What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sombetzki's 3D Print topic

Very impressed! I have been looking into it fr business perspective put it s so cool to have it at home and print what ever you need or want... Really good one!
Hope to read more soon...
Have fun!
 
Viny":3majvj4u said:
Very impressed! I have been looking into it fr business perspective put it s so cool to have it at home and print what ever you need or want... Really good one!
Hope to read more soon...
Have fun!

Thanks, having a lot of fun with it ;) If you'd want one for business use you'd better get a more pro machine like an Ultimaker 2 or a Makerbot or something equal. Not a RepRap unless you've got the time to build and tweak it ;)
 
Bam! Eindelijk vooruitgang. Met hulp van mensen op het reprap forum er achter gekomen dat er toch nog wat speling in een andere lager zit op de verticale as. Aangezien het open source is zijn er ook handige mensen die daar een fix voor bedacht hebben en delen met de community.

De fix gedownload en op het werk geprint;
A6FECCAD-7260-4934-91B8-C4523AF00047_zpsjhtvopzi.jpg

Deze geplaatst aan de zijde met speling zodat die strakker zit;
4DE2345E-A461-4142-9119-9C21D952ECB1_zpsgoc3o5or.jpg

En het probleem is met +/- 89,3% verholpen!

Geel is nieuwe print, wit is oud (en lelijk)

09AD5C64-D41F-4159-85CC-A77908CA6111_zpssg66cwvt.jpg

5E411905-71D9-4460-AB1F-483C2124FBB8_zpsxpbeebvo.jpg

Begint er op te lijken!
Er is zeker nog winst te behalen, maar ben al erg tevreden. Nu nog nieuwe lagers voor het print bed halen en plaatsen en het frame versterken zodat hij stugger en stugger wordt. Des te stugger de printer, des te strakker de prints :)
 
Wow, wat een vette thread, zeg.
Heel cool om dit allemaal te lezen.
De draaiknop van mijn dimmer is kapot! Effe fixen dan. Tof hoor.
 
Ziet er zeker goed uit. Maar valt me wel op dat je nu al onderdelen moet kopen. Waren de orginele onderdelen zo slecht?
 
Da Dude":26ichjun said:
Ziet er zeker goed uit. Maar valt me wel op dat je nu al onderdelen moet kopen. Waren de orginele onderdelen zo slecht?

Klopt, kwestie van bad luck denk ik, een maandagochtend productie ;)
Heb contact gehad met de fabrikant en ik krijg alle onderdelen nieuw toegestuurd, maar zij zitten in Spanje.
Aangezien ik geen zin heb om te wachten, heb ik zelf maar onderdelen gekocht. Heb ik straks reserve als het opgestuurd is. En het kostte me minder dan 10 euro hoor ;)
 
Mss waren jouw onderdelen ook geprint door een maandagmorgen model :mrgreen:

Anyway er is progressie en het ziet er goed uit. Cool!
 
ff een arcade dingetje tussendoor, het blijft hier wel een arcade forum.
Mijn Blast City zal al sinds het begin zonder dust washer.
Met schuifmaat eentje van een andere cab opgemeten, gemoddeld in 3Ds Max en in wit geprint;

407B968A-61F7-4AB9-8A45-A9EADEF07FB8_zpsxkov1nfn.jpg

Toen kwam het volgende binnen met de post;
3316CE73-9D5A-4BC3-820B-6A6236C76984_zpso44cmsys.jpg

Een Kinect! In combinatie met de juiste drivers en software werkt dit als hele goedkope 3D scanner.
s' middags een testscan gemaakt, maar er was teveel zonlicht en ik had niet veel tijd.
Kwam dit resultaat uit;
AE2733A2-D688-4D82-A782-58B2142D8557_zps329vxnwf.jpg

Niet high res, maar wel leuk. 's avonds kwam mijn zwager langs en hebben we met zijn tweetjes een nieuwe scan gemaakt;
8207D8DD-7864-4706-8E31-D19EA51B4EF5_zps6x4siqcx.jpg

Zonder textures;
12233674-2949-4792-97EC-24A349E4DAF5_zps6qdnxsmr.jpg

Licht aangepast en in de printer software geladen;
265F6E7F-3692-4D0D-8854-CE279A4531FA_zpsw8m4cack.jpg

En restje kopermateriaal in de printer geladen en gestart met printen;
1859481A-9E94-4C10-BF0C-F3563E4796D5_zpseljh4vxt.jpg

59CEAB45-3609-4A7B-B1FB-A584319267E8_zps4zogr36n.jpg

28120209-1811-4E4B-9CCC-1CC559D67369_zpsadavrv8c.jpg

F3A5B142-95C7-4FA7-BFC1-61C9BF40AAC2_zpsiszhnouc.jpg

Er zit een gat bovenin mijn hoofd zoals je kan zien. Komt omdat daar niet genoeg gescant is en ik geen zin had om het model te fixen. Zal ik in de toekomst rekening mee houden qua scan, zodat dit niet weer gebeurd.

Omdat ik een rest stukje koper had gebruikt is hij maar 6 cm hoog, maar hij kan minstens 3 x zo groot worden. Duidelijke lijnen zichtbaar, maar dit komt omdat koper (net als hout) vrij dik geprint moet worden om te werken.
Volgende stap is deze print gaan polijsten zodat hij mooi gaat glimmen.
 
Goed bezig Antonius, alleen jammer van het oerlelijke model 😉
P.s dat gat in het hoofd is geen printfout, dat zit er in het echt ook :mrgreen:
 
Marcosan30":29mvyfft said:
Goed bezig Antonius, alleen jammer van het oerlelijke model 😉
P.s dat gat in het hoofd is geen printfout, dat zit er in het echt ook :mrgreen:

Sorry Marco, ik zal een extra rol materiaal kopen zodat ik die bolle kop van jou kan printen :mrgreen:
 
11333469_457825074376959_876763904_n.jpg


Het is een begin... moet het model nog een beetje finetunen en dan is hij af!
Voor wie het niet herkent, het befaamde altijd afwezige Sega Naomi monitor kapje.

Als hij helemaal goed is en goed past dan ga ik setjes van 4 verkopen voor de liefhebbers :)
 
Back
Top