What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Taito Type X2 op standaard PC

Ik ga aan de gang met de link van Muf, maar ik heb eigenlijk 2 issues.

1. Bootscherm windows is 1024x768 en laat mijn monitor trippen
2. Games laggen op 640x480, terwijl ze op 1280x1024 op een LCD wel soepel draaien

De game die ik gebruik voor de test is SSF4 Arcade Edition, denk dat deze gehackt is daar het een 1 player Nesica versie is...?

WinXP wil ik ook nog testen van de week.
 
PascalP":3qy0mbj4 said:
Da Dude":3qy0mbj4 said:
Ik heb die pc loader op mijn windows 7 en 10 goed kunnen draaien. Draait prima op een vewlix qua beeld. Perfect

Hoe heb jij de controls? Ook via JVS->RS485 met een dergelijke adapter zoals eerder benoemd?


Nee, ik heb een Xin-Mo adapter voor mijn controlls, en DVI naar mijn scherm
 
Muf":3j40z0dg said:


Dit geeft helaas hetzelfde effect als wanneer ik het via msconfig doe, zwart scherm wat een res heeft van 1024x768 :think:


Muf":3j40z0dg said:
PascalP":3j40z0dg said:
Het bootscherm van Windows zelf blijft in een hogere resolutie dan 640x480, dus op dat punt blijft mijn chassis trippen, daarna switch ie netjes over naar 640x480 als Windows eenmaal geladen is.
msconfig draaien -> in boot options "GUI boot" uitvinken. Voila, vista-style boot logo (640x480 knight rider balkje). :)
 
PascalP":6ddg4fuw said:
Muf":6ddg4fuw said:


Dit geeft helaas hetzelfde effect als wanneer ik het via msconfig doe, zwart scherm wat een res heeft van 1024x768 :think:
Vreemd. En die laatste tip onderaan de guide om helemaal geen boot logo te hebben? Is dat ook 1024x768? Volgens mij als ik tegen Windows Embedded zeg dat ie geen boot logo moet laten zien blijft ie in text mode...
 
Muf":2ifyyz2k said:
PascalP":2ifyyz2k said:
Muf":2ifyyz2k said:


Dit geeft helaas hetzelfde effect als wanneer ik het via msconfig doe, zwart scherm wat een res heeft van 1024x768 :think:
Vreemd. En die laatste tip onderaan de guide om helemaal geen boot logo te hebben? Is dat ook 1024x768? Volgens mij als ik tegen Windows Embedded zeg dat ie geen boot logo moet laten zien blijft ie in text mode...

Deze regel heb ik gebruikt:
bcdedit /set {current} bootux disabled

Logo is weg, scherm is zwart, maar als je goed kijkt zie je in de linker bovenhoek een paar groene streepjes net als een mini laadbalkje, Win7 zend dus nog wel degelijk een bepaald signaal naar de monitor...

WinXP lijkt mijn beste optie dus om volledig in 640x480 te booten, zal hier van de week eens mee aan de gang gaan.
 
Een piraten topic sticky maken :P

Maar om heel eerlijk te zijn... zoveel spannends staat hier niet hoor.... vrij basic shit allemaal / bedoel er niks mee overgens....
 
Zal dit weekend tijd proberen te maken om een WinXP install te doen, kijken of dit wel naar behoren werkt.

Bovendien denk ik dat ik de beste oplossing gevonden heb ;)
viewtopic.php?f=7&t=6613
 
Ik weet niet of dat de beste oplossing is... uitendelijk is een Taito X2 niets meer dan een Windows XPE bak.

Succes met de zoektocht :)
 
DLX":3ez52su0 said:
Ik weet niet of dat de beste oplossing is... uitendelijk is een Taito X2 niets meer dan een Windows XPE bak.

Succes met de zoektocht :)

Ik weet wel zeker dat het de beste oplossing is :)
Kijk maar eens naar het gepruts wat je moet doen als je deze thread doorleest.

Sinds ik besloten heb om alleen op orginele hardware te spelen (zowel arcade als console) heb ik geen minuut spijt - gaming hobby is zelfs stuk leuker geworden.
 
