What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

SHMUP's op de PSX

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Dat was inderdaad de enige game die ik toendertijd ook nog zocht maar... zoals je ziet hangt er een best pittig prijskaartje aan.

En console gaming is niet helemaal mijn focus punt meer dus...
 
ik kan jullie verzekeren dat harmful park zeer zeker de prijs waard is! geweldige game.
 
DNL":2tpd72ru said:
ik kan jullie verzekeren dat harmful park zeer zeker de prijs waard is! geweldige game.
Waar is hij een beetje mee te vergelijken?
Prijs is hoog maar voor een shmup als deze heb ik er misschien wel voor over.
En zanac X zanac? Deze game is ook niet echt goedkoop.
 
Zanac X Zanac is van Compile , oa de makers van de Aleste Serie.
Hier is het ook het beste mee te vergelijken.
Of Gunhed op de Pc engine lijkt er ook erg op.
 
almighty":os3711g6 said:
DNL":os3711g6 said:
ik kan jullie verzekeren dat harmful park zeer zeker de prijs waard is! geweldige game.
Waar is hij een beetje mee te vergelijken?
Prijs is hoog maar voor een shmup als deze heb ik er misschien wel voor over.
En zanac X zanac? Deze game is ook niet echt goedkoop.

harmful park kun je vergelijken met parodius, vele verschillende power ups en wapens, zeer coole 2d graphics ook, om te smullllllen. zanac x zanac kun je vergelijken met voorgenoemde soldier games op de pc engine. speelt erg lekker ook.

Tijdje geleden ook blastwind voor de saturn binnengekregen, ook aardig duur, maar speelt net als een arcade game, zeer soepel en lekker snel.
 
almighty":2lazt5f1 said:
Ja die 'Blastwind' lijkt mij ook een pareltje DNL :)

Wil de pret niet bederven maar Blastwind is wel 1 van de minste Saturn shooters, Sorry. 😉
 
goatboy":3tqcvf7g said:
almighty":3tqcvf7g said:
Ja die 'Blastwind' lijkt mij ook een pareltje DNL :)

Wil de pret niet bederven maar Blastwind is wel 1 van de minste Saturn shooters, Sorry. 😉
Dat doe je ook niet hoor, maar als je nu eenmaal alle shmups wilt hebben dan hoort deze er gewoon bij.Wel jammer dat hij niet z'n geld waard is. Battle Garrega is goedkoper en zeker van een plaats in de top 3 :)
 
R-Type Delta vind ik de beste, Einhander, Thunderforce V en Ray Storm vind ik tevens heel goed.

Raystorm, Einhander en Delta haal je voor een knaak van de Japanse store en spelen heerlijk weg op de Ps3.

Op Saturn heb ik deze toptier:

-RSG (het schijnt nogal fout te zijn om dit de beste shmup te vinden)
-Garegga
-Batsugun
-Layer Section 1
-Dodonpachi

Souky vind ik overrated, hij is wel aardig maar gewoon een ripoff van LS1 imo en minder goed. Sengoku Blaede en eigenlijk alles van Psikyo vind ik slecht (gunbird gaat omdat ie heel goedkoop is/was, Sol divide is het dieptepunt). Gekirindan en Kingdom Grand Prix vind ik ook matig. Blast wind is ook niet best imo, maar Tecnosoft = wel vette muziek.
 
Snap ik niet van RSG. Te veel fanboys mss?
Duurde bij mij even voordat het klikte met RSG.


Met geen pen te beschrijven hoe geniaal die game is ..... _O_
 
Die game is bekend van magazines en ebay, wordt behoorlijk opgehemeld en is vrij duur. Dan krijg je al gauw negatieve kritiek op de game zelf.

Ja hij is traag en ja je hebt 7 buttons nodig. Maar dat vind ik nou net allemaal geniaal en anders dan de dertien in een dozijn shooters. Ook de compleet vernieuwde Saturn mode maakt het pakket volledig af. Af en toe heb ik zin in mayhem shmups zoals Dodonpachi en Batsugun, en andere dagen weer zin in het technische vernuft van RSG.
 
goatboy":3dp86j7r said:
almighty":3dp86j7r said:
Ja die 'Blastwind' lijkt mij ook een pareltje DNL :)

Wil de pret niet bederven maar Blastwind is wel 1 van de minste Saturn shooters, Sorry. 😉

dan moet je de game maar eens op een echte saturn spelen ipv op een emu ;)
 
R-Type":3pbi7d9d said:
Die game is bekend van magazines en ebay, wordt behoorlijk opgehemeld en is vrij duur. Dan krijg je al gauw negatieve kritiek op de game zelf.

Ja hij is traag en ja je hebt 7 buttons nodig. Maar dat vind ik nou net allemaal geniaal en anders dan de dertien in een dozijn shooters. Ook de compleet vernieuwde Saturn mode maakt het pakket volledig af. Af en toe heb ik zin in mayhem shmups zoals Dodonpachi en Batsugun, en andere dagen weer zin in het technische vernuft van RSG.

de hype komt altijd pas laat voor de meeste games. nu moet ik zeggen dat ik RS niet het einde vind, ma het is wel een goede game. Een vriend van me had em destijds op release gekregen, toen was het natuurlijk ook allemaal nog nieuw. Heb em zelf bijna 8 jaar na release gekocht :roll:
 
Back
Top