What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Status van mijn kasten

mustbeDreaming

Cabinet Dweller
Eindelijk weer genoeg vrije tijd om mijn kasten af te maken!
Heb beide kasten uit elkaar gehaald en grondig (binnen en buiten) schoongemaakt met vooral ammoniak, veel ammoniak, heeft me wel een aantal avonden en weekend zoet gehouden. De NAC had zoveel stof dat het stof zefs stof had ;)

Uiteindelijk wel tevreden, maar er is maar zoveel wat je kan doen met een oude kast.. krassen en sommige vlekken komen er niet meer uit.

Mijn astro is voor nu een dedicated neogeo cab: kast gemod naar stereo en een nieuw control panel.
todo:
- nog steeds sloten zoeken
- wat nieuwe balltops en buttons gebruiken, die ik al heb liggen.
- coin mech

Anyways, hier mijn eerste poging van een cab:

IMG_0545.jpg


:)

Daarna op naar de AWSD, eens kijken hoe ik daar een pc in kan hangen.
 
goatboy":3q5s0d59 said:
Goed man! Nieuw panel en coin entry? :)

Dat je de coin entry zag! :) Klopt.

Panel is nog wel even wennen hoor, de curve van een standaard cp is misschien toch iets natuurlijker voor m'n vingers :)
 
Ziet er al goed uit, te gek!

vraagje: zijn alle onderdelen van een cab te bestellen? en zijn ze dan nog origineel? en hoe zit het met de stickers kun je evt. beschadigde verwijderen en nieuwe plakken?

(nOOb)<<
 
Redneck":2h7vjyxc said:
vraagje: zijn alle onderdelen van een cab te bestellen? en zijn ze dan nog origineel? en hoe zit het met de stickers kun je evt. beschadigde verwijderen en nieuwe plakken?

(nOOb)<<

Sideart sticker zijn wel te krijgen maar wel repro. Ik heb zelf nog geen goede repro gezien wat kleur betreft. Panels, psu, coin entry etc. zijn nog wel te nieuw te krijgen. De rest is gestripped van een cab of gewoon geluk hebben.
 
Sideart sticker zijn wel te krijgen maar wel repro. Ik heb zelf nog geen goede repro gezien wat kleur betreft. Panels, psu, coin entry etc. zijn nog wel te nieuw te krijgen. De rest is gestripped van een cab of gewoon geluk hebben.[/quote]


Bedankt,,,precies wat ik wilde weten.
Het kleurverschil van de stickers is minimaal neem ik aan?
 
Redneck":2i0ldlp9 said:
Het kleurverschil van de stickers is minimaal neem ik aan?

Nee, Wat ik tot nu toe gezien heb plak ik niet op m'n cab. Als ik m'n Astro volledig zou refurben zou ik zeker zelf de stickers laten maken. Wat stickers betreft is 'Psykick' de man met de ervaring.
 
Redneck":tb72dued said:
vraagje: zijn alle onderdelen van een cab te bestellen? en zijn ze dan nog origineel? en hoe zit het met de stickers kun je evt. beschadigde verwijderen en nieuwe plakken?


Je komt al heel ver met deze site als het gaat om balltops, buttons, control panels.. etc: http://akihabarashop.jp/

Misschien zijn er shops dichterbij, maar hier heb ik goede ervaring mee.

Voor wat specifiekere dingen als sloten en andere onderdelen kun je misschien het beste op forums rondvragen.. maar je kunt beter een complete cab kopen, zodat je dat gedoe allemaal niet hebt ;)


En psykick heeft mooie decals ja :)
 
Akihabarashop heeft de laatste tijd erg veel problemen met de orders te vullen. Hier nog een paar andere onderdelen shops:

River Service Japan
http://rs2006.co.jp/overseas.htm

Sega onderdelen
http://www.giz10p.co.uk/
http://www.segashed.com

Balltops, sticks, wires etc.
http://www.starcab.net/ (In de EU dus goedkopere en snelle verzending)
http://www.gremlinsolutions.co.uk/ (als je geen geduld hebt niet doen!)


Complete cabs, panels (persoonlijk verder geen ervaring mee, zijn ook op het neoarcadia forum te vinden)
http://www.biggames.fr/
 
Mooie setup, al zou ik wel een nieuw tee-elletje achter de marquee stoppen.
Of houd je het donker ivm die scratch die daarboven zit ? 😉

Nogmaals fijne cab dude !

Ander cab tated denk ik ?
 
ElPancho":2lgbiie2 said:
Mooie setup, al zou ik wel een nieuw tee-elletje achter de marquee stoppen.
Of houd je het donker ivm die scratch die daarboven zit ? 😉

Nogmaals fijne cab dude !

Ander cab tated denk ik ?



Klopt, moet nog een tl kopen (kon een normale TL nu wel of niet op 110v??) en uitzoeken wat ik het beste met die kras kan doen :) Iemand een goede source voor lakstiften oid? gebroken wit gok ik.. en anders heb ik hier nog wel wat flexa liggen ;P

En de Atomiswave blijft ook horizontaal. Eerst maar eens kijken of ik me wel vermaak met shmups voordat ik iets tate of een 3de cab koop :)

Goatboy, bedankt voor de links, kende giz10p nog niet.
 
mustbeDreaming":3apvaxxq said:
Klopt, moet nog een tl kopen (kon een normale TL nu wel of niet op 110v??) en uitzoeken wat ik het beste met die kras kan doen :) Iemand een goede source voor lakstiften oid? gebroken wit gok ik.. en anders heb ik hier nog wel wat flexa liggen ;P

En de Atomiswave blijft ook horizontaal. Eerst maar eens kijken of ik me wel vermaak met shmups voordat ik iets tate of een 3de cab koop :)

Goatboy, bedankt voor de links, kende giz10p nog niet.

Gewone TL werkt gewoon hoor. Heb in m'n Egret 3 nu ook een gewone TL van 18watt en 59 cm zitten. Na het armatuur wat te hebben aangepast. Voor je Astro moet het geen probleem zijn een TL te vinden heb ik gehoord.

giz10p.co.uk oftewel 'Ordyne' op het AO forum is een sterke aanrader als je Sega spul zoekt. Nooit zo'n goede service en support gehad!
 
goatboy":22n5hzp7 said:
.... giz10p.co.uk oftewel 'Ordyne' op het AO forum is een sterke aanrader als je Sega spul zoekt. Nooit zo'n goede service en support gehad!

Kan ik beamen, ik heb juist wat spul bij hem gekocht en de communicatie verloopt goed. Hij is meestal ook een stuk goedkoper dan Segashed.
enig 'minpuntje' voor ons Dutchies: we kunnen niet automatisch via de website bestellen, je moet hem dus een e-mailtje sturen met de spullen die je wil hebben en hij stuurt je dan een prijsopgave incl. verzending terug.
 
Back
Top