What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega ST-V Game gezocht (cheapass)

Sphere

1CC Aspirant
Reaction score
0
Guys and Girls,

Voor een Sega ST-V moederbord was ik op zoek naar een zogenaamd dongle. Dit is het groene pcb-tje dat op een van de expansion plugs zit zodat het moederbord weet dat er geen expansion op het moederbord zit. Hij ziet er zo uit:

img2676o.jpg

Inmiddels is dat gefixed met jumpers en zoek ik nu een cheapass spel om het moederbord mee te testen. Als iemand een cart heeft liggen tegen een zeer schappelijk prijsje dan verneem ik dat graag.

Groet,

Pieter

Als je wat jumpers uit een oude pc of 12 sloopt dan ben je er.
http://www.aumap.org/foro/index.php?PHP ... 65#msg6065

segastvdongle.jpg

Okay en denk je dat jumpers passen of weet je dat zeker? Jumpers bestellen mag toch geen probleem zijn denk ik?

Om eerlijk te zijn had ik gewoon mijn soldeerboutje opgewarmd.
Heb je geen oude hardware liggen waar je wat jumpers af kan peuteren?

Bestellen is ook weer zo niet-MacGyver.. ;)

Nee dat is ook zo maar ik wil gewoon dat het goed is. Nee ik heb geen hardware liggen anders dan extra stroomdraad. Dus...

Jumpers zijn besteld maar mocht iemand een origineel dongle-tje hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen.

@Asure, bedankt voor de tip, de jumpers passen als gegoten. Dank je wel.

Nu moet ik hem alleen nog met een spel testen. Aangezien ik geen spellen heb ben ik op zoek naar een cheapass ST-V cart. Als iemand iets heeft liggen verneem ik dat graag.

Misschien kan een mod deze topic naar een ander forum knallen aangezien het nu meer een technisch verhaal wordt dan een aankoop verhaal?

Vandaag ben ik bezig geweest om het board te testen maar ik krijg hem niet aan de gang. Ik krijg een foutmelding te weten:

Operation of this cartridge is unavailable with "multi-cart" mode.

Zie screen:

temporary-51.jpg

Het lijkt er dus op dat er ergens een setting genaamd "multi-cart" optie staat. Probleem is alleen dat als ik nu op de service knop klik er niets gebeurd. Zojuist dan ook de ST-V manual er op nageslagen en van daaruit heb ik de factory test mode gevonden. Ik krijg alleen de volgende screens te zien en hij blijft dan hangen op de ram test.

temporary-53.jpg
temporary-52.jpg

Het probleem is dus dat er blijkbaar een multi-cart option ergens aan staat maar ik kom met geen mogelijkheid in het service menu om te kijken waar dit zit om het uit te schakelen. Of misschien is het wel iets anders, ik weet het niet.

Heeft iemand een idee hoe dit te tackelen?

Wellicht dat het plaatsen van een nieuwe bios (regionfree) de oplossing bied?

Misschien, maar het spel dat ik heb kan op alle 4 de regions gespeeld worden. Je zou daarom verwachten dat het niet aan de bios mag liggen in eerste instantie. Maar ik houd het in gedachte, bedankt voor de tip :D

De reden dat ik met de suggestie aankwam van een bios swap; ik vermoed dat als je een nieuwe bios plaatst (of wellicht zonder bios boot) de instellingen van het mb factory fresh zullen zijn.

volgens mij is je monitor ook niet helemaal lekker aan de rode kleur linksonder te zien(degaussing??)
succes

Ik gok dat je een andere BIOS moet hebben. Niet omdat die het board reset, maar omdat ik denk dat je een Multi-cart BIOS hebt.

Ik kan wel een andere BIOS voor je maken als je het wilt proberen. Heb hier ook nog een werkende ST-V.

retrocab":gg5bp5yd said:
volgens mij is je monitor ook niet helemaal lekker aan de rode kleur linksonder te zien(degaussing??)
succes

Klopt, moet ik ook doen maar heb nog geen degauss apparaat gevonden/gekocht.

Robert":gg5bp5yd said:
De reden dat ik met de suggestie aankwam van een bios swap; ik vermoed dat als je een nieuwe bios plaatst (of wellicht zonder bios boot) de instellingen van het mb factory fresh zullen zijn.

Goed punt, ik zal eens proberen om zonder bios te booten om te kijken wat hij doet. Misschien kan ik een bios wel resetten?

@Cage, sure, ik stuur je wel een PM.

Ik heb een image van de MODBIOS als je die op een 27C4100 fikt dan ben je van een eventueel regioprobleem af als dat de oorzaak is. Maar ik denk dat ie gewoon op MULTI staat ipv ALONE in het config menu.

Zie hier op 4:22:

Zet die eens op ALONE :)

Hey Asure, dat is het, ik krijg exact hetzelfde scherm te zien... alleen ik kom niet in het service menu. Wel kom ik in de factory service menu bij opstart maar die loopt vast zonder dat ik weet wat de reden daarvan is. Het indrukken van de service button brengt mij niet in het test menu zoals in het filmpje. Nu zit ik net het filmpje te kijken en deze adviseert om de batterij eruit te halen, op te starten en vervolgens alle settings aan te passen, uitzetten en na een tijdje opnieuw opstarten. Dat ga ik dan maar eens proberen. Goede uitleg trouwens in dat filmpje. Bedankt voor deze tip.

Je hebt wel goed werkende TEST en Service knoppen op je cab/testbed/supergun zitten? Lijkt me dat het normaliter gewoon werken moet.. ben benieuwd of het zo op te lossen is! :)

Asure":t8pa588l said:
Je hebt wel goed werkende TEST en Service knoppen op je cab/testbed/supergun zitten? Lijkt me dat het normaliter gewoon werken moet.. ben benieuwd of het zo op te lossen is! :)

:oops: ik ben bang dat je hier een goed punt hebt. Ik maak gebruik van een MVS kast waar volgens de handleiding alleen een test knop op zit die bij gebruik van de MVS moederbord voor service gebruikt wordt. Er zou dus geen aparte service knop zijn die de ST-V dus wel heeft. Nu maak ik gebruik van een Jamma-to-MVS adapter waar wel een aparte jumper met test en met service op zitten dus ik zal eens testen wat er gebeurt als ik de jumper van de service optie verwijder als hij aan staat. In theorie moet hij dan op service mode springen. Ik probeer het vanavond even te checken, ben nu toch wel benieuwd.

Als je op test drukt, dan moet ie in test mode gaan.
Met service dan naar de volgende optie.
Dit zijn geen jumpers om 'vast' te zetten op aan/uit, maar drukschakelaars.

Je kunt bijv. dmv een metalen schroevendraaier de contactpuntjes van die jumpers aantikken om een 'druk op de knop' te simuleren.

Back