What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

TK: Galaxian, Wonder Boy, MVS, Galaga 88 e.a.

Asure

TATE Mode Pilot
Joined
Apr 20, 2013
Messages
628
Reaction score
0
Location
It's grim up north!
Ik heb teveel pcb's en te weinig tijd om alles te kunnen spelen, daarom deze poging om mijn budget weer wat aan te vullen :)

Neo-Geo
- Kof 2002 € 45,- (JAP cart + artwork.) Pic 1 Pic 2

Jamma
Alles getest en 100%
- Taito F3 single board Cup Finals - €35
- Taito F3 single board Super Cup Finals - €40
- Atari Pit Fighter - €25
- Tiger Road Bootleg (jamma, onderkant vies, maar werkt perfect.) - €35
- Blood Bros origineel - €60

Classics / Non-Jamma
- Galaxian Midway board, single rom, multigame normal/fast shoot - €85
- Galaxian Boot (Namco titelscherm), single rom, single ram, multigame normal/fast shoot - €70
- Galaxian Cocktail Boot (Namco titelscherm), mooi compact bordje - €75
Alle Galaxians zijn DC converted en draaien op jamma met een adapter indien nodig.
Geen AC voeding meer nodig voor deze borden dus.

- Crazy Kong pt2 - €75
- Namco Gaplus original clean, untested (no adapter) - € 105
- MS Pacman Plus - Falcon boot, Gent Automaten roms, niet in MAME.. - €45
(Zit een jamma verloopje op de edge gesoldeerd, plug en play.)
- MS Pacman - Falcon, Operator hack 'BRABO' copyrights erin - niet in MAME - €45
- Choplifter bootleg (works 100%) - €35
- Commando bootleg (1:1 copy, nice board)- €40
- Shao Lin's Road (100% working, bootleg, Konami Pinout) - €30

Zijn 100% goeie bootlegs, geen rare copyrights etc.
Spelen perfect, maar soms wat meer +5V nodig omdat ze meer electronica bevatten.
Non-jamma? Adapter kan ik er bijleveren ~20 euro gemiddeld.

Paypal Gift, Bank/Giro of ophalen in 't noorden. PostNL verzenden is 6.75 tenzij het om een tig kilo set MVS multislots gaat ;)

Al verkocht:
- Tecmo Strato Fighter
- Irem Dragon Breed
- Wonderboy bootleg (works 100%) - €50
- Heated Barrel (TAD)
- Ironclad MVS cart € 75,- (conversion)
- Konami Salamander 2, GX system Type 2 € 155 (inc. Copied artwork & original manual)
- 1-Slots mini model MV1-FZ € 45,- (EU bios) (24x19x8.5 cm, lxbxh, met cart er in.)
- Sega Pitfall 2 pcb (Protected version), with 2 extra sub pcb's on it for logic. - €40 (geen converter meer.)
- 4-Slots grote bak MV4-F € 45,- (EU bios) (28X40X20 cm, ll/b/h, met cart er in.)
- 4-Slots grote bak MV4-F € 45,- (EU bios, ouder type met TTL ic's)
- Shinobi System16 (needs jamma adapter, STAR boardset, but with Sega roms) €40
- Tetris System16 on a Jamma board €20
- Xain d'Sleena (needs board standoffs, but working great) €25
- Snow Bros (original name/copyrights, not 'winterbobble') €25
- Black Dragon (dual stack, Capcom copyrights) €25
- Capcom original 1942 pcb (desoldered edge connector, 1 pin missing, works 100%) - €45
- Gyruss bootleg (broken: but boots to corrupt title screen) €25
- Irem In The Hunt PCB, zeer netjes en strakke shooter! - €135
- Konami Run & Gun 2, GX system Type 4 € 45 (Zeer net board, alles 100%)
- Technos Xain d' Sleena original - €55 Pic1 Pic2 Pic3 Pic4
- King of Dragons single board bootleg, very clean - €40
- Namco Mappy original. Clean PCB, tested & working - € 120
- Galaxian 1:1 copied boardset, clean, running Uniwar-S,DC - €75
- Galaga '88 - €200 (überzeldzaam!)
 
Leuke items !

