What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

TK: TAITO EGRET II Candy Cab

Status
Not open for further replies.

Beatmaster-P

1CC Aspirant
Ivm wat andere aankopen ben ik genoodzaakt mijn Taito Egret 2 weg te doen voor een sch*tprijs:

Betreft een nieuwere variant Egret II (Egret III / AWSD versie), komt er in het
kort op neer dat deze het volgende heeft:
- Jamma en een JVS aansluiting
- 2P 6 buttons E3 panel (alles wired, je hoeft verder niets te doen)
- Tri Sync originele monitor (nagenoeg niet gebruikt, geen burn e.d.)
- alle sleutels/deurtjes e.d. in nieuwstaat en present:

c2hh.jpg

ady3.JPG

933s.jpg

8l0s.jpg

vd52.jpg

ofl7.jpg

kkpb.jpg

prijs 890

Indien je vragen of interesse hebt, PM gerust

Dit is een schitterende Egret. Echt als nieuw. Beatmaster had de twee mooiste van NL. En die andere heb ik nu 8) haha.
Ben benieuwd welke gelukkige deze thuis neer gaat zetten.

Is dit een insert coin exemplaar? Als ik het me goed herinner hadden die geen rotatie mechanisme.

ckong":36ywoz1n said:
Is dit een insert coin exemplaar? Als ik het me goed herinner hadden die geen rotatie mechanisme.

Klopt Erik, was uit de selectie van de toppers van insert coin ;-)

Zoals er staat is dit een nieuwer model Egret, die heeft niet dat rotatie mech. maar juist daarvoor een Tri-sync monitor.
(maar tegen wie zeg ik het :D )

Waanzinnig ding, kan niet anders zeggen. Rotate is handig, maar heb persoonlijk liever een tri sync dan rotate mech.

Thought went through my mind to many times, wat een beauty deze cab.
Helaas ben ik zo'n vreselijke noob die waarde hecht aan het rotating mechanisme :oops:

Geloof me, dat systeem is overgewaardeerd.
Ik was ook angstig om mijn scherm te draaien.
Maar ik doe het nu gewoon met een simpel truukje in mijn eentje.

Ik kan be-amen dat Mart zijn methode bewezen effectief is en echt een fluitje van een cent. Sterker nog, het hoeft helemaal niet zoveel te kosten:

webupper-traps_neck.jpg

:mrgreen: 😉

Misschien wat fysio, alleen weet ik niet of deze in 2014 nog wel worden vergoed...

Ja ben ik het mee eens hoor. Het is net zo goed gedoe de zwarte kappen van het scherm om te draaien, het even optillen van het scherm t.o.v. een rotate mech valt dan echt reuze mee. Zeker als je er een JVS/JAMMA en tri-sync monitor tegenover stelt. Als je per se vaak het scherm wilt draaien kun je beter een cab dedicated maken voor vertical, want dat gaat je rotate mech niet oplossen of heel veel makkelijker maken.

Ja, kan het er alleen maar mee eens zijn. Heb nooit begrepen dat mensen zo lyrisch zijn over die rotate mech. Het grappige is dat niemand die ik ken dat om de haverklap aan het doen is. Het is echt meer een gimmick en de meeste mensen hebben dan toch weer 3 cabs naast elkaar staan voor het gemak hehe.

Je kan dus better je NNC horizontal laten en je volgende cab vertical zetten, dan ben je klaar ;)

Je kan dus better je NNC horizontal laten en je volgende cab vertical zetten, dan ben je klaar ;)

Moet je wel de ruimte hebben. Geweldige cab. Niet de ruimte ervoor. Heb er een keer op mogen spelen op een mei meeting lang geleden. Was spontaan verliefd geworden op egrets.
Ik hou het bij 1 NNC. Dat heeft meer met ruimte te maken dan wat anders

snap ik. was gewoon een reacktie, omdat ik hetzelfde idee had., maar gewoon baal dat ik de ruimte er niet voor heb.

Da Dude":dsjm6zw5 said:
snap ik. was gewoon een reacktie, omdat ik hetzelfde idee had., maar gewoon baal dat ik de ruimte er niet voor heb.

Haha, ja dat begrijp ik wel ja, vervelende bijkomstigheid van deze hobby :(

Yep, dat waren die Erik (CKong) naar NL destijds had gehaald, zijn echt pristine!

en hij blijft in de community, dat is toch ook wel erg cool hoor!

Status
Not open for further replies.
Back