What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

STNGC (98,7% klaar!)

Die rode kleur is volgens ons ook destijds door Sega of de duitse exploitant zelf gedaan,
ze nml waren in NOS staat en er waren er 3 ofzo in rood, en allen op precies dezelfde manier gedaan.
 
Beatmaster-P":3rexnnsg said:
Die rode kleur is volgens ons ook destijds door Sega of de duitse exploitant zelf gedaan,
ze nml waren in NOS staat en er waren er 3 ofzo in rood, en allen op precies dezelfde manier gedaan.

Jammer dat er dan geen side art etc op deze zat... iig, niet meer toen wij hem kregen.

Gisteravond bezig geweest met de Naomi. Andere monitor erin gezet, chassis geplaatst en gaan tweaken

332A2EFF-1218-4078-896E-BCDE92CFD3E9_zpsw6xiwzxu.jpg

2194894A-913A-4B2C-B205-869BBE897365_zpsckxldzqx.jpg

Best happy met het resultaat
Nu kan de Naomi weer opgebouwd worden!
 
Zo, lang niet ge-update, dus nu maar weer eens tijd voor een dikke update!
Hoop gebeurd in de tussentijd, zal enkele dingen laten zien. Mensen die mij op facebook hebben zullen een hoop al gezien hebben, maar goed, lekker boeien :P

Naomi is opgebouwd;
IMG_7522_zpskbd6vjqj.jpg

En netdimm werkt;
IMG_7564_zpsffmgts9h.jpg

De aerocity is in elkaar gezet en de monitor is afgesteld;
IMG_7735_zpsohsahpcq.jpg

IMG_8589_zpsndruhwkc.jpg

Tussentijds overzichtje;
IMG_8496_zpslhxm6f8y.jpg

Het krukje die ik van WaiWai had gekregen heeft eindelijk een nieuwe zitting gekregen;
IMG_8683_zpsslxilrj5.jpg

IMG_8684_zpsrefsx58m.jpg

IMG_8686_zpsilkv1jgl.jpg

IMG_8687_zpsqlvjv85i.jpg

IMG_8688_zpsn1hmnf3s.jpg

IMG_8706_zpsevq2fp6e.jpg

IMG_8707_zpszg7segu8.jpg

IMG_8709_zps5ayfo9i9.jpg

IMG_8749_zpsj2tpdkok.jpg

IMG_8751_zps1cwxho4r.jpg

IMG_8752_zps1b8sfmuq.jpg

Tussendoor ook uiteraard wat gamen;
IMG_8771_zpscr5ij8a4.jpg

IMG_8772_zps4kpwwuz7.jpg

IMG_8777_zpsiyhutpwg.jpg

De Aerocity zat al die tijd met maar 1 stick, dus sticks van Marsman gekocht.
Ik had maar 1 goede mountingplate voor de Aero, dus deze opgemeten, uitgetekend in 3D, geprint en geplaatst. Werkt perfect en sterk zat!

IMG_8836_zpsxmgy23tk.jpg

IMG_8954_zpsvye2ikxi.jpg

IMG_8957_zpsxi9ns848.jpg

IMG_8960_zpsnrziiznm.jpg

Cab met 2 sticks en ondertussen ook nog een tweede krukje overgenomen van Lorre001;
IMG_8961_zpslkdeowlu.jpg

Om de units een beetje een beter aanzicht te geven zijn we begonnen met de boel aftimmeren met geimpregneerd tuinhout. Blend het water beter in onze tuin ;) Is nog niet klaar, maar het lijkt wel wat.

IMG_9046_zps9lm7ncsy.jpg

IMG_9064_zpsefcm99pk.jpg

IMG_9065_zpsqqx6fvwa.jpg

Deze bouwvak (als alles volgens planning loopt) gaan er tyleen leidingen voor gas en water naar de units. Dan komt er een C.V. ketel in en 2 radiatoren om de boel op temperatuur te houden over de winter.
Electrische kacheltjes hakten toch behoorlijk in de jaarafrekening zoals verwacht :(
Ook komen er zonnepanelen op het dak. Deze moeten ongeveer 3250 kilowatt op jaarbasis gaan leveren.
Volgend jaar is dan de planning om er een veranda voor te bouwen...

To be continued!
 
Ziet er briljant uit...véél beter dan in den beginne. Wordt een kickass plekkie dunkt mij!
 
Die buitenkant is echt opgeknapt. Wat een verbetering.

Wordt een mooie plek daar, zowel binnen als buiten.
 
Dank voor alle woorden!

Akuma2000":2rp6gkem said:
Mooi!!! Hoe zit het met de fundering eigenlijk?

Fundering bestaat uit grindtegels. Wij wonen op een zeer harde zandbodem (en op gas :mrgreen: ), dus het was voldoende om de tuin een stukje af te graven en vervolgens grindtegels te stapelen om de 1,5 meter rondom en deze vlak te zetten mbv een laser meter. Alles is dus vast en waterpas.
 
Sinds kort een nieuwe printer op het werk, Canon IPF8100.

8000S_200_tcm14-514752.jpg


Deze kan tot 44" breed printen.

Om te testen ff een poster gedownload bij de website van Rancor, Tokyo Shmups

(PNG van 236 MB, 300 dpi op Japans B1 formaat)
Deze vervolgens geprint op 100 x 70 cm;

F192C131-ADC7-48CA-A618-BFF430C43F5C_zpsivnz7cv5.jpg

F796F1E9-BBEE-4A36-B7AD-A4B69DDACBC5_zpsyeqdvae7.jpg

5519C9B0-0FE1-4A81-8485-B9244C9E1145_zpsfxgj56lw.jpg

En in een Ribbalijst van de Ikea gestopt;

347462F9-EE5C-4C15-81D0-7F2E7F1B9468_zpso3mqdowr.jpg

En opgehangen in het STNGC;

3AC04CFB-2E6A-4F75-83C8-546B268FAE9E_zpsllfgbyyu.jpg
 
Dat is het nadeel dat ik nu niet meer in het gemeentehuis werk. De plotter kan ik niet meer gebruiken :-(

Maar ziet er mooi uit man.
 
Milspex":1n47ugip said:
inktcartridges kosten 200 euro per kleur, damn!!

Zijn dan ook cartridges van 700 ml hè... In verhouding goedkoper dan je standaard inkjet thuis.
Nadeel is wel dat er dan 12 in gaan in totaal. Af en toe een printje kan dan ook wel, maar denk niet dat de baas waardeerd als k iedere dag een postertje print :mrgreen:
 
Back
Top