What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

STNGC (98,7% klaar!)

Mij kun je niet vervelen met pica's.
Awesome werk man. Leuk om de voortgang te zien!
 
Goed plan, ze hebben nu ook al asfalt wegen daar. dus dat komt goed :mrgreen: of was dat Friesland.
 
14309_823351401046220_2933357190894266798_n_zpsqc91secq.jpg

Dit weekend hoogstwaarschijnlijk de voorste ruimte (winkel) afronden.

Dan is het tijd om de vloeren in het STNGC te schilderen en daarna inrichten. Eventueel nog extra groepen aansluiten om stroom te verdelen over de verschillende stopcontacten/ruimtes.
 
Weer een update, vorig weekend en afgelopen dagen druk bezig geweest en het schiet mooi op!

Omdat het voorste gedeelte de brocante winkel/opslag vd vrouw wordt moest deze ook een oude look krijgen. We hadden nog een flinke partij oude vloerdelen in de berging liggen dus deze maar uitgezocht;

60A45CA1-10BE-43EA-AC83-F5FA7F10A70A_zpsaswjfin1.jpg

En vervolgens de strakke wand daarmee betimmerd;

4969498A-1F56-497C-98D4-D462B7A26009_zps960z2ukl.jpg

7205A086-F655-4929-8EB7-D5DE73523B8D_zpskae4a6ya.jpg

Likje verf er overheen;

B55FC0E6-AEA4-4509-BE68-08A9576EFF22_zps2dk4ik9b.jpg

F9181E3E-2A5D-4B93-84C7-BDD50EDD1C5D_zps6b53ka9o.jpg

Et voila! Alle werkzaamheden aan die kant klaar!
Nu konden alle spullen van de webshop naar de winkelkant toe zodat aan de STNGC kant ruimte is om te verven. Eerst alles verplaatsen naar de andere kant, waar het nu een chaos is;

02A97BA7-C3DA-4B6D-A17A-AC10380E5B51_zpsk1wa3jed.jpg

En daarna alles zo goed mogelijk bij elkaar zetten zodat de roller erover kon;

4A5F590A-8568-440A-A0F0-A4D2B86FCD21_zpst7ddkrrx.jpg

A89F2A06-64BE-4AFB-90D9-9EAA1560374F_zps1t49vmaj.jpg

En toen begonnen met de eerste laag grondverf;
4E693E09-992D-42B1-BAE2-8CA74B0A1F9B_zpsu2bvfqtn.jpg

Vanavond gaat de kleur (antraciet) op die platen, en dan kan zaterdag alles weer verplaatst worden en de andere helft in de grondverf. Verwacht nu toch echt wel binnen 2 week alles op plek te hebben. Die gele muren/kozijnen blijven eerst maar zo, kan altijd nog wel een x geverfd worden. Straks eerst gewoon gamen, ben wel klaar met verven nu :P
 
Ga je nog iets voor de ramen doen tegen zon oid?

Ziet er verder al hartstikke goed uit. Geweldig zo'n hok. :D
 
Da Dude":35wge1qk said:
Ga je nog iets voor de ramen doen tegen zon oid?

Ziet er verder al hartstikke goed uit. Geweldig zo'n hok. :D

Alleen de ramen op de korte kant ga ik folie op plakken. De andere staan op het noorden gericht waar coniferen van meer dan 6 meter hoog staan. Komt geen zon naar binnen, wel daglich.
 
Ik vond die houten delen vóór de schilderbeurt eigenlijk wel gaaf..?
 
Cageman":3oq8taeb said:
Ik vond die houten delen vóór de schilderbeurt eigenlijk wel gaaf..?

Ik ook, stukken mooier zelfs. Maar goed, dat hok is voor de vrouw en zij dacht dat het met haar handel ervoor teveel zou afleiden. Dat de spullen voor de verkoop niet tot hun recht zouden komen en daar gaat het uiteindelijk om...
 
Goed werk Anton, ziet er goed uit en het schiet nu inderdaad lekker op. Wanneer komen de volgende 2 keten ter uitbreiding?
 
Sphere":vrvm8u3s said:
Goed werk Anton, ziet er goed uit en het schiet nu inderdaad lekker op. Wanneer komen de volgende 2 keten ter uitbreiding?

Thanks. Denk niet dat die er snel bij komen, nu eerst genoeg werk gehad aan deze, maar zeg nooit nooit 😉

Afgelopen donderdag de eerste helft grijs geverfd;

769FA91D-7FF1-49D0-B021-58AC43C26563_zpsc2ayoqvp.jpg

Dat goed laten drogen en toen kwam zaterdag Lorre001 langs om te helpen.
Eerst alles op het geschilderde stuk zetten en daarna een potje DDP DFK;

65BFDCC5-D4CE-4D26-A3BA-52CE9074C6DA_zpsl4ofs5oi.jpg

En daarna mocht de vloer in de verf;

8602A23F-6087-46C7-8A74-47804AE20406_zps8g9klp0b.jpg

Gisteren was deze droog en kwam ook daar de grijze verf op;

350115EA-AF8E-4E6C-B3D2-AB07CB8053B1_zpsgksmn2bg.jpg

Vanavond kijken hoe goed de lak op de vloer is uitgehard en als dat genoeg is gaan de cabs op plek!
Kwestie van inrichten/aankleden etc.
 
inrichten/aankleden etc.

Dat is het mooiste van zo'n verbouwing.

Maar ik zat net te kijken naar je eerste foto's en hoe het nu is. Man wat een verschil.
Heb je mooi gedaan. echt vet om zo'n hok te hebben.

Nog even, zit je vrouw in haar kant met wat dames een beetje haar koopwaar aan te prijzen, kan niemand haar verstaan omdat STN er bovenuit scheeuwt..HIGHSCORE!!!!, NNNEEEEE DAARHEEN DAAAR-HEENNNNN. hahahahaha
 
Whahaha, ja, die kans bestaat :P
Zal alleen niet vaak gebeuren denk ik, de winkel is alleen geopend op afspraak en als de vrouw zin heeft zet ze een bord aan de weg. 's weekends is ze vaak aan het werk en het gamen zal meestal 's avonds zijn.
Voorzie niet veel problemen daarbij ;)
 
Eerder beetje dit idee:

47AE26FD-343B-4CCF-A4C7-9F891477F077_zpsjypf5mtw.jpg

2AB9A61A-63DD-440A-8E2E-38771E73C128_zpsifwrqgkt.jpg

55460AD0-C9D2-4CA6-A258-732F011334D8_zpsolqbd5zt.jpg

2303BC8F-305D-4F69-BD80-9CB3B06B7139_zpsayfi8owz.jpg

Het is nog lang niet af (volgens mij zijn projecten nooit "af"), maar het begin is er.
Heb nog hoop troep er staan die ik uit moet zoeken voor de verkoop en dr moeten nog posters opgehangen worden, etc, etc...

Alle mooie dingen komen langzaam 😉 Ben al wel tevreden moet ik zeggen!
 
Back
Top