- Snow Bros #1(Bootleg) €25
- Snow Bros #2(Bootleg, met Toaplan roms & Copyrights intact.) €25
Beide boards kunnen op verzoek met Toaplan roms of / Sakowa Project roms geleverd worden, moet je wel ff wachten tot ik een nieuw UV lampje heb.. Game is 100% 1:1 kopie.

Ik heb onlangs een JAMMA kast te pakken en heb wel intresse in deze classic , maar moet in alle eerlijkheid bekennen dat de "toaplan etc" mij (nog) niets zecht...

Mocht je de tijd hebben dan hoor ik graag wat de beste keuze is, en ik wil in ieder geval een Snow Bros overnemen. ( ik heb nu een JAMMA 3 button 2 player met kennelijk een 38 in een PCB Vertical)

Ik hoor het graag
 
Ola! (En welkom op Nozomi.nl)

Beide zijn Bootleg: dus, niet origineel board (Piraten hebben van die dikke laarzen = 'Boots' in het engels)
De betere bootlegs zijn gewoon 100% identiek, maar de hardware is vaak simpeler en groter dan het origineel. Bootleggers bouwen vaak de hele zaak na, dus 'custom' chips van de originele fabriek kunnen ze niet krijgen. Dus maken ze zo'n chip na, met 3-4 andere chips. Een originele snowbros print is ca. 15x20cm, de bootleg is ca. 30x60 grofweg.

Dit doet verder niks af aan het spel (in dit geval) en ze spelen 100%.

De bootleggers zetten ipv. de originele fabrikant vaak hun eigen naam erin, en slopen logo's er uit van de fabrikant. In dit geval is het logo van Toaplan eruit gehaald, en het titelscherm aangepast bij de Sakowa versie.
En het spel heet ineens winter bobble :)

In de Toaplan versie is alles gewoon 100% intact met logo's etc. zoals het er origineel in zat.

Mbt. je kast, als de monitor er verticaal inzit, zul je die moeten draaien om dit spel te kunnen spelen. Anders krijg je last van je nek :)
 
Bonjour!

Bedankt voor het hartelijke welkom!

Het is mij nu ook volledig duidelijk wat de verschillen zijn.
Bootleg was ik al eens eerder tegengekomen in de anime scene, het is maar de waarde die je er aan hangt denk ik.

Ik had er niet bij stilgestaan dat de monitor gedraaid zou moeten worden, gezien dit mijn eerste kast is zal ik dat dan eerst moeten onderzoeken :(
Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de "Toaplan" om het gevoel van de oude kast erin te houden.

Hoe ver in het Noorden is het noorden ^^ dit voor als ik de kaart zou willen ophalen ipv verzenden en zo ieder risico te vermijden dat ze hem in de brievenbus proppen :D "do not fold" is soms Try to Fold voor mijn gevoel.

Alvast bedankt!
 
In het noorden is vlak bij Groningen, Hoogezand moet je ongeveer zijn, dat is even rijden volgens mij.
Als ik verzend, dan is dat als pakketje, goed verpakt en niet geplet, zo'n bordje verstuur ik niet als briefpost :)

Heb mijn UV wisser vandaag binnen gehad, dus het is nu 2x Toaplan versie geworden.
PM maar even als je eentje wilt, ik hoor het wel.
 
Hallo Asure,

Wil je mvs kof2002 meenemen naar het NGC komende zaterdag? Ik heb interesse.

Grtz,Elpepe
 
Update: 1-Slots + unibios verkocht. Kof2002 niet meer on hold

Note: Ik ga geen items meer holden tenzij ze vooraf betaald zijn..
 
Post ff bijgewerkt en items verplaatst die verkocht zijn.

Groot aantal pcb's toegevoegd zoals In The Hunt en Galaga '88. Come & get it!
 
aiiiii, Wonderboy en Gaplus.......... zeer nice

helaas ben ik echt ff door mijn budget heen nu
 
die Ms pacman Falcon bootlegs zijn waarschijnlijk geconverteerde Puckman borden. Ik heb er ook zoeen. Ik zou hem graag terugconverten, maar eerst nog even mijn skills verbeteren
 
Back
Top