What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Taito Type X2 op standaard PC

Want jullie zijn allemaal zulke hardcore gamers dat je dat verschil gaat merken? If so, respect :)

PascalP":2dgp35ww said:
:twisted:
RS485 is onderweg, die gaat zeker getest en vergeleken worden ;)
Hoe ga je dit aansluiten als ik zo vrij mag vragen? Enige links oid wat het doel is van de RS485? Converteren naar RS232 aka serial maar dan?
Wat sluit je op de RS485 of op de RS232 als de RS485 naar USB gaat...

Arcade stick direct erop en done??

Edit:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
- De RS485 Gaat naar de JVS IO "USB" connector.
- De RS232 Gaat naar PC serial poort of serial > USB converter.

Cageman":qurle2ol said:
Want jullie zijn allemaal zulke hardcore gamers dat je dat verschil gaat merken? If so, respect :)

Waarschijnlijk dat ik zo hardcore ben dat ik geen verschil merk ;)

Jazsie":20w23n8n said:
Hoe ga je dit aansluiten als ik zo vrij mag vragen?

Edit:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
- De RS485 Gaat naar de JVS IO "USB" connector.
- De RS232 Gaat naar PC serial poort

Zo was het plan ja

Gisteravond weer even mee zitten te stoeien, ook zowel de Taito Type X Loader als de ArcadePC Loader getest;
- Taito Type X Loader, gewoon kut, niet vriendelijk en in het Italiaans/Spaans o.i.d.
- ArcadePC Loader, nette interface, ook een mooie grafische mapping tool, ook is te kiezen in welke resolutie je de game wilt spelen.

Op een PC/LCD scherm (1280x1024) speelt alles perfect, maar aangesloten in mijn cab (640x480) wil het niet echt lukken.
- Frontend van de ArcadePC Loader is 'groter' dan 640x480 en ik zie maar de helft, scherm is ook niet schaalbaar
- Als ik Windows forceer om in 640x480 te booten draaien de games niet soepel, veel lag, vermoed dat Windows bij 640x480 over gaat naar software rendering?
(Op een 19" LCD scherm draait hij soepel op 1280x1024)

Iemand suggesties of ervaring met dit in een daadwerkelijk cab op 640x480?
Of toch maar vast een echte Type X2 aanschaffen (dit is sowieso het plan als er een nette voorbij komt voor een goede prijs :dance: )

Specs van de PC waarop ik dit momenteel test:
- Core2Duo E8400
- 1GB RAM
- GeForce GT610
- Win7 Pro

Neem aan dat je cab monitor 31khz accepteert?

Ik draai op XP ook op 640x480 zonder problemen, winows 7 ging bij mij in het begin al niet lekker met bepaalde spellen.

Het bootscherm van Windows zelf blijft in een hogere resolutie dan 640x480, dus op dat punt blijft mijn chassis trippen, daarna switch ie netjes over naar 640x480 als Windows eenmaal geladen is.

Zal WinXP er ook eens op knallen, deze zou wel de gehele boot-sequence in 640x480 doen :)

Heb gewoon VGA out op mijn kaart en mijn monitor ondersteund 31k / 640x480 dus zou moeten werken, volgens mij zijn allemaal die CRT emu drivers om 15k output te krijgen? :?:

PascalP":1b7oct4k said:
Het bootscherm van Windows zelf blijft in een hogere resolutie dan 640x480, dus op dat punt blijft mijn chassis trippen, daarna switch ie netjes over naar 640x480 als Windows eenmaal geladen is.
msconfig draaien -> in boot options "GUI boot" uitvinken. Voila, vista-style boot logo (640x480 knight rider balkje). :)

Tijdje geleden ook mee gestoeid Helaas kreeg ik full Version otomedius niet aan de praat :'(

Muf":25b6ad1s said:
PascalP":25b6ad1s said:
msconfig draaien -> in boot options "GUI boot" uitvinken. Voila, vista-style boot logo (640x480 knight rider balkje). :)

Thanks voor de tip, deze optie had ik nog niet geprobeerd, maar... ja en nee, ook dit icm met 'base video boot' heeft niet het gewenste resultaat... :cry:
Er is nu inderdaad nik meer te zien, maar het 'zwarte' scherm wat je nu ziet heeft wel een hogere resolutie dan 640x480, monitor blijft nog steeds trippen als een gek totdat ie uiteindelijk Windows doorgeladen heeft en hij wel de 640x480 pakt die ik ingesteld heb...

Stukje info over de Win7 boot animatie:

You may also notice that the Windows flag’s dimensions during boot may change slightly on different screen sizes. Due to technical constraints in Win7, boot is always displayed in our recommended minimum resolution – 1024×768

Volgens mij is bootscreen resolutie niet echt het probleem... eerder dat de games op 640x480 niet goed werkt zoals het hoort.

Welke game versie draai je? 100% ruw (wel decrypted) of de hacked versies?
Gezien de loaders die je gebruikt vermoed ik hacked versies, er zijn verschillende game versies en het vereist wat uitzoek werk.

Zoals eerder vermeld had ik het meest succes met windows XP, Taito Type X2 draait op XP embedded dus dat verbaasd me dan ook niet...

Back