What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Statisch door Aarding / Ground wire?

Akuma2000

TATE Mode Pilot
Iets anders wat me opviel.

Na paar potjes Daytona, ben ik statisch geladen :roll:

Ik had laatst paar potjes gespeeld, raakte ik mijn vriendin aan en *pats* vonken vliegen er vanaf :P

De ground wire van de Dash/stuur en van de behuizing (kap achter de monitor) zijn beide vastgeschroefd aan stuk metaal achter de pedalen (bij tandwielen van de gas/rem).

Is dit goed?
En zijn er andere ground wires ofzo die elders vast geschroefd moeten worden?

Dat heb ik altijd al gehad, zonder Daytona.
Vast verkeerde zolen onder m'n schoenen ..

xD

Hoe hebben jullie de ground wire aangesloten?
Moet deze bijvoorbeeld specifiek van een bepaalde punt tot bepaalde punt (PSU) ofzo?

Je moet ook ff kijken of je bekabeling naar de cab en wandcontact goed geaard is.
Ik had dat ooit met een vewlix toen bleek dat de kabel van de cab naar de step-down maar 2 aderig was.

Check ook of de punten waar je aarde in de cab op het metaal geschroefd is ook bloot metaal is en geen verf of poedercoat heeft.

In mijn oude Europese woodies zit de aarde meestal gewoon ergens op het PSU assembly vast en alle aardekabels komen daar ook samen.

Beweging, droge lucht, wrijving, vriendin sloft door huis etc.
Je kast zal je niet opladen hoor. Zo werkt t niet :)

Back