Gepruts?
Dat echte hardware het beste is ben ik met je eens maar in dit geval met de type x2 is het zeker geen gepruts om de "clone" variant goed werkend te krijgen.

Draait prima hier op Windows XP, alle games + meer zelfs zonder problemen.

De problemen van PascalP is meer omdat hij het op 640x480 resolutie wilt draaien... Ik draai het op 1080P zonder centje pijn.
Het systeem kan op 480p 31khz draaien maar het is eigenlijk meer bedoeld om op 720p+ te draaien...

Overigens heeft zover ik weet de originele Windows XPe geen boot logo > Een probleem minder...

De originele hardware zal bij mij ook binnen komen, wanneer de prijs meer redelijk is :)
 
Een TTX is gewoon een verouderde PC met XP. En dat draait ook op niewerwetse W10 met wat batchfiltjes e.d.
Bij mij heb ik alles nu goed draaien. Maar Blazeblue is ook te vinden op Steam.
En dan op mijn vewlix het spelen. Geweldig.


off-topic, maar Tekken 7 komt ook naar de PC. Whoop whoop!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Dat ligt dan toch echt aan je zelf :)

Terug ontopic:
PascalP; Mocht je de XP route gaan, houd ons op de hoogte!
 
Jazsie":y3kyx00i said:
Gepruts?
Dat echte hardware het beste is ben ik met je eens maar in dit geval met de type x2 is het zeker geen gepruts om de "clone" variant goed werkend te krijgen.

Draait prima hier op Windows XP, alle games + meer zelfs zonder problemen.

De problemen van PascalP is meer omdat hij het op 640x480 resolutie wilt draaien... Ik draai het op 1080P zonder centje pijn.
Het systeem kan op 480p 31khz draaien maar het is eigenlijk meer bedoeld om op 720p+ te draaien...

Overigens heeft zover ik weet de originele Windows XPe geen boot logo > Een probleem minder...

De originele hardware zal bij mij ook binnen komen, wanneer de prijs meer redelijk is :)

Klopt helemaal, het gedoe is niet zo zeer om de Taito zaken draaiend te krijgen, dit gaat gewoon perfect op mijn PC op 1080p.
Probleem is meer om Win7 lief te laten omgaan met mijn CRT in de cab ;)



Jazsie":y3kyx00i said:
Dat ligt dan toch echt aan je zelf :)

Terug ontopic:
PascalP; Mocht je de XP route gaan, houd ons op de hoogte!

Ondanks dat ik een 'echt' systeem wil aanschaffen ga ik zeker de XP route proberen :)
 
Update na wat gestoei met WinXP, bootlogo is netjes 640x480 dus 1 probleem is opgelost! :dance:

Nu nog het andere probleem oplossen zodat hij soepel draait in 640x480 op mijn CRT.
Nog even kort samengevat:
Op een LCD schermpje draait ie super soepel op alle resoluties (640x480 t/m 1280x1024), maar zodra ik de CRT eraan hang en de resolutie terugzet op 640x480 loopt ie niet meer soepel. (zowel via standaard Windows resoluties als via PowerStrip getest).
 
Ik neem aan dat je 640x480 31khz draait zowel op LCD als CRT.
Zo ja, er zou dan geen verschil moeten zijn in performance.

Enige wat ik kan bedenken is dat het toch nog een andere handeling doet op CRT dan op LCD m.b.t. game rendering/video ouput.

Heb je ook al andere loaders getest? Daar zit namelijk ook verschil in...
 
Kan het niet met de refreshrate te maken hebben? Heb je al eens geprobeerd daarmee te spelen?
 
Dat is ook het enige verschil lijkt me, maar staat gewoon op 640x480 @60Hz
 
Merk je verschil als je hem op een rare refreshrate zoals 59 of 61hz zet? Lijkt me vreemd dat ie op LCD wel goed draait op precies dezelfde settings, dus het moet zoiets doms zijn lijkt me.

Draai je hem trouwens meteen vanaf de VGA poort van je PC? Kun je anders eens proberen hem van de DVI te draaien met een DVI->VGA converterblokje, kijken of dat verschil maakt?
 
Back
Top