitgebracht.En in japan niet wat weer een vage actie is van konami.Blijkbaar draaien ze in japan de nieuwe series van de turtels niet.Dit weet ik omdat mijn gastbroer het bijzonder vond hier de nieuwe turtels te zien.De oude turtels delen waren ook uitgegeven in japan .En de oude tekenfilm serie ook
later meer