What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sony BVM-2010p

Ab79

Cabinet Dweller
Beste gamers,

Sinds een paar dagen heb ik alles binnen om het hele zaakje aan te sluiten op mijn BVM.
Te weten de RGB kabels van retrogaming en de NTSC SNES.
Voor zover ik weet heb ik de kabels correct aangesloten, ik weet alleen niet of ik de gele sync kabel ook moet gebruiken...
Het volgende is het geval.

SNES NTSC + RGB kabel en BVM: Geen enkel beeld. Scherm blijft zwart.
Megadrive (Multi Mega) + RGB kabel en BVM: Slecht beeld. Beeld blijft scrollen enz.
Het lijkt erop dat er wat mis is met de sync

Ik heb specifiek gevraagd of de monitor nog goed was en hij deed het gewoon zei de verkoper.

Ik heb ook al geprobeerd met de potmeters wat voor elkaar te krijgen maar er zit niets bij wat het beeld goed corrigeert.

Terminators wel/niet nodig?



20150115_162317_zps51c23549.jpg

20150115_162213_zps2d355697.jpg

20150115_162408_zpsc714ffbf.jpg

20150115_162242_zps0f390d9d.jpg

20150115_165837_zps7b2f6894.jpg

Iemand wat ideeën of tips?
B.v.d

Toine.
 
Ik heb toevallig die BVM ook, en heb ook de SYNC kabel aangesloten. Ik geloof op external sync ofzo.
En ik heb een PAL SNES.
Terminators zou ik even moeten checken of die erbij mij op zitten; weet ik niet.
 
Ik had trouwens de Sync al wel een keer aangesloten op allebei de external sync poorten.
Bij allebei niet echt verschil.
Ik zal eens een gewone megadrive aansluiten i.p.v. de multi mega.
Misschien dat het daar in zit.
In het uiterste geval kan ik het ding morgen in de auto mikken en meenemen naar Zoetermeer.
Wellicht dat er nog tijd is om er daar even naar te kijken..... ( :?: )
 
waiwainl":2k6mcams said:
Ik heb toevallig die BVM ook, en heb ook de SYNC kabel aangesloten. Ik geloof op external sync ofzo.
En ik heb een PAL SNES.
Terminators zou ik even moeten checken of die erbij mij op zitten; weet ik niet.

Okay, en dat werkt goed met een PAL SNES?
Ik heb de mijne even aangseloten maar ook daar geen beeld.
Heb me juist wijs laten maken dat om een RGB kabel te gebruiken met een BVM dat je een NTSC SNES moet hebben vanwege 60 hz.

Vooralsnog geen succes nog dus.
 
Okay, 20 minuten verder en wel succes :)
De multi mega geeft goed beeld.
Na wat tweaken en switches en knoppen omzetten had ik ineens goed beeld.
Nu verder afstellen en kijken of ik de SNES aan de gang krijg :D

Thnx!
 
Nice job!
I plugged also my megadrive on my PVM last week end and run through similar questions and trials...
Finally got it to work nicely by turning on the sync and changing the mode to RGB...
 
Viny":3vhsh3xd said:
Nice job!
I plugged also my megadrive on my PVM last week end and run through similar questions and trials...
Finally got it to work nicely by turning on the sync and changing the mode to RGB...

It happened to be quite simple in the end.
I was just too hasty 😉
But it's up and running! RGB goodness ftw!
 
Back
Top