What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Street Fighter

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Hey,

Vroeger veel gespeeld, en nu toch weer erg benieuwd ernaar; Street Fighter! Wie kent deze reeks niet :) Nou wil ik me dus eens gaan verdiepen in deze serie, kijken wat nou de beste spellen zijn en wat er nog meer is. Geen idee dus van hoe en wat, bij deze vraag ik dus ook om hulp ^_^'

Thx alvast :)
 
Maar wat is je vraag?
Ik vind zelf Street Fighter Alpha 2 en 3 het beste, maar andere hier zullen SFIII 3rd Strike noemen als beste.
Ik ben meer een sucker voor de old school characters, de nieuwe boeien mij een stuk minder.
 
ManoRevolver":3t11mog1 said:
Maar wat is je vraag?
Ik vind zelf Street Fighter Alpha 2 en 3 het beste, maar andere hier zullen SFIII 3rd Strike noemen als beste.
Ik ben meer een sucker voor de old school characters, de nieuwe boeien mij een stuk minder.

Welke game is volgens jullie de beste? Zijn er enige sites met veel info? Welke games zijn er zo ongeveer uitgekomen?

Gewoon zoveel mogelijk, want zoals je kon lezen wil ik me gaan verdiepen in deze gameserie. :)
 
SF Zero 3.. of nee.. SF3 Third strike.. of nee toch SF Zero 3..?

Deze 2 zijn de beste en ze zijn zo verschillend dat ik niet kan kiezen. Zero 3 heeft veel vechters (stuk of 32) en geen één is echt doelloos. TS heeft gewoon de beste engine en is erg diepgaand. Probleem met Zero 3 is dat de Arcade versie weinig characters heeft en de DC en PS versie zuigen, dan blijft er dus de dure en uncommon saturn versie over. TS vind ik zuigen op de DC maar ruled op Anniversary collection op ps2/xbox maar is absoluut het beste in de Arcade.

Nostalgisch gezien vind ik SF2: Hyper Fighting op de CPS1 vet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Street_Fighter

Chronologische volgorde van alle releases.
 
@R-Type; thx, op Wikipedia NL kon ik hem niet vinden, voortaan maar op de EN versie zoeken =P

Is Third Strike ook los op de PS2, of kan je hem alleen in die Aniversary Collection krijgen?
 
Gungrave":ejcnaiur said:
Is Third Strike ook los op de PS2, of kan je hem alleen in die Aniversary Collection krijgen?

Only in Japan...
 
W:Impact is op DC nog beter dan 3rd Strike, die port was niet zo best.
De PS2 versie van 3rd Strike komt dan nog het meest in de buurt van de arcade.
 
ManoRevolver":rwntoott said:
Gungrave":rwntoott said:
Is Third Strike ook los op de PS2, of kan je hem alleen in die Aniversary Collection krijgen?

Only in Japan...

Third strike op de Ps2 is los in japan, en samen met HSF op 1 DVD uitgebracht in Amerika (SF: Anniversary collection). Die laatste heb ik zelf. PAL is deze collectie alleen op de Xbox te vinden.

Maar als je alleen een DC hebt, zou ik dan voor die gaan. Third Strike is natuurlijk niet echt slecht op de DC, maar wel minder goed dan die andere 2. Dit zie je echter alleen als je redelijk gevorderd bent, het heeft te maken met parry timing problemen en bepaalde unblockable combo's enzo (en de mindere resolutie waardoor de visuals wat slechter zijn). Op de Ps2 ben ik een veel betere speler door de lag vrije timing.

Maar Ken heeft inderdaad ook gelijk, W Impact (Double Impact, bestaat uit het redelijke SF3: New Generation en het supervette Second Impact: Giant Attack) is echt ontzettend goed op de DC. Deze ziet er NOG weer beter uit dan SF3 TS op de Xbox en Ps2 als je het mij vraagt. Bovendien is dit een DC exclusive en het lijkt erop dat ie dat altijd zal zijn, of capcom moet al met een SF3 collection komen maar dat lijkt me onnodig. Daarom is dit imo een must have voor de DC.
 
Het origineel en turbo heb ik helemaal grijs gespeelt op de snes. Masterlijke games. Nu speel ik alleen nog maar 3rd op de ps2 en zero 2 op saturn.
 
Street Fighter 2 komt als Xbox Arcade Game naar de Xbox 360. Dat is toch wel goed nieuws. Ik hoop zo dat er andere classics als Arcade Game naar de 360 komen.
 
Rano":1aiiirvj said:
Street Fighter 2 komt als Xbox Arcade Game naar de Xbox 360. Dat is toch wel goed nieuws. Ik hoop zo dat er andere classics als Arcade Game naar de 360 komen.
Vreemd dat hier opeens naar wordt uitgekeken, terwijl de Anniversary edition al erg lang te krijgen is voor de Xbox en ook op Live.
 
haha ja je zou in HSF bijvoorbeeld SF2 Guile tegen SF2 Ryu kunnen doen. Dan is 't gewoon de oude SF2.

Ik denk dat Capcom beter de Alpha trilogy voor Xbox arcade en Live kan uitbrengen.
 
R-Type":31w0b9g1 said:
Maar Ken heeft inderdaad ook gelijk, W Impact (Double Impact, bestaat uit het redelijke SF3: New Generation en het supervette Second Impact: Giant Attack) is echt ontzettend goed op de DC. Deze ziet er NOG weer beter uit dan SF3 TS op de Xbox en Ps2 als je het mij vraagt. Bovendien is dit een DC exclusive en het lijkt erop dat ie dat altijd zal zijn, of capcom moet al met een SF3 collection komen maar dat lijkt me onnodig. Daarom is dit imo een must have voor de DC.

Maar ligt het aan mij of zijn de characters (het aantal) minder cool dan SF 3rd Strike op de DC? Double Impact speelt idd wel het beste maar iets spreekt me minder aan. Kan zo even niet formuleren wat
 
Ken":3uh8hxj1 said:
Rano":3uh8hxj1 said:
Street Fighter 2 komt als Xbox Arcade Game naar de Xbox 360. Dat is toch wel goed nieuws. Ik hoop zo dat er andere classics als Arcade Game naar de 360 komen.
Vreemd dat hier opeens naar wordt uitgekeken, terwijl de Anniversary edition al erg lang te krijgen is voor de Xbox en ook op Live.

Mij interesseert Street Fighter opzich niet zo heel erg. Gewoon het feit dat Capcom met een echte classic komt is een goed teken. Ik zou heel graag andere classics willen zien. Breath of Fire bijvoorbeeld :)
 
Gameholic 3rd strike heeft gewoon 5 characters meer waaronder fan favorite Chun Li, dat maakt em natuurlijk ook beter. Verder is de 3rd strike game gewoon beter gepresenteerd; meer opties, betere artwork en muziek bijvoorbeeld.

Maar sommige characters waren wel sterker in Second impact zoals Akuma (waar in 2nd Impact ook een Shin Akuma versie van is!) en Sean.
 
Ok thanks.. ik ga Double Impact er maar weer eens indoen dan! :)
 
Ja maar dat was toch de naam van de import versie?

Slaat op doubleyou impact. komt op hetzelfde neer.
 
Back
Top