What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

TOP 5 2D fighting games

guilty gears en fist of teh northstar zijn nog best aaight en niet zow oud.

Fist is echt een broken game, infintes en shit. Sommige animaties zijn ook niet al te goed. Fist is een fan service en meer niet imo.

idd, ik heb er genoeg van gezien om te concluderen dat het niet de finesse en balans van een SF3 heeft. GGX vind ik ook vrij oninteressant, de animaties enzo.. het is gewoon lacking.

Fist Of The North Star is nogal strict met executie maarja het is idd broken en kan niet serieus genomen worden door alle infinites die erin zitten. Daarnaast is Toki GOD tier :

Guilty Gear is opzich nog levend en een leuke fighting game. Ik ga zeker Guilty Gear Accent Core (die eind mei uitkomt op de PS2) uitproberen.

-
Voor de rest nieuwe fighting games in het kaliber van 3rd Strike en SFA3? Die games zijn niet te vergelijken met andere 2D fighting games (door het technisch aspect van SF) die uitkomen maar dr zijn wel een paar (arcade) titels die zeker wat beloven/leuk lijken. Daarmee bedoel ik Arcana Heart (FULL), Battle Fantasia, KOFXII...

R-Type":swthdvrw said:
GGX vind ik ook vrij oninteressant, de animaties enzo.. het is gewoon lacking.
Dude, de animaties van Guilty Gear lacken helemaal niks.

Vind je ze mooi bewegen dan?

De manier waarop de personages lopen of eigenlijk glijden, de animaties van de slagen en stoten, ik vind het wel lacking. Zeker vergeleken met bijvoorbeeld SF3 of MOTW. GG haalt het toch echt niet bij die titels imo. Het komt eerder in de buurt van MvC2, ook al een vrij brak spelletje, maar MvC2 heeft dan nog wel leuke SFA animaties.

Fist en GG zijn vooral hi res eye candy, vrij drukke multihit combo's en felle lichteffecten. Daaronder zit voor mij persoonlijk niet veel soeps. Heb GG zoveel kansen gegeven (X op de DC en X2 op de Ps2), maar het grijpt me absoluut niet.

